نسخه چاپی

برنامه مجلس برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: لیستی را تهیه كرده‌ایم كه بر اساس آن از دستمال كاغذی تا سفرهای نمایندگان برای صرفه‌جویی در نظر گرفته‌ شده است.


به گزارش نما، عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در هیئت رئیسه برای صرفه‌جویی هرچه بیشتر در مجلس اظهار داشت: ما لیستی را تهیه کرده‌ایم که بر اساس آن از دستمال کاغذی تا سفرهای نمایندگان برای صرفه‌جویی درنظر گرفته‌ شده است.

وی افزود: امسال برای اولین بار ما در اجلاس بین‌المجالس که 15 کرسی داریم فقط 5 نماینده را به اجلاس اعزام کردیم؛ در زمینه سفرها خوشبختانه صرفه‌جویی خیلی خوبی داشتیم، تعداد زیادی از سفرها که در گذشته انجام می‌شد، دیگر انجام نمی‌شود.

مصری با بیان اینکه ما کمیته سفرها را تشکیل داده‌ایم، ادامه داد:‌ رئیس کمیسیون امنیت ملی، یک نفر از دفتر رئیس مجلس، 3 نفر از هیئت‌رئیسه که متشکل از بنده، آقای سبحانی‌نیا و آقای آشوری هستند، در کمیته سفرها حضور داریم و هر نماینده‌ای که بخواهد به سفری اعزام شود، درخواستش در این کمیته بررسی خواهد شد.

مصری با بیان اینکه خیلی از درخواست‌ها در کمیته سفرها رد می‌شود، گفت: از اول دوره مجلس تعداد زیادی از سفرها که قرار بود نمایندگان انجام دهند، انجام نشده است؛ به طور مثال اگر قرار بوده 4 نفر در یک اجلاس شرکت کنند، هیئت رئیسه با اعزام یک یا 2 نفر از آنها موافقت کرده است.

وی همچنین اضافه کرد: از نظر مواد غذایی، پذیرایی و سایر موارد خوشبختانه عدد صرفه‌جویی مجلس، عدد قابل قبولی است و حتی برق، آب و گاز مجلس نیز در این زمینه مدنظر قرار گرفته شده است؛ به طور مثال تایمرهایی را جهت کاهش مصرف برق در مجلس نصب کرده‌ایم.

مصری تاکید کرد: ما از درب ورودی مجلس تا سایر نقاط بررسی لازم را انجام داده‌ایم و لیستی را برای صرفه‌جویی تهیه کرده‌ایم که فضای سبز، روشنایی‌ها و سایر موارد همه و همه در این لیست وجود دارد.

۱۳۹۱/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...