نسخه چاپی

هشدار به دارندگان سیم‌كارتهای اعتباری

سیمكارت‌های اعتباری، ارزان و در دسترس است‌، برای ثبت‌نام و نشان دارنده آنها نیز سختگیری نمی‌شود، پس براحتی می‌توان آن را خرید، ابزاری برای سوءاستفاده قرار داد و بعد هم دورش انداخت و مطمئن بود كه بعد از سه ماه فردی جدید صاحب آن می‌شود.

به گزارش نما به نقل از جام جم، كلاهتان را دودستي بچسبيد تا باد نبرد، منظورمان شماييد كه سيمكارت اعتباري داريد يا قصد داريد همين روزها يكي از آنها را بخريد.

چرا مي‌گوييم كلاهتان را سفت بگيريد و مراقب اموالتان باشيد، چون اگر مثلا روزي دلتان خواست كه سيمكارت اعتباري‌تان را با سيمكارتي ديگر عوض كنيد و سيمكارت قبلي را براي روزي كه دوباره به آن احتياج پيدا كرديد، كنار بگذاريد، اپراتور مربوط چنين حقي برايتان قائل نيست و شماره شما را بعد از گذشت سه ماه به ديگري واگذار مي‌كند، آن هم به نام سيمكارت صفر.

طبيعي است روزي كه بعد از مدت‌ها تصميم مي‌گيريد دوباره از سيمكارت اعتباري‌تان استفاده كنيد، ولي مي‌بينيد كه امكان تماس وجود ندارد يا وقتي شماره خودتان را مي‌گيريد و در كمال تعجب صداي فردي ناشناس را مي‌شنويد كه خودش را صاحب سيمكارت معرفي مي‌كند، چه حالي داريد.

البته عواقب ناديده‌انگاري مشتري به شوكه شدن بخشي از مشتركان ختم نمي‌شود بلكه گاهي نيز وضعي بدتر پيدا مي‌كند و زنجيره‌اي از افراد را به جان هم مي‌اندازد.

سيمكارت‌هاي اعتباري، ارزان و در دسترس است‌، براي ثبت‌نام و نشان دارنده آنها نيز سختگيري نمي‌شود، پس براحتي مي‌توان آن را خريد، ابزاري براي سوءاستفاده قرار داد و بعد هم دورش انداخت و مطمئن بود كه بعد از سه ماه فردي جديد صاحب آن مي‌شود.

اين روش در ميان كلاهبرداران شايع است يعني با يك سيمكارت اعتباري، با مجموعه‌اي از افراد تماس مي‌گيرند و وارد معامله مي‌شوند و پس از رسيدن به اهدافشان، سيمكارت را دور مي‌اندازند و اطمينان دارند كه اگر دردسري هم درست شود گريبان فردي را مي‌گيرد كه بعد از آنها سيمكارت را مي‌خرد.

با اين وصف، حال كسي را تصور كنيد كه گناهش خريد يك سيمكارت اعتباري به ظاهر صفر، اما مخصوص كلاهبرداري است كه بايد تاوان خلافكاري فردي ديگر را پس دهد و كسي هم پاسخگويش نباشد.

۱۳۹۱/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...