نسخه چاپی

معاون چاوز: می‌خواهند مرا ترور كنند

معاون اول رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام كرد، گروه‌های ناشناسی با هدف ترور وی و رئیس پارلمان وارد این كشور شدند

به گزارش نما به نقل از ایسنا، نیکولاس مادورو، معاون اول هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری ونزوئلا با اعلام اینکه گروه‌های ناشناسی با هدف ترور وی و رئیس پارلمان ونزوئلا وارد این کشور شده‌اند از اعلام جزئیات بیشتر و دلایل اثبات ادعایش خودداری کرد.

وی که در میان جمعیت تظاهرکنندگان حامی رئیس‌جمهوری ونزوئلا حاضر شده بود، اعلام کرد: در چند هفته گذشته ما فعالیت‌های چند گروه را پیگیری می‌کنیم که با هدف ترور من و دیوسدادو کابلو، (رئیس پارلمان ونزوئلا) وارد کشور شدند.

معاون اول رئیس‌جمهوری ونزوئلا در ادامه خاطرنشان کرد: با این حال آنها هرگز موفق نخواهند شد.

رییس‌جمهوری ونزوئلا پیش از سفر به کوبا، برای چهارمین دور عمل جراحی سرطانش در ۱۱ دسامبر سال گذشته میلادی مادورو را به عنوان جانشین خود تعیین کرد. اعضای احزاب مخالف از چاوز درخواست کرده‌اند که اگر می‌تواند با مردم ونزوئلا در رسانه‌های دولتی صحبت کند، اما او این کار را انجام نداده است.

دولت ونزوئلا تاکنون اطلاعات کمی درباره وضعیت چاوز منتشر کرده است. این چهره سرشناس چپگرا و ضد آمریکایی به خاطر مریضی‌اش نتوانست در مراسم سوگند خود در دهم ژانویه حاضر شود و مراسم تحلیف وی تا زمان نامعینی به تعویق افتاده است.

مشاوران و اعضای خانواده چاوز مجبورند گمانه‌زنی‌ها را درباره اینکه چاوز ممکن است سلامتی خود را به طور کامل به دست نیاورده، کم‌رنگ جلوه دهند. از حدود ۶ هفته پیش که چاوز ونزوئلا را ترک کرد هنوز در محافل عمومی دیده نشده و احتمالا در بیمارستانی در هاوانا همچنان بستری خواهد ماند.

انریکه کاپریلس، از مخالفان چاوز که در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر از چاوز شکست خورد، گفت: اگر رئیس جمهور می‌تواند احکام را امضا کند من از وی می‌خواهم تا در انظار عمومی ظاهر شود و با مردم ونزوئلا صحبت و به ما بگوید که در این دولت چه دارد رخ می‌دهد.

مقام‌های ونزوئلا هیچ گاه میزان وخامت سرطان چاوز را فاش نساخته‌اند و می‌گویند یک تومور از ناحیه لگن خاصره او برداشته شده است

۱۳۹۱/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...