نسخه چاپی

اوكراین مصمم به همكاری با ایران

وزیر خارجه اوكراین و رئیس دوره‌‏ای سازمان امنیت و همكاری اروپا كه در رأس یك هیات عالی‌رتبه سیاسی به عشق‏‌آباد سفر كرده ‏‌است، بر عزم این كشور برای توسعه روابط با ایران تأكید كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «لئونید کوژارا» وزیر خارجه اوکراین شب گذشته در یک کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران خارجی مقیم عشق‌‏آباد در محل نمایندگی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ترکمنستان، شرکت کرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در عشق‌‏آباد، مبنی بر ارزیابی اثرات تحریم‌های آمریکا و غرب علیه ایران، گفت: اوکراین نقش ایران در منطقه را به خوبی درک می‏‌کند و برخلاف غرب مناسبات خود با تهران را گسترش می‏‌دهد.

این مقام عالی‌رتبه دولت اوکراین که رئیس دوره‌ای سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز می‌باشد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ است و مسائل پیرامون این کشور باید از طریق راه‌حل سیاسی حل‌و فصل شده و این راه‌حل باید حتما مثبت باشد.

وی اضافه کرد: اوکراین آماده است در حل‌وفصل مسائل سیاسی موجود میان غرب و ایران مساعدت‏‌های لازم را انجام دهد.

لئونید کوژارا تأکید کرد: اوکراین معتقد است که ظرفیت‌های مورد نیاز برای تقویت گفت‌وگوها درباره مسائل مربوط به ایران وجود دارد.

وزیر خارجه اوکراین همچنین اعلام کرد که امروز در حاشیه سفر به عشق‏‌آباد با «قربانقلی بردی‏ محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرده و 2 طرف روند فعلی و چشم‌انداز مناسبت فیمابین و نیز برخی مسائل منطقه‏‌ای و بین‏‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده‌‏اند.

وی در این زمینه اعلام کرد که ماه آینده رئیس جمهور اوکراین به عشق‌‏آباد سفر می‏‌کند.

وزیر خارجه اوکراین ساعتی پیش عشق‏‌آباد را به مقصد «داووس» سوئیس به منظور حضور در چهل‌و دومین اجلاس بین‌المللی اقتصادی ترک کرد.

۱۳۹۱/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...