نسخه چاپی

افزایش نظارت بر برنامه‌های زنده سیما

علی دارابی معاون سیما با تایید ابلاغیه نظارت بیشتر بر برنامه‌های زنده تلویزیون گفت: این یك هماهنگی بین ما، تهیه‌كننده، گروه و شبكه است و در راستای بهتر شدن برنامه‌ها صورت می‎گیرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی دارابی معاون سیما چندی پیش خواسته است مدیران شبکه‌ها الزاماتی را در پخش برنامه‌های زنده در نظر بگیرند. در همین راستا، رئیس دفتر وی اخیرا در ابلاغیه تازه‌‌ای جزئیات این درخواست را به مدیران سیما اعلام کرده است.

تلاش برای هماهنگی بیشتر شبکه‎ها با معاون سیما

معاون سیما با تأیید این نامه و محتوای آن به خبرنگار مهر گفت: ما برای هماهنگی به چنین قاعده‎ای نیاز داریم. برنامه‎ها در گروه‎های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، معارف و... تولید می‌شود. گاهی یک سوال در دو برنامه مورد پرسش قرار می‎گیرد یا برای مثال درباره مهمان‎ها، هفته‌ای بوده که وزیر ارشاد به سه برنامه رفته است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم شبکه‎ها هماهنگی بیشتری با ما داشته باشند.

وی توضیح داد: اینکه مسئولی سه بار در یک برنامه حاضر شود اشکالی ندارد اما ما باید این موضوع را مدیریت کنیم. بنابراین درصدد افزایش هماهنگی‎ها شدیم.

یکی از شرایط جدیدی که برای برنامه‌های زنده در نظر گرفته شده است، اعلام اسامی مهمانان 72 ساعت قبل از پخش است که به گفته معاون سیما این مساله برای هماهنگی بیشتر صورت می‌گیرد.

از هر تلاشی برای ایفای نقش ستادی معاونت سیما فروگذار نمی‎کنم

دارابی در پاسخ به اینکه آیا این سختگیری ناشی از حساسیت‎های انتخابی است، اظهار کرد: معاونت سیما باید نقش ستادی، سیاستگذاری، نظارتی و هماهنگی‎ خود را بهتر ایفا کند و من در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‎کنم و جزو وظایفی است که حتما باید آن را انجام دهم.

معاون سیما در پاسخ به این پرسش که طبق ابلاغیه جدید سوالات برنامه، پرسش‌های پیامکی و فهرست مهمانان باید 72 ساعت قبل از شروع برنامه اعلام شود آیا این به معنای افزایش محدودیت برنامه‎سازان است؟ تصریح کرد: خیر. مسئله دیگری که وجود دارد این است که گاهی وقت‎ها ممکن است سیاستی در جریان باشد که یک تهیه‌کننده در آخرین لحظات از آن مطلع نشده باشد.

وی یادآور شد: این یک هماهنگی بین ما، تهیه‌کننده، گروه و شبکه است و در راستای بهتر شدن برنامه‎ها صورت می‎گیرد.

به گزارش مهر، برنامه‌های زنده همواره در سازمان صدا و سیما از اهمیت بالایی برخوردار بوده است که این ابلاغیه نیز نشان از حساسیت‌های آنها دارد.

۱۳۹۱/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...