نسخه چاپی

بارداری 7هزار دختر قبل از 17 سالگی

سایت صدای آمریكا نوشت: برخی از دبیرستان های دولتی نیویورك در حال گسترش برنامه ای برای ارائه روشهای جلوگیری از بارداری به دانش آموز 14 سال به بالا هستند. این برنامه به مسئله ای بحث برانگیز برای تعدادی از والدین تبدیل شده است.


سایت صدای آمریکا نوشت: برخی از دبیرستان های دولتی نیویورک در حال گسترش برنامه ای برای ارائه روشهای جلوگیری از بارداری به دانش آموز 14 سال به بالا هستند. این برنامه به مسئله ای بحث برانگیز برای تعدادی از والدین تبدیل شده است.
هر سال در نیویورک بیش از 2 هزار و 500 دختر زیر 18 سال بچه دار می شوند و بسیاری تحصیل را رها می کنند. به این دلیل سال گذشته مقامات در 13 دبیرستان که از سطح بالای بارداری برخوردار بودند، راه های پیشگیری از حاملگی هورمونی را در اختیار دانش آموزان قرار دادند.
میشل هندلمن، پرستار و مادر دو دانش آموز در دبیرستان عمومی است. او می گوید قانون ایالتی نیویورک به نوجوانان حق استفاده از داروهای ضدبارداری و سقط جنین بدون اطلاع والدین را می دهد.
والدین می توانند کودک خود را از این برنامه خارج کنند. اما مونا دیویدز، رییس اتحادیه والدین شهر نیویورک، گفت: اکثر والدین از این برنامه آگاهی نداشتند. «این درست نیست که بلومبرگ، شهردار، و وزارت آموزش و پرورش با حیله حقوق ما را نادیده بگیرند.»
این در حالی است که کشورهای غربی به برخی ازدواج ها در سنین پائین در کشورها ایراد می گیرند و مدام به آن حمله کرده و آن را نشانه ای از عقب ماندگی و نادیده گرفتن حقوق زنان می دانند.

۱۳۹۱/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...