نسخه چاپی

صالحی: از همایش ضدایرانی قاهره اطلاع نداشتیم

عکس خبري -صالحي: از همايش ضدايراني قاهره اطلاع نداشتيم

صالحی اعلام كرد: همایش ضد ایرانی در مصر هیچ ارتباطی با دولت این كشور ندراد.


به گزارش نما، وزیر امور خارجه کشورمان درمورد همزمانی سفرش با همایش ضد ایرانی در قاهره و اخبار و شایعات منتشره در این خصوص گفت: این همایش هیچ ارتباطی با دولت مصر نداشت هر چند جمهوری اسلامی ایران اعتراض خود را اعلام کرد.

علی‌اکبر صالحی تصریح کرد: همایش ضد ایرانی در قاهره را عده‌ای از حوزه خلیج فارس برگزار کردند تا شاید سفر اینجانب به مصر را تحت‌الشعاع قرار دهند، اما موفق نشدند.

هم اظهارات وزیر امور خارجه را به نقل از ایسنا بخوانید:

* هیات ایرانی از این همایش اطلاعی نداشت که به محض ورود به غلط اعلام شد الازهر و برخی مقامات دولتی مصر در همایش ضد ایرانی حضور دارند، اما این موضوع از سوی الازهر تکذیب شد و در این خصوص بیانیه داد از طرفی هم اعلام شد معاون آقای مرسی هم در این همایش حضور داشته اما این موضوع هم صحت نداشت.

*هر حزبی که در مصر است یک نماینده انتخاب کرده تا با رییس‌جمهور در ارتباط باشد حال یکی از این نمایندگان در این همایش حضور داشته که هیچ ارتباطی با دولت و شخص آقای رییس‌جمهور ندارد.

* عده‌ای از حوزه خلیج فارس آمدند در هتلی در قاهره و تعدادی را جمع کردند مثل اینکه در هر کشور عده‌ای بروند در هتلی جمع شوند و تبلیغات کردند که اتفاقا سفر ما تحت‌الشعاع قرار گیرد و ناموفق باشد و یا اینکه ما در واکنش با آنها رفتار غیر اصولی داشته باشیم، اما موفق نبودند. ما در عین حال نسبت به این موضوع واکنش نشان دادیم و اعتراض‌مان را اعلام کردیم.

* این حسن است که وزیر خارجه کشوری در جایی مثلا در کنفرانس مطبوعاتی کشور دوست با زبان آن کشور سخن بگوید و بهتر از آن است که از مترجم استفاده کند که مبادا کلمه‌ای را به اشتباه ترجمه کرده یا منظور را به درستی بیان نکند.

۱۳۹۱/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...