نسخه چاپی

اظهارات احمدی نژاد درباره كسری بودجه

عکس خبري -اظهارات احمدي نژاد درباره کسري بودجه

رییس جمهور با اشاره به معادن گرانبهای آفریقا گفت:فكر می‌كنیدكسری بودجه ۱۶۰۰ میلیارد دلاری دولت آمریكا از كجا می‌آید؟ملت‌ها را استثمار می‌كنند تا ضعف خود را بپوشانند.


به گزارش نما به نقل از فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در بیست و ششمین همایش بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت:انسان‌ها برای همدلی وهمراهی خلق شده اند و نه برای دشمنی، انسان‌ها خلق شده اند تا با همدلی و وحدت زندگی سعادتمندی را برای کل بشریت فراهم کنند و به قله‌های کمال برسند.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت و کمال عنصر وحدت یک ظرفیت نامحدود است اظهار داشت: تحقق کمال انسان و رسیدن به مقام خلیفه‌اللهی وبرپایی زندگی سعادتمند جز با وحدت، همدلی و همکاری همه جانبه امکان پذیر نیست.

احمدی‌نژاد به وضعیت امروز جهان از جمله بحران‌های موجود در سوریه، مصر و افغانستان اشاره کرد و گفت: بحران و مشکل در تمام دنیا وجود دارد، مگر در آمریکا، اروپا و آفریقا مشکل نیست؟ما نیازمند وحدت و همدلی هستیم و پیامبران برای تحقق این موضوع فرستاده شدند تا کینه‌ها و دشمنی‌ها را پاک کنند.

وی ادامه داد: ما با تأسی به وجود پیامبر گرامی اسلام که دردانه هستی و واسطه خلق عالم است دور یکدیگر جمع شده‌ایم تا به وحدت وهمدلی برسیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به ماهیت وجودی وحدت و طرح این سوال که آیا وحدت بر سر تاریخ گذشته است یا آینده گفت:وحدت در گذشته نمی‌تواند برای آینده چاره ساز باشد ضمن اینکه وحدت در گذشته تقریبا محال است، امروز که وسایل ارتباط جمعی به شدت گسترده شده و همه می‌توانند از آن بهره مند شوند چقدر تحریم دروغ پردازی وجود دارد.

وی افزود: اگر اتفاقی در نقطه‌ای از دنیا روی دهد ده‌ها روایت از این مساله داریم و با این شرایط چه طور می‌توانیم تعصب‌ را پاک کنیم؟ معتقدم وحدت برای آینده مفیدتر و آسان‌تر از وحدت برای گذشته و امروز است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهداف مختلف وحدت گفت: باید هدف از وحدت را مشخص کنیم،یک گروه کوهنوردی نیز نمی‌توانند بدون وحدت به هدف خود دست پیدا کنند، ماموریت آنها مشخص است و می‌خواهند قله را فتح کنند.

وی با طرح این سؤال که محور اصلی وحدت باید چه باشد اظهار داشت:اولین نکته مهم وحدت در نیت است، کسی که برای خدا کار می‌کند و کسی که هدفی به غیر از این دارد، فرق می‌کند، کسانی که اهداف شیطانی دارند نمی‌توانند متحد شوند، اصل وحدت در سایه نیت‌های الهی و کار برای خداست، هر چند اخلاص بالاتر باشد اختلافات بی‌معناتر است،امکان ندارد کسی که دنبال سلطه طلبی است با کسی که برای حاکمیت خدا بر زمین تلاش می‌کند متحد شوند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ما برای اخلاص آفریده شده ایم و تنها راه رسیدن به خدا اخلاص است افزود: کار اگر برای خدا نباشد بی‌معنا و محکوم به شکست است.

وی با طرح سوال دیگری در مورد وحدت گفت: هدف از وحدت چیست؟ آیا مسلمانان می‌خواهند متحد شوند که بلوکی را در مقابل مسیحی‌ها تشکیل دهند یا امپراطوری جهانی برای خود ایجاد کنند؟ آیا پیامبر عزیز ما برای نجات امپراتوری در جهان آمد ؟ باید نخست به دنبال استقرار و توحید در زمین باشیم و همه سعادت در سایه استقرار توحید است و پیامبران آمده‌اند تا تلقی لا اله الی الله را در جهان مستقر کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هدف بعدی از وحدت باید استقرار عدالت باشد گفت: اگر عدالت مستقر نشود فرصتی برای کمال انسان‌ها و جامعه بشری ایجاد نخواهد شد. کسانی که در طول تاریخ شعار عدالت داده‌اند فراوانند، مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها با شعار عدالت روی کار آمدند اما هیچ نتیجه ‌ای نگرفتند، عدالت جز در سایه توحید نمی‌تواند سعادت انسان را تضمین کند، عدالت عینیت اندیشه الهی در زندگی انسان‌ها است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ‌تا زمانی که ظلم‌ و چپاول‌ هست امکان برقراری وحدت وجود ندارد اظهار داشت:امروز یک نظام اقتصادی در جهان مسلط است و ویژگی آن این است که ثروت محرومین را به جیب سرمایه‌داران جهانی منتقل کند، یکی از این شواهد کسر بودجه‌های دولت آمریکاست.

وی افزود:کسری بودجه دولت آمریکا ۱۶۰۰ میلیارد دلار است،با استفاده از شرایط جنگ جهانی اول و دوم کاغذی را به نام دلار بر اقتصاد جهان حاکم کرده اند و در چاپخانه‌های آمریکا با هزینه‌ای با ۵ سنت این کاغذ را چاپ می‌کنند و در دنیا منتشر می‌کنند و به جای آن کالا، انرژی، نیروی انسانی و تولیدات ملت‌ها را جذب می‌کنند، دائم می‌گویند ملت‌ها ضعیف هستند زیرا دیکتاتورها و اندیشه‌ها باطل را حاکم می‌کنند و ملت‌ها را در ضعف نگه می‌دارند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به حجم بالای کسر بودجه دولتی آمریکا گفت: معادن آفریقا در اختیار کیست؟ گرانبهاترین معادن در آفریقاست اما فقیرترین مردم در آفریقا زندگی می‌کنند. در شرایط حاکمیت تبعیض و ظلم فرصتی برای رشد انسان‌ها باقی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه میلیون میلیون انسان به خاطر ظلم و فقر می‌میرد گفت:دلیل این مسئله وجود بی‌عدالتی است و باید عدالت حاکم شود زیرا عدالت پله اول رشد انسان ها است.

۱۳۹۱/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...