نسخه چاپی

وقتی علی‌نژاد یك پادوی تمام عیار می‌شود

عکس خبري -وقتي علي‌نژاد يك پادوي تمام عيار مي‌شود

در شماره پنجم از بررسی سوابق و مواضع معصومه علی نژاد قمی به بررسی سیر جذب كامل وی از سوی سرویس‌های جاسوسی دشمن می‌پردازد. در این بخش ضمن بازخوانی برخی مواضع او بطور مختصر نشان داده شده است كه چگونه سرویس‌های جاسوسی برای یك فرد دارای زمینه همكاری موقعیت‌های فعالیت فراهم می‌كنند و برای دستیابی به اهداف بعدی خود با نقش دادن به چنین افرادی در برخی رخدادهای محوری، نقش او را نیز محوری می‌كنند.

در این بخش به بررسي سوابق و مواضع معصومه علي نژاد قمي به بررسي سير جذب كامل وي از سوي سرويس‌هاي جاسوسي دشمن مي‌پردازد. در اين بخش ضمن بازخواني برخي مواضع او بطور مختصر نشان داده شده است كه چگونه سرويس‌هاي جاسوسي براي يك فرد داراي زمينه همكاري موقعيت‌هاي فعاليت فراهم مي‌كنند و براي دستيابي به اهداف بعدي خود با نقش دادن به چنين افرادي در برخي رخدادهاي محوري، نقش او را نيز محوري مي‌كنند.

به گزارش بولتن نیوز، علی نژاد، به تدریج از سوی محافل رسانه ای غرب به خدمت گرفته می شد، برای مثال ناگهان به عنوان داور مسابقه بهترین وبلاگ ایرانی که توسط دویچه وله برگزار می شد انتخاب گردیده بود ( که تعجب بسیاری از وبلاگ نویسان حرفه ای و سابقه دار را برانگیخت)، و همزمان با همکاری رسانه ای با رسانه های معاند در خارج از کشور، پیگیر وضعیت برخی روزنامه نگاران مسئله دار و متخلف در داخل کشور هم بود که از آن جمله می توان به تلاش وی برای آزادی الهام افروتن ( که در پی انتشار مطلبی ضد دین در یک نشریه محلی دستگیر شده بود) اشاره کرد:
دبیر سرویس پارلمانی خبرگزاری کار ایران، ایلنا در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهوری، خواستار اقدام ایشان برای آزادی الهام افروتن، خبرنگار نشریه تمدن هرمزگان شد. ( نامه مسیح علی نژاد به رئیس جمهوری برای آزادی الهام افروتن / انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران – 02/12/1384)
علاوه بر این، نام وی همراه شماری از افراد مسئله دار و بدسابقه به عنوان امضاء کنندگان یک نامه درخواست آزادی الهام افروتن به رئیس قوه قضائیه دیده می شود که در آن چنین آمده بود:
در آستانه فصلی سرد و در شرایطی که امید، مثل پرنده ای از آسمان مطبوعات میهن عزیزمان کوچ می کند به آستان خانه دادخواهی ملت پناه آورده ایم با طوماری که در آن نام شما را بر پیشنایش نوشته ایم؛ شما که مدیریت بخشی از این حاکمیت را به دست دارید که بیش از هر نهاد و سازمان و مدیریت دیگری داعیه دار دادخواهی ملت است. ( 160 روزنامه نگار و فعال اجتماعی خواستار آزادی الهام افروتن شدند / ادوار نیوز – 06/12/1384)

رسانه ها با فشارها و محدودیت های بیشتر و جدیدی از جانب برخی نهادهای حکومتی مواجه شده اند به گونه ای که دایره اطلاع رسانی برای آنان تنگ تر از قبل شده است. کار به جایی رسیده که برخی نهادها و مقام ها علاوه بر منع مدیران رسانه ها در درج و انتشار تحلیل ها و نظرات متفاوت از موضع رسمی حاکمیت در خصوص مهم ترین موضوعات کشور که به سرنوشت همه مردم ایران نیز مربوط است از آنان می خواهند تا از ا نتشار اخبار مربوط به بازداشت و بازجوئی فعالان سیاسی، فرهنگی، دانشجویی، کارگری، زنان و قومی خودداری کنند. ... در صورت عدم کنترل وضعیت پیش آمده روند تحدید رسانه ها، در آینده جزئیات روشن و مشخصی از فشارهای وارده و دعوت نهادهای فراقانونی به سانسور را به اطلاع عموم خواهیم رساند. (اطلاعیه ده ها روزنامه نگار داخل کشور درباره فشارها و سانسورها به مطبوعات / پیک نت – 13/06/1386)

۱۳۹۱/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...