نسخه چاپی

ازدواج صوری، فریب مردان سعودی برای دختران سوری

عکس خبري -تعرض مردان سعودي به دختران سوري

یك روزنامه انگلیسی از سوء استفاده جنسی و تعرض مردان سعودی به دختران آواره سوری در اردوگاه "الزعتری" اردن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "تلگراف" انگلیس در گزارشی نوشت: دختران سوری که حتی برخی از آنها به سن بلوغ نرسیده اند، در اردوگاه "الزعتری" اردن، از سوی مردان سعودی مورد تعرض قرار می گیرند.
بر اساس این گزارش، سوء استفاده از دختران سوری غالبا تحت پوشش ازدواج صورت می گیرد.
تلگراف به نقل از یکی از اعضای انجمن خیریه " کتاب السنة" از معروف ترین انجمن های خیریه اردن تأکید کرد، "عقد" طرفین غیر واقعی بوده و توسط هیچ "شیخی" نوشته و ثبت نمی شود.
این فعال اجتماعی می افزاید اکثر "خواستگاران" از کشور عربستان و برخی کشورهای دیگر تحت پوشش "ازدواج " با زنان اردوگاه به اردن می آیند.
به گفته این فعال اردنی، این مردان سعودی برای "همسران" جدید خانه هایی را دور از اردوگاه ها اجاره می نمایند و تامین مخارج زندگی آن ها را متعهد می شوند؛ ولی پس از یک هفته آن‌ها را طلاق می دهند.
این فعال اردنی خاطرنشان کرد، بسیاری از دختران سوری با این وعده تن به ازدواج داده اند که به عربستان خواهند رفت و ازدواج شان در آنجا به ثبت خواهد رسید، اما مردان سعودی آن ها را رها کرده و شماره تلفن خود را تغییر داده اند.
"کمیته صلیب سرخ جهانی" اخیرا در گزارشی؛ بزرگترین نگرانی را در " جنگ داخلی" سوریه تعرض به زنان و دختران اعلام کرده است.
طبق آمار سازمان ملل، تنها در سال میلادی جاری 500 دختر سوری زیر سن رشد به ازدواج در آمده اند.
گفتنی است دولت سوریه روز گذشته از آوارگان سوری در کشورهای همسایه خواست به کشور خود بازگردند و متعهد شد همه تسهیلات لازم زندگی را در اختیار آن ها قرار دهد.

۱۳۹۱/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...