نسخه چاپی

مهریه 124 هزار سكه ای

عکس خبري -مهريه 124 هزار سکه اي

رئیس ستاد دیه كل كشور از مهریه ۱۲۴ هزار سكه‌ ۵ بهار خبر داد و گفت: این در حالی است كه یك كلاهبردار قصد كلاهبرداری از یك جواهرفروش به نام كمك به ستاد دیه را داشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید اسداله جولایی رئیس ستاد دیه کل کشور، در بخش دیگری از نشست خبری امروز کشور با اشاره به این مطلب که در حال حاضر 9220 نفر از محکومان جرائم مالی غیرعمد در زندان به سر می‌برند، گفت: از این تعداد 970 نفر کسانی هستند که در تصادفات منجر به فوت فرد یا افرادی شده‌اند و از پرداخت دیه عذر دارند.

وی افزود: این در حالی است که 950 نفر تعداد افرادی است که در تصادفات منجر به صدمه و جراحت فرد یا افرادی شده اند و از پرداخت دیه ناتوان هستند.

جولایی تصریح کرد: 12 نفر بدهکاران حوادث کارگاهی هستند، 150 نفر حوادث شبه عمد، 1849 نفر جرائم مالی مربوط به مهریه، 497 نفر بدهکار مالی نفقه و 4792 نفر محکومان مالی چک هستند.

وی افزود: در سال 89 و 90 بیش از 16 هزار و 650 نفر زوج بدلیل شکایت همسرانشان به زندانها افتادند ،گفت: تلاش کردیم در طی این سالها بتوانیم تغییراتی را در قانون مهریه ایجاد کنیم.

رئیس ستاد دیه کل کشور با اشاره به این نکته که 2134 نفر در سال 90 به ارزش 680 میلیارد تومان بدهکاری مهریه در زندان‌ها حضور داشتند، گفت: با تلاش خیرین و رایزنی‌های انجام شده شاکیان با گرفتن تنها 10 میلیارد تومان اعلام رضایت کرده و این افراد آزاد شدند.

وی افزود: در سال 91 و در 9 ماهه اول آن 1956 نفر به واسطه مهریه در زندانها حضور داشتند که جمع بدهی انها 381 میلیارد تومان بود که خوشبختانه شاکیان با گرفتن 25 میلیارد تومان از شکایت خود منصرف شدند.

جولایی در بخش دیگری از نشست خبری خود به بخشنامه 31 تیرماه سال 91 رئیس قوه اشاره کرد و گفت: تا آن زمان 3890 نفر در زندان‌ها حضور داشتند که به واسطه این بخشنامه 2150 نفر آزاد شدند و اکنون تنها 1500 نفر در زندان حضور دارند.

وی همچنین به موضوع ورود مطالب مربوط به تخلفات مالی و دیه به کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: 7 سال تلاش کردیم تا اینکه مقرر شد مباحث مربوط به دیه و محکومیتهای مالی غیرعمد در کتابهای درسی گنجانده شوند.

وی همچنین به موضوع بخشنامه ستاد دیه مرکز به ستادهای دیه کل کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این برنامه اولویت آزادی سازی محکومان عبارتست از: اولویت اول بدهکارانی که یک طرفشان مصدومیت و فوت واقع شده، اولویت دوم زنان بدهکار جرائم مالی بخصوص سرپرستان خانواده، اولویت سوم نوجوانان تا سن 23 سال و افراد مسن بالای 65 سال و اولویت آخر جانبازان بالای 25 سال است.

رئیس ستاد دیه کل کشور در بخش دیگری از نشست خبری خود به کلاهبرداری یک فرد از یکی از جواهرفروشان تهران به واسطه کمک به ستاد دیه خبر داد و گفت: متهم با تقلید صدای من قصد داشت از یکی از جواهر فروشان تهرانی کلاهبرداری کند که خوشبختانه با ورود به موقع این فرد از اقدامش ناکام ماند.

جولایی همچنین به مهریه 124 هزار سکه 5 بهار اشاره کرد و گفت: این فرد بعلاوه این تعداد سکه 10 کیلو شمش طلا و 50 طاقه فرش ابریشم نیز درخواست کرده است.

۱۳۹۱/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...