نسخه چاپی

واكنش رئیس ‌فراكسیون روحانیون مجلس به سخنان هاشمی

عکس خبري -واکنش رئيس ‌فراکسيون روحانيون مجلس به سخنان هاشمي

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر شخصی كه در سخنانش بار تضعیف ولایت وجود داشته باشد بزرگترین خیانت و ظلم به نظام و خون شهدا را مرتكب شده است.

به گزارش نما، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه اعتدال‌گرایان اظهار کرد: سخنان هاشمی رفسنجانی ظاهرا اشاره به این بود که انتخابات باید آزاد باشد و با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اینها می‌خواهند انتخابات را زیر سئوال ببرند.

وی تصریح کرد: در واقع این سخنان کد دادن به دشمن است و نشان می‌دهد می‌خواهند انتخابات ایران را زیر سئوال ببرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سوابق مدیریتی هاشمی رفسنجانی اذعان کرد: خود اینها با همین انتخابات سر کار آمدند. اگر انتخابات آزاد نبود پس چگونه سر کار آمدند؟ پس آیا حاکمیت آنها در دو دوره ریاست جمهوری و یا مجلس که اینها حضور داشتند غیر مشروع است؟

وی اشخاص را به دقت در سخنان خود دعوت کرد و یادآور شد: نباید به گونه‌ای صحبت کنیم که به ضرر خودمان باشد و انتخابات را زیر سئوال ببریم و اگر در انتخابات اشخاصی از گروه یا حزب ما انتخاب نشد، آن انتخابات را زیر سئوال ببریم، اینگونه رفتارها جفا و ظلم به ملت ایران است.

آشتیانی با اشاره به اعتقادات مردم ایران عنوان کرد: در ایران تحزب گل نکرده است و حتی حزب جمهوری اسلامی که مدتی فعال بود نتوانست ادامه یابد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر احزاب با تقید به احکام دینی فعالیت کنند خوب است اما در کل احزاب نه خیلی قبل و نه اکنون نتوانستند سر و سامان بگیرند.

نماینده مردم قم در مجلس ابراز داشت: مگر احزابی چون مشارکت نبودند که تمام آنها حزبی و بد عمل کردند و راه بدی را رفتند و آثار بدی از خود برجای گذاشتند.

وی با اشاره به نقش اصناف و هیئت‌های مذهبی در انقلاب افزود: کارهایی که تاکنون شده و انتخابات‌هایی که برگزار شده ببینید احزاب چقدر نقش داشتند، در حالی که اصناف و هیئت‌های مذهبی در دوران انقلاب خوب به میدان آمدند و حضور خوب و موثری داشتند اما از احزاب چیزی ندیدیم.

آشتیانی با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی در مورد نقش احزاب در اداره کشور گفت: سخنان وی مجمل بوده و ایهام دارد. در کل اگر هر سخنی که منجر به تضعیف ولایت فقیه شود ظلم و خیانت به ملت و اسلام است چون هرچه داریم از این ولایت است.

وی تاکید کرد: هرکسی سخنانش بار تضعیف ولایت را در خود داشته باشد بزرگترین ظلم و خیانت را به نظام و خون شهدا کرده است.

گفتنی است آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چندی پیش در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه اعتدال‌گرایان نفوذ شخصیت، صداقت و کارآمدی حضرت امام را رافع مشکلات کشور پس از انقلاب خواند و تصریح کرد: وجود شخصیت‌های بانفوذ و مورد قبول همیشگی نیست، لذا این احزاب و تشکل‌ها هستند که ماندگارند و باید بار اداره کشور را با انسجام، برنامه و کارآمدی بر دوش بگیرند.

۱۳۹۱/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...