نسخه چاپی

پیغام خلبان شجاع ایرانی برای اوباما

در سخنرانی خودم پیغامی كاملا آشكار را به آقای 'اوباما' ارائه دادم و گفتم، كه طی هر سال شما به هنگام لحظه سال نو در تلویزیون حاضر می شوید و عید را به مردم ایران تبریك می گویید و درست فردای آن روز پشت میز كاری تان، تمدید تحریم های صنعت هوایی ایران را امضا می كنید و این كار چیزی جز بازتاب سیاست های دوگانه و فریباكارانه شما نیست.

كاپیتان هوشنگ شهبازی درباره سخنرانی خود در نوزدهمین اجلاس بین المللی حقوق بشر در ژنو با بیان آنكه محتوای سخنانش نقض حقوق ملت ایران از سوی غرب بوده است گفت: متاسفانه سایه سیاست شومی بر نگاه فعالان حقوق بشر سنگینی می كند.

كاپیتان شهبازی ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بعد از تجربه فرود هواپیما بدون چرخ جلو بر آن شدم تا یك بیانیه و كمپین جهانی را برای رساندن صدای حق طالبانه مردم سرزمینم در برابر تحریم های صنعت هواپیمایی ایران راه اندزی كنم و در این راستا یك كمپین را در سایت شخصی ام فعال كردم كه با استقبال بیش از 110 هزار امضا از طرف مردم مواجه شد.

هواپیمای مسافربری كه كاپیتان شهبازی قهرمانانه آن را بر زمین نشاند، تنها یك مورد از هواپیمای مسافربری ایران بود كه به دلیل مهارت كاپیتان آن ، مسافرانش توانستند جان سالم به در برند.در چند ساله گذشته به دلیل تحریم های ضد انسانی غرب برای هواپیماهای ایران، شهروندان زیادی جان خود را از دست داده اند.

شهبازی در گفت و گو با ایرنا افزود: با این پشتوانه، و دلگرمی و حمایت مردمی از این بیانیه در نوزدهمین اجلاس بین المللی حقوق بشر در ژنو حاضر شدم و در برابر چشمان نمایندگان حقوق بشر دنیا از نقض آشكار حقوق مردم سرزمینم توسط برخی زا سیاستمدارانی كه خود را مدافع حقوق مردم جهان می دانند سخنرانی كردم.

كاپیتان شهبازی ضمن تاكید بر ملاقات حضوری با فعالان سرشناس و بین المللی حقوق بشر مانند 'رمزی كلارك'، 'سارا فلاندرز'، مسوول كمپین 'وال استریت' و 'احمد شهید'، نماینده سازمان حقوق بشر در ایران گفت: در تمامی این ملاقات ها سعی كردم صدا و درخواست تماما مبتنی بر حق مردم یاران را به گوش این افراد برسانم كه با استقبال خوبی از سوی این افراد مواجه شد و حتی قول هایی نیز از این فعالان برای حمایت از این خواسته ملی دریافت كردم.

وی ادامه داد: در این برخوردها، دیدگاه فعالان حقوق بشر، دیدگاهی كاملا موافق در راستای درخواست من برای لغو تحریم های صنعت هواپیمایی كشور به عنوان عاملی آشكار در نقض حقوق بشر مردم سرزمینم بود اما متاسفانه سایه سیاست شوم برخی از كشورها در اجرایی شدن واقعی حقوق بشر در جهان كاملا مشهود بود.

كاپیتان شهبازی ماحصل صحبت با 'احمد شهید' را مثبت را ارزیابی كرد و گفت: وی در كلام خود بهانه هایی را مطرح كرد كه در حد توانم با اسناد و مدارك به او اثبات كنم ، سخنانم حرف های بیش از 110 هزار نفر از مردم سرزمینم است كه با احتساب ضریب نفوذ اینترنت در ایران جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر را شامل می شود و البته شما این سخنان را نمی پذیرید.

وی ادامه داد: حتی در سخنرانی خودم پیغامی كاملا آشكار را به آقای 'اوباما' ارائه دادم و گفتم، كه طی هر سال شما به هنگام لحظه سال نو در تلویزیون حاضر می شوید و عید را به مردم ایران تبریك می گویید و درست فردای آن روز پشت میز كاری تان، تمدید تحریم های صنعت هوایی ایران را امضا می كنید و این كار چیزی جز بازتاب سیاست های دوگانه و فریباكارانه شما نیست.

وی گفت: در آن پیغام به صراحت به رییس جمهور آمریكا گفتم كه اگر واقعا طرفدار حقوق ملت ایران هستید و با شعار برادری و برابری پای گیرنده ها حاضر می شوید، برای تبریك سال 1391 در تلویزیون حضور پیدا كنید و یا همراه تبریك خود، خبر لغو تحریم صنعت هوایی ایران را به جهانیان ارائه دهید.

كاپیتان شهبازی حضور در این اجلاس را یك رسالت ملی دانست كه مردم ایران با امضای آن كمپین بر دوش وی گذاشتند و گفت: از تمامی مسوولان و دلسوزان كشور تقاضا می كنم تا بار دیگر شرایط حضور من را در چنین اجلاس هایی فراهم آورند تا بر خواسته های بر حق مردم شریف كشورم تاكید داشته باشم و از مردم نیز می خواهم در ادامه پیدا كردن مسیر این كمپین و جمع آوری امضاهای بیشتر همچنانكه كه تا امروز بودند همراه و یاریگر باشند.

گفتنی است، كاپیتان هوشنگ شهبازی، هواپـیمای مـسافربری خطوط هـوایـی 'هما' در مســیر بازگشــت از مســكو به تهران را كه دچــار نــقص فــنی شـده بود به ســلامت در فــرودگــاه مهرآباد بر زمـیـن فرود آورد.

ایــن اتــفاق نـادر انعــكاس بین المـللی پیدا كرد و همزمان با پرداختن رسـانــه هــای بــین المــللی به این مساله، رسانه های داخل كشور نیز به بررسی این رویداد پرداختند.

در پی این رخداد، كاپیتان شهبازی در وب سایت خود، به آدرس ( http://www.capt-shahbazi.com/)، بـیانیه ای را در محـكومیت تـحریم خــطوط هوایی مســافربری ایران منتشر كرد كه در استــقـبالی بی سابقه و زمانی بسیار كم بــیش از یكـصد هزار كاربر به آن رای دادند و در همــراهی یكپــارچه با وی رفـع این تحریم را خواستار شدند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...