نسخه چاپی

انتقاد عباس عبدی از مدعیان تقلب

عباس عبدی از مهره‌های فعال اصلاح‌طلبان در مصاحبه با دویچه‌وله با دعوت اصلاح‌طلبان به حضور در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری، گفت: باید ببینیم دنبال چه هستیم در انتخابات. مجموعه‌ای كه در انتخابات ۸۸ آن نحوه برخورد را داشتند، فارغ از اینكه سیاست‌شان درست یا غلط بوده، دیگر نمی‌توانند در این انتخابات باز هم از همان زاویه وارد شوند، اصلاً اجازه به آنها داده نمی‌شود.



عباس عبدی از مهره‌های فعال اصلاح‌طلبان در مصاحبه با دويچه‌وله با دعوت اصلاح‌طلبان به حضور در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری، گفت: بايد ببينيم دنبال چه هستيم در انتخابات. مجموعه‌اي كه در انتخابات ۸۸ آن نحوه برخورد را داشتند، فارغ از اينكه سياست‌شان درست يا غلط بوده، ديگر نمي‌توانند در اين انتخابات باز هم از همان زاويه وارد شوند، اصلاً اجازه به آنها داده نمي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عضو مستعفي حزب مشاركت در ادامه با انتقاد از این منطق اصلاح‌طلبان که «در انتخابات تقلب شده چون ما برنده نشده‌ایم» اظهار داشت: من اين فرض را غلط مي‌دانم كه يك كساني بيايند و بگويند حتما راي مي‌آوريم. چرا؟ چون وقتي راي نياورند، مي‌زنند زيرش و مي‌گويند تقلب شده. اين چه فرضي است كه ما داريم مي‌گذاريم؟ چه كسي اين را گفته، اصلا از كجا اين را درآورده‌اند كه اگر يك نامزد اصلاح‌طلب بيايد، حتماً و حتماً رأي مي‌آورد. من از جمله كساني هستم كه (حالا شايد خيلي صحيح نباشد اين را بگويم) معتقد نيستم كه حتي اگر قوي‌ترين چهره اصلاح‌طلب هم بيايد، لزوماً رأيش قطعي است. اتفاقاتي ممكن است در عرصه سياسي بيفتد كه اصلاً چنين چيزي رخ ندهد. همچنان كه در سال ۸۸ هم معتقد به اين نبودم كه مثلاً هر كسي كه از اين ور بيايد، گارانتي است و رأي دارد. اين گارانتي كلاً مخل انديشه سياسي است و آدم‌ها را از واقعيت اجتماعي منحرف مي‌كند. وی در انتهای اظهاراتش می‌افزاید: ببينيد اين مساله خيلي روشني است. من هم بدم نمي‌آيد كه كسي بيايد كه همه بتوانند به او رأي دهند ولي اين حكايت يك كاسه ماست و يك دريا دوغ است. بحث سر اين است كه نامزدي بايد معرفي شود كه تا حدي ويژگي‌هاي قابل قبول اصلاح‌طلب‌ها را داشته باشد و همچنين معرف تغيير نگاه اصلاح‌طلب‌ها به وضع جاري باشد.

۱۳۹۱/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...