نسخه چاپی

زلزله ای كه صهیونیستها را تكان داد

كارشناس فلسطینی نتایج انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی را زلزله ای دانست كه سیاستمداران صهیونیستی را تكان داد.

به گزارش نما " فايز عباس" روز پنج شنبه به شبکه خبری العالم، گفت: مساله قابل ملاحظه دراین انتخابات ، شکست ائتلاف حزب لیکود به ریاست بنیامین نتنیاهو با حزب " اسرائیل بیتنا" به رهبری "اویگدور لیبرمن" وزیر خارجه مستعفی است؛ این ائتلاف در کنست 42 کرسی داشت که 11 کرسی را از دست داد و اکنون تنها 31 کرسی در اختیار دارد.

این نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی فلسطین، افزود: با توجه به این نتایج، اگر چه نتانیاهو در انتخابات پیشتاز شد، اما برای تشکیل کابینه جدید با مشکل مواجه خواهد شد.

نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی باید با " یائیر لپید " رهبر حزب " یش عتید " که 19 کرسی را به دست دست آورده ائتلاف کند؛ لپید خواستار در اولویت قرار گرفتن مسائل اجتماعی است و نتایاهوباید طبق خواسته وی از مواضع تند خود در قضیه فلسطین عقب نشینی کند.

کمیته انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد، راست افراطی و راست 60 کرسی به دست آورده اند و در مقابل چپگرا ها و میانه روها نیز 60 کرسی به دست آورده اند. پس از ائتلاف " لیکود- اسرائیل بیتنا" حزب وی "یش عتید" 19 کرسی و حزب کارگر 15 کرسی کسب کرده اند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت " کابینه آینده با وجود نخست وزیر منفوری چون نتانیاهو دولتی منطقی نخواهد بود؛ و به همین دلیل لپید در عرصه سیاسی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

۱۳۹۱/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...