نسخه چاپی

ماجرای نصب‌دوربین در دستشویی اوین چه‌بود؟

سركار خانم فائزه هاشمی رفسنجانی بهرمانی خودش اظهار كرده كه وكیل بهایی ها و نهضت آزادیها و... هست، بنابراین جرایمش متعدد است.


به گزارش نما به نقل از صراط، ماجرای بازدید 3 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان اوین و اخباری که از این بازدید مخابره شد با حاشیه هایی همراه بود .

از جمله این حاشیه ها، واکنش فائزه هاشمی و وکیلش به اظهارات یکی از نمایندگان بازدیدکننده بود که خبرنگار "صراط" برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با صفر نعیمی رز گفتگویی ترتیب داد.

نماینده مردم آستارا در واکنش به انتقاد وکیل فائزه هاشمی مبنی بر چرایی استفاده از کلمه سرکرده به جای وکیل زندانیان گفت: معنای دیگر وکیل سرکرده است و خود خانم فائزه هاشمی رفسنجانی بهرمانی در جریان بازدید ما گفت که من وکیل و سرکرده و نماینده همه ی نسوان حاضر در بند هستم. این در حالی است که عنوان سرکرده را برای یک انسان بزرگ به کار می برند و در واقع ما ایشان را بزرگ کرده ایم.

وی به انتقاد دیگر وکیل فائزه هاشمی مبنی بر اینکه چرا اسم وی را بدون نام خانوادگی به کار برده، اینگونه پاسخ داد: اسم کوچک بردن ناشی از دوست داشتن است و هرکس که من را دوست دارد می تواند من را صفر صدا بزند. ما هم همه را دوست داریم چون ما وکیل همه ی مردم ایرانیم.

نعیمی رز همچنین در جواب شایعه نصب دوربین در حمام زنانه زندان اوین که از سوی وکیل فائزه هاشمی مطرح شده بود، افزود: ما در داخل زندان، یک دستشویی نشیمن و یک روشویی داریم که دوربین در قسمت بیرونی نصب شده است. ایشان اعتقاد دارد که در اینجا هم نباید دوربین باشد. این درحالی است که آنجا یک سالن اجتماعی است که مشرف به ورزشگاه نسوان می باشد که به انواع و اقسام تجهیزات بدنسازی هم مجهز است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: ما به خانم هاشمی رفسنجانی بهرمانی گفتیم که اینجا دارای قاعده و چارچوبی است، متولیان و کارگزارانی دارد و مسئولین برمبنای مقررات بر آن نظارت می کنند، آنها نمی توانند براساس سلیقه ی شما قوانینی وضع کنند و قانون را نمی توان تابع شما کرد بلکه این شمایید که باید تابع قانون و مقررات باشید. آیا این حرف ما اشتباه است؟

نماینده بازدیدکرده از زندان اوین با بر شمردن امتیازات جمهوری اسلامی و اشاره به خون شهدای گرانقدر و جانبازان و ایثارگران و باعنایت به اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور امام زمان(عج) است و در غیاب ایشان، حکم ولایت مطلقه فقیه را داریم گفت: در چنین کشوری با قوانین اسلامی که قانون اساسی آن نیز بر مبنای شرع مقدس پایه گذاری شده است، عموم مردم در برابر قانون مساوی هستند. فرقی نمی کند که صفر نعیمی رز باشد یا خانم فائزه هاشمی رفسنجانی!

نماینده مردم آستارا با تاکید مجدد بر عدم نصب دوربین در داخل حمام بند نسوان پرسشی انتقادی مطرح کرد: آیا رییس سازمان رندانهای کل کشور، مدیرکل زندانهای استان تهران بزرگ، قاضی ناظر زندان، 4 نفر از برادران عضو کمیته امنیت ملی همه دروغ می گویند و فقط خانم فائزه هاشمی راست می گوید؟

وی گفت: این خانم مجرم است و چرا ما باید وی را اینقدر جدی بگیریم؟ او مرتکب خلاف شده و اگر چنین نیست در داخل زندان چه می کند؟ همینقدر که به او اجازه دادند از بند آزاد شده و همراه ما به داخل محوطه باشگاه ورزشی و محل تجمع روشویی ها وارد شده و آنجا اظهارنظر کند، متانت و لطف جمهوری اسلامی را در قبال یک مجرم نشان می دهد.

صفر تعیمی رز در پاسخ به سوال خبرنگار صراط مبنی بر شرایط وکالت نسوان در بند پاسخ داد: اصلا چنین حکمی وجود ندارد و البته ما تا قبل از این فکر می کردیم نماینده حزب خاصی است اما در نهایت تاسف و تعجب باید گفت که در بند نسوان افرادی از فرقه ضاله بهاییت، تبعه کشورهای دیگر، اهل فتنه و جنبشی، امنیتی و... حضور دارند، آیا ایشان بار وکالت همه ی آنها را یدک می کشد و وکیل همه ی آنهاست؟

این نماینده مجلس نتیجه گیری کرد: چنانچه فردی نیمی از دوران محکومیتش را سپری کرده باشد می تواند از آزادی مشروط استفاده کند اما سرکار خانم فائزه هاشمی رفسنجانی بهرمانی خودش اظهار کرده که وکیل بهایی ها و نهضت آزادیها و... هست، بنابراین جرایمش متعدد است.

وی با اشاره به وضعیت قرنطینه، بهداشت، ورزش، کلاسهای آموزشی، پوشاک و دیگر موارد، درخواست کرد اسم زندان اوین به هتل اوین تغییر نام یابد.

صفر نعیمی رز در پایان اذعان نمود که برای ورود به زندان و جهت بازدید از قسمتهای مختلف آن قوه قضاییه و مسئولان زندان همکاری کاملی از خود نشان داده اند.

۱۳۹۱/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...