نسخه چاپی

كلاهبرداری از طریق ارسال پیامك

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با اشاره به رواج كلاهبرداری از طریق ارسال پیامك گفت: شهروندان در صورت دریافت پیامك مشكوك به مفاد آن ترتیب اثر ندهند.


به گزارش نما به نقل از حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "میرعلم سیدی" با اشاره به شيوه جديد كلاهبرداري از طريق پيامك، اظهار داشت: پیامک‌های مشکوک پیامک‌هایی هستند که مخاطب آنها سابقه ارسال اطلاعات شخصی خود به مرجع خاصی را نداشته و پیامکی دریافت می‌کند که بیانگر دسترسی ارسال کننده به اطلاعات شخصی وی و یا برنده شدن در قرعه کشی و یا شرکت در مسابقه‌ای است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد تصريح کرد: محتوای این پیامک‌ها بیشتر بر شرکت در مسابقه از طریق پاسخ به سوالات، دانلود و یا فعال کردن نرم افزارهای خاص روی گوشی تلفن همراه و یا اعلام شماره حساب جهت واریز وجه به مناسبت برنده شدن در مسابقه‌ای که در آن شرکت نکرده‌اند است.

براساس اين خبر به نقل از قوه قضاييه؛ وی از همه شهروندان خواست تا در صورت دریافت پیامک مشکوک به هیچ عنوان به مفاد آنها ترتیب اثر ندهند و با مراجعه به پلیس آگاهی یا فتا مسئولان امر را در کشف کلاهبرداری و شناسایی متهمان یاری دهند.

میرعلم سیدی با اعلام اینکه خوشبختانه در مرکز استان شاکی خصوصی در زمینه کلاهبرداری با پیامک نداشته‌ایم، خاطر نشان کرد: از طریق تماس تلفنی پرونده‌های زیادی تشکیل شده که مبدا آنها از شهرهای دیگر بوده که با شگردهای خاص و تحصیل اطلاعاتی در خصوص شغل آنها را در خصوص خرید اقلام و یا برنده شدن در مسابقه و یا حتی اعزام به حج فریب داده و برای واریز وجه به پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و با انتخاب گزینه انگلیسی وجوه بالایی را از حساب اشخاص خارج کرده‌اند که پرونده‌های زیادی در این زمینه تشکیل شده است.

۱۳۹۱/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...