نسخه چاپی

وظیفه شرعی خود می‌دانم كه برای شوراها نامزد شوم

ائتلاف كاندیداهای شورا‌ها با ریاست جمهوری به سرانجام نمی‌رسد / اگر كاندیدایی بخواهد با گروهی توافق كند مفهومش این است كه بقیه گروه‌ها را رو در روی خود قرار داده است / همزمانی انتخابات قانونی است.



ایلنا:‌ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، گفت:‌هنوز آمدنم برای شورا‌ها قطعی نیست من نیز علاقه‌ خدمت مردم دارم و اگر فضا مناسب باشد، قطعا کاندیدا می‌شوم چراکه این وظیفه شرعی است اگر فردی شرایط خوبی داشته باشد، باید به میدان بیاید.

مرتضی طلایی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره همزمانی انتخابات شورا‌ها با ریاست جمهوری، اظهار کرد: به اعتقاد من بهتر بود که این همزمانی صورت نمی‌گرفت اما حالا که به صورت قانون است از این رو باید قانون اجرایی شود.

وی درباره پیامدهای برگزاری این دو انتخابات، تاکید کرد: با برگزاری این دو انتخابات، انتخابات شورا‌ها در فضای سیاسی برگزار می‌شود البته مفهومش این نیست که بعد از انتخابات، شورا‌ها سیاسی می‌شود.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ماهیت شورا‌ها اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و عمرانی است و کار سیاسی نیست. حتی اگر در یک فضای سیاسی نیز شاهد برگزاری این انتخابات باشیم، هیچ‌گاه شورا‌ها سیاسی نمی‌شوند.

طلایی پیش بینی کرد که بعد از اتمام انتخابات شورا‌ها به جایگاه خود برمی‌گردند و مانند گذشته فعالیت‌های شورایی خواهند داشت.

وی درباره ائتلاف کاندیداهای شورا‌ها با ریاست جمهوری، تاکید کرد: ‌ این ائتلاف به سرانجام نمی‌رسد همه کسانی که فکر کاندیدا شدن در ریاست جمهوری دارند احتیاط می‌کنند تا به سمت شورا‌ها با بهره برداری سیاسی ورود نکنند زیرا تکثر افراد شورا‌ها مانع از این می‌شود.

طلایی ادامه داد: اگر کاندیدی بخواهد با گروهی توافق کند مفهومش این است که بقیه گروه‌ها را رو در روی خود قرار داده است ازاین رو به طور طبیعی سراغ اتلاف نمی‌روند.

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: ‌ انتخابات شورا‌ها اگرچه در فضای سیاسی انجام می‌شود اما جنس آن سیاسی نیست.

وی درباره کاندیداشدنش در دور چهارم شورا‌ها نیز اعلام کرد: ‌ هنوز آمدنم برای شورا‌ها قطعی نیست البته طبیعی است که همه بخواهند در این عرصه فعالیت کند و من نیز علاقه‌ خدمت به مردم دارم و اگر فضا مناسب باشد، قطعا کاندیدا می‌شوم چرا که این وظیفه شرعی است اگر فردی شرایط خوبی داشته باشد، باید به میدان بیاید.

۱۳۹۱/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...