نسخه چاپی

در مصاحبه لاریجانی با امانپور چه گذشت؟

ما شهروندان شماره یك جهانیم. ما هم می خواهیم از حقوقی كه آمریكا لذت می برد، لذت ببریم و به ما نگوید كه شما در رتبه پایین تر هستید. خب اگر آمریكا حق دارد، ما هم داریم تا اوارنیوم را غنی سازی كنیم و حق داریم خود را قدرتمند كنیم. این كار را می كنیم و می توانیم...من یكی از رك گو ترین اشخاص هستم. ما مذاكره با آمریكا را ترجیح می دهیم . باید نشست و مذاكره و گفتگو كرد.

محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، در مصاحبه با کریستین امانپور، خبرنگار شبکه سی ان ان، پیرامون سایت پارچین گفت: «ابتدا باید بگویم مدارک پارچین به سازمان بین المللی انرژی اتمی داده شده است و ایران در خواست ناظران را رد نکرده است. ایران تنها خواسته است که بداند بازرسان چه نوع آزمایشی می خواهند در آنجا انجام دهند. ما همچنان آماده همکاری هستیم.»

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، لاریجانی، در پاسخ به سوال امانپور مبنی بر اینکه "آیا در پارچین فعالیت هسته ای می شود؟" گفت: «نه به هیچ وجه. من فکر می کنم سرویس امنیتی آمریکا و غرب می دانند که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم. این قسمتی از بازی علیه ماست. ما طبق برنامه ها عمل کردیم و آنها می توانند در محدوده قانون از ما سوال کنند و ما هم جواب می دهیم.»
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، در مورد سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد برنامه هسته ای گفت: «ایران در برنامه های خود بسیار جدی است. ایران به دنبال برنامه سلاح هسته ای نیست چرا که برای ما ارزشی ندارد به خصوص که ما امنیت را داریم. پاکستان برای امنیت خود به دنبال سلاح هسته ای رفته است ولی ما امنیت خودمان را برقرار کرده ایم و قوی هستی. ساخت سلاح هسته ای برخلاف فتوا آیت الله خامنه ای است و کسی جرات این کار را ندارد.»


لاریجانی، در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان مبنی بر اینکه "آیا ممکن است در صورتی که به ایران حمله شود، جمهوری اسلامی به سراغ سلاح هسته ای برود؟" گفت: «حرام بودن ساخت سلاح هسته ای، فتوا امام خمینی و آیت الله خامنه ای است. اگر کسی هم فکر کند با حمله به سایت های هسته ای در بوشهر و یا جاهای دیگر و یا فردو، ایران در تکنولوژی هسته ای عقب خواهد افتاد، عمیقاً اشتباه می کنند.»


لاریجانی، در مورد شرایط کنونی برای مذاکره با غرب گفت: «من یکی از رک گو ترین اشخاص هستم. ما مذاکره با آمریکا را ترجیح می دهیم . باید نشست و مذاکره و گفتگو کرد.»


دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، در مورد اینکه آیا دستیابی به انرژی هسته ای ارزش تحمله فشارها و تحریم ها را دارد، گفت: « بله. این ما را غنی کرده است. ما شهروندان شماره یک جهانیم. ما هم می خواهیم از حقوقی که آمریکا لذت می برد، لذت ببریم و به ما نگوید که شما در رتبه پایین تر هستید. خب اگر آمریکا حق دارد، ما هم داریم تا اوارنیوم را غنی سازی کنیم و حق داریم خود را قدرتمند کنیم. این کار را می کنیم و می توانیم.»

۱۳۹۰/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...