نسخه چاپی

يثم بائو: تپش قلبم روي ??? بود

تیر دروازه استقلال را نجات داد/ پرسپولیس با این بازی باید ۵ امتیاز بالاتر از همه تیم‌ها باشد

میثم بائو كه در لیست 18 نفره استقلال حضور نداشت، دربی 76 را از تلویزیون تماشا كرد.


میثم بائو که در لیست 18 نفره استقلال حضور نداشت، دربی 76 را از تلویزیون تماشا کرد.

بائو که سابقه 4 بار حضور در دربی تهران را دارد، بازی در هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را تجربه کرده است او دیروز اصلا در لیست 18 نفره استقلال هم نبود و مجبور شد به خانه برگردد و مسابقه را از پای تلویزیون تماشا کند. بائو اسیر خط هافبک استقلال شده است؛ خط هافبکی که بیش از 10 بازیکن درجه یک و درجه دو در آن حضور دارند و همه هم مدعی فیکس بودن هستند. به همین دلیل است که خیلی وقت‌ها به بائو و برخی هافبک‌های دیگر استقلال بازی نمی‌رسد. میثم بائو در گفت‌وگو با خبرآنلاین از دربی 76 و دلیل غیبتش در این مسابقه حرف می‌زند.
*این هم از دربی 76. یک دربی کسل‌کننده دیگر هم به پایان رسید.
بازی خوبی بود. فکر می‌کنم در نیمه اول بازی متعادل بود. اما در نیمه دوم پرسپولیسی‌ها فشار آوردند. بچه‌های ما زحمت کشیدند و توانستند از دروازه محافظت کنند. این یک امتیاز به نفع ما شد. ما در کورس قهرمانی هستیم و با این یک امتیاز به صدر جدول برگشتیم. پرسپولیس چیزی نداشت از دست بدهد و به خاطر همین در نیمه دوم حمله می‌کرد.
*نیمه دوم شانس آوردید گل نخوردید.
پرسپولیس چند موقعیت گل داشت که آقای رحمتی و آقای تیر، استقلال را نجات دادند.
*اگر قرار بود یکی از دو تیم برنده شود، فکر می‌کنی حق کدامیک برد بود؟
نیمه دوم حق پرسپولیس بود که ببرد چون موقعیت‌های بیشتری داشت اما بچه‌های ما تلاش کردند. ما توی فشار کورس قهرمانی هستیم. پرسپولیس بهتر بازی کرد ولی ما به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم و دوباره رفتیم صدر جدول. ما با همین یک امتیاز صدرنشین شدیم و این خیلی مهم است. یک امتیازی که گرفتیم واقعا ارزش داشت.
*به نظر می‌رسید قلعه‌نویی به بازیکنان گفته بود بازی را مساوی کنند. استقلال خیلی محتاط بازی می‌کرد.
قلعه‌نویی اتفاقا تاکید می‌کرد که باید این بازی را ببریم. می‌گفت باید از جلو پرس کنیم و برد می‌خواهیم.
*پس چرا استقلال که تیم به این خوبی دارد اصلا بازی خوبی انجام نداد؟
بالاخره شرایط مسابقه این‌طوری می‌شود و بعضی مواقع بازی گره می‌خورد.
*اگر علی کریمی بود استقلال می‌توانست همین یک امتیاز را بگیرد؟
کریمی بازیکن بزرگی است و شکی در آن نیست. اگر او در زمین بود خیلی بیشتر کمک می‌کرد به پرسپولیس. ولی بازیکنانی که جایگزین او بازی کردند خیلی خوب بودند. مهدوی‌کیا تا زمانی که داخل زمین بود خوب کار کرد. نوروزی هم خوب بود. کلا تیم پرسپولیس اگر از اول فصل این طوری بازی می‌کرد الان حداقل 4-5 امتیاز بالاتر از همه تیم‌ها بود.
*حتی از استقلال؟
(می‌خندد) نه، از استقلال که نه!
*راستی چرا در لیست 18 نفره استقلال نبودی؟
به هر حال قسمت من هم این بود که دربی را از داخل خانه ببینم. قسمت این بود. من هم احترام گذاشتم به نظر سرمربی و روز بازی برگشتم خانه.
*یعنی حقت نبود حتی در لیست 18 نفره استقلال باشی؟
دیگر چه بگویم؟ بگویم حقم بود که نمی‌شود. مربی تشخیص داده من در لیست 18 نفره نباشم، من هم تابع او هستم. البته ناراحت شدم. وقتی شنیدم که در لیست 18 نفره نیستم واقعا ناراحت شدم چون من در پرسپولیس هم بازی کرده بودم و دوست داشتم در این بازی حضور داشته باشم. من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم. وقتی قسمت نباشد نمی‌شود کاری کرد.
*تا حالا در چند دربی حضور داشتی؟
چهار دربی.
*اولین دربی همان بود که در زمان قلعه‌نویی برای استقلال بازی کردی؟
بله. اولین دربی همان بود. بهترین بازیکن زمین هم شدم.
*فکر می‌کنی استقلال در ادامه لیگ چه کار می‌کند؟ رقابت با تراکتورسازی تنگاتنگ شده.
ما فعلا صدر جدولیم و به این راحتی صدر جدول را از دست نمی‌دهیم. شک نکنید استقلال قهرمان می‌شود.
*فکر می‌کنی در نیم فصل دوم چقدر فرصت بازی در استقلال را پیدا می‌کنی؟ الان شرایط خیلی سخت شده و استقلال هافبک‌های زیاد دارد.
نیم فصل اول که بازی کردم. در نیم فصل دوم هم فعلا این‌طوری است. نمی‌شود یقه کسی را بگیرم. استقلال 21 بازیکن قبراق و سرحال دارد که یک هفته این یکی بیرون است و یک هفته آن یکی. اتفاقا همه بچه‌ها در حد هم هستند. حتی در نیم فصل اول ترافیک بیشتر هم بود. نیم فصل اول توزی و جانواریو و فریدون زندی هم بودند که ترافیک بیشتری در خط هافبک داریم.
*استقلال به اندازه یک تیم کامل، فقط هافبک دارد.
13 تا هافبک داریم. تازه بعضی وقت‌ها فرواردها هم می‌آیند در خط میانی بازی می‌کنند.
*بازی را از کجا دیدی؟
از خانه. یک کیلو تخمه خریدم و نشستم بازی را دیدم. تپش قلبم روی 180 بود. واقعا سخت است. باید به این مردم حق داد. بازی خیلی استرس دارد. برای اولین بار بود که جزو 18 نفر اصلی نبودم و دربی را با اینکه عضو یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس بودم، از داخل خانه تماشا می‌کردم.

۱۳۹۱/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...