نسخه چاپی

توصیه‌ جزایری‌ به‌ زیر سطحی‌های‌ آمریكا

معاون ستادكل نیروهای مسلح می گوید، بارها توصیه كرده‌ایم كه زیرسطحی‌های آمریكا در تنگه هرمز و خلیج فارس بر روی آب قرار گیرند و در این منطقه شلوغ رفت و آمد كمتری داشته باشند.

به گزارش نما، سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به موقعیت خوب نیروهای مسلح در ابعاد مختلفی موشکی اظهار داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین بعضی از بخش‌ها و رده‌های نیروهای مسلح در عرصه‌های فناوری تولیدات خوبی داشته‌اند.

وی افزود: ما موشک‌های مختلفی را در عرصه‌های گوناگون رزم و دفاع در اختیار داریم و با وجود دانشمندان جوان در عرصه‌های دفاعی، روز به روز پیشرفت قابل توجهی در این زمینه مشاهده می‌شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه در خصوص برخورد زیردریایی هسته‌ای آمریکا به نام "جکسون ویل" با یک زیردریایی ناشناس در تنگه هرمز در روز جمعه، 22 دی (11 ژانویه)، گفت: ما بارها توصیه کرده‌ایم که زیرسطحی‌های آمریکا در تنگه هرمز و خلیج فارس بر روی آب قرار گیرند و در این منطقه شلوغ رفت و آمد کمتری داشته باشند.

زیر دریایی جکسون ویل یک زیردریایی تهاجمی عملیات سریع با سوخت هسته‌ای است که در سال 1978 به آب انداخته و در سال 1981 عملیاتی شد. این زیردریایی بیش از 110 متر طول دارد و تعداد نفرات مستقر در آن نیز به حدود یکصد و ده نفر می‌رسد. آمریکایی‌ها می‌گویند که این زیردریایی دارای امکانات و تجهیزات راداری پیشرفته‌ای است اما در ماه گذشته با یک زیردریایی ناشناس در تنگه هرمز برخورد کرده و آسیب دید.

سردار جزایری با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید به خاطر تهدیدات غیرقابل پیش‌بینی طوری برنامه ریزی کننند که زیرسطحی‌هایشان بر روی آب حرکت کند، خاطرنشان کرد: به نظر ما بیگانگان و بخصوص آمریکا‌یی‌ها هرچقدر حضور خود در این منطقه را کمتر کنند، امنیت بیشتر و تهدید کمتر خواهد بود.

۱۳۹۱/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...