نسخه چاپی

نرخ ارز در بودجه سال92 هنوز نهایی نشده

عکس خبري -نرخ ارز در بودجه سال92 هنوز نهايي نشده

وزیر اقتصاد با بیان اینكه نوشتن تبصره های لایحه بودجه سال آینده هفته جاری شروع خواهد شد، گفت: در جلسات مشترك مجلس و دولت، مباحث نرخ ارز در بازار عنوان نشده اما فقط بحث هایی برای عدد ارز در بودجه مطرح شده است.

به گزارش نما به نقل از طلا، سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی، درحاشیه همایش روز کمرگ ضمن بیان نگاههای نزدیک در جلسات دولت و مجلس گفت: چند محور اصلی در این جلسات مطرح می شود که مهمترین آنها ایجاد فرصتی خارج از هیاهو و دغدغه برای مباحثه در مورد موضوعات اقتصادی کشور است.

وی تاکید کرد: از سویی مجلس تحلیلهای دیدگاههای خود را ارائه می کند، و از سویی دولت که به امور نزدیک است اطلاعات و تحلیل های خود را بیان میکند که به میزان قابل توجهی هر دو طرف به هم نزدیک شده اند و اطلاعات خوبی نیز مبادله می شود.

سخنگوی اقتصادی دولت، درباره مباحث ارز در این گفتگوها گفت: در این جلسات بحثی در مورد بازار ارز مطرح نشده است، اما فقط بحثهایی برای عدد ارز در بودجه مطرح شده که هنوز به جمع بندی نرسیده.

حسینی در مورد فاز دوم هدفمندی یارانه گفت: اینکه هدفمندی یارانه ها چه زمانی اجرا شده و اصلاح قیمتی آن چگونه است، نیازمند بحث بیشتر است در حالی که اکنون فقط به میان راه بحث ها میان دولت و مجلس رسیده ایم.

وی دراین مراسم ضمن بیان این سئوال که آیا تحریم اقتصادی، یک قاعده تجاری و اقتصادی است، گفت: قاعده ی تسهیل تجاری را باید اجرا کنیم، و در موقعیت جاری که توطئه و تحریم ها وجود دارد، باید در تسهیل تجاری و تنظیم تجاری توجه ویژه ای صورت بگیرد.

وزیر اقتصاد با انتقاد از خروج طلا به عنوان مصنوعات طلا گفت: تذکر بجای گمرک باعث شد تا دولت در این مورد تصمیم بگیرد، و این تنظیم گیری ها ممکن است برخی دچار آسیب شده، و ممکن است برای منافع بزرگ برخی منافع کوچک را از دست بدهیم.

۱۳۹۱/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...