نسخه چاپی

چرا شهاب الدین صدر رد صلاحیت شد؟/سوء تفاهم بود

عکس خبري -چرا شهاب الدين صدر رد صلاحيت شد؟/سوء تفاهم بود

رئیس سازمان نظام پزشكی درباره رد صلاحیتش در انتخابات نظام پزشكی گفت: سوء تفاهمی پیش آمده و امیدواریم در مرحله رسیدگی به اعتراضات سوء‌تفاهم بر طرف شود.


به گزارش نما به نقل از نامه، سید شهاب‌الدین صدر امروز در حاشیه همایش سلامت، بیمه و بانک در مورد رد صلاحیت خود در انتخابات نظام پزشکی به خبرنگاران گفت: برای احراز صلاحیت باید 5 دستگاه مختلف در مورد صلاحیت افراد اظهار نظر کنند که درباره صلاحیت خود باید بگویم که هر 5 مرکز صلاحیت را تأیید کرده‌اند و در این باره سوء تفاهم پیش آمده است.

صدر گفت: برای هیئت نظارت بر انتخابات تهران سوء تفاهم پیش آمده است که اگر افرادی در انتخابات مجلس شورای اسلامی صلاحیتشان رد شده باشند در انتخابات نظام پزشکی نیز به همان دلیل باید رد صلاحیت شوند.

صدر که در مجلس هشتم عضو هیات رئیسه بود در انتخابات مجلس نهم رد صلاحیت شد، شنیده شده که پسر او در پرونده تخلف 3 هزار میلیارد تومانی پرونده مفتوح دارد.

اما صدر معتقد است که طرح این دو انتخابات ارتباط موضوعی نداشته باشد. «موضوع صلاحیت در انتخابات مجلس موضوعی است که در شورای نگهبان در حال بررسی آن است اما در قانون نظام پزشکی چنین ماده‌ای وجود ندارد.»

صدر افزود: در مورد افرادی که اعلام شده رد صلاحیت شده‌اند باید منتظر باشیم تا هیئت نظارت مرکزی در مورد آن‌ها اعلام نظر کند.

وی گفت: ما منتظریم تا هیئت نظارت نظر نهایی خود را بدهد همه سلایق و افراد شاخص در انتخابات نظام پزشکی باید شرکت کنند.

صدر گفت: افرادی که در رقابت قبلی شرکت کردند الان هم حضور دارند بنابراین سلایق مختلف سیاسی که در چارچوب نظام و پایبند به قانون هستند حضورشان در انتخابات منعی نداشته و باعث پرشور شدن انتخابات و اقتدار آن سازمان می‌شود.

وی گفت: ممکن است مسائلی مربوط به امنیت ملی یا مسائلی از این دست باشد که صلاحیت افراد رد می‌شود اما اگر صلاحیت تأیید شد کسی مشکلی برای شرکت در انتخابات ندارد یعنی سلایق مختلف سیاسی منعی برای شرکت ندارد.

تعدادی از کاندیداهای اصلاح‌طلب انتخابات مظام پزشکی نیز در لیست رد صلاحیت شده ها هستند که نسبت به این حکم اعتراض کرده‌اند.

رئیس فعلی سازمان نظام پزشکی نیز گفته: همه افرادی که اسمشان در لیست افراد رد صلاحیت شده آمده است به رأی اعلام شده اعتراض می‌کنند و در این مورد بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

۱۳۹۱/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...