نسخه چاپی

شریعتمداری: عوامل فتنه فسیل های زنده اند

عکس خبري -شريعتمداري: عوامل فتنه فسيل هاي زنده اند

مدیر مسئول روزنامه كیهان پیش‌بینی كرد كه اصلاح طلبان قطعا وارد انتخابات شده و رای می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حسین شریعتمداری که در سلسله همایش‌های بصیرت‌افزایی سازمان بسیج شهرداری تهران با موضوع "شایسته‌گزینی در انتخابات" صحبت می‌کرد، با مورد توجه قرار دادن نقش بسیج و بسیجیان، اظهارکرد: در جریان فتنه 78 گفتیم که بسیج بی‌ترمز است. باغ، خانه،‌ ماشین که برای دیگران ترمز قلمداد می‌شود، برای بسیج ترمز نیست و چه امتیازی بالاتر از این‌که حضرت امام (رض) فرمودند من بر دست و بازوی بسیجیان بوسه می‌زنم.

وی با تحلیلی از شرایط امروز، اظهار کرد: ما امروزه در شرایط حساس و نه بحرانی به سر می‌بریم. بحران هنگامی ایجاد می‌شود که پایه‌ها و مولفه‌های اقتدار یک نظام تضعیف شود، اما شرایط حساس هم می‌تواند خطرناک باشد، ولی به هر ترتیب ویژگی شرایط حساس این است که حرکت از عقبه‌ای برای رسیدن به یک فراخنای انجام می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به تاکیدات حضرت امام(ره) بر بحث مقایسه، گفت: باید ببینیم که کجا بودیم و امروز به کدام نقطه رسیده‌ایم، اگر چنین مقایسه‌ای انجام نشود، فاصله نقطه موجود با نقطه مطلوب ما را در محاسبه دچار خطا می‌کند.

شریعتمداری با بیان این‌که ما باید نقاط حساس خود را کشف کنیم و نقشه راه خود را بدانیم، اظهار کرد: این‌که نتانیاهو می‌گوید به هر طرف که نگاه می‌کنم، خمینی و خامنه‌ای را می‌بینم که خیمه زده‌اند، شعار نیست، بلکه واقعیاتی ملموس است.

وی بحث تهدیدات نظامی آمریکا را مدنظر قرار داد و گفت: نباید تق و توق‌ها را در نظر گرفت. آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اصلا اینطور نیست که آنها بتوانند به ما حمله کنند و این سر و صداها برای مرعوب کردن است و ما بایستی انگیزه هر حرکتی را از روی نقشه راه دشمن کشف کنیم وگرنه فریب می‌خوریم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: باید دانست که درگیری ما و دشمن یک درگیری ماهوی است. ما بر حاکمیت اسلام ناب تاکید داریم که یکی از ویژگی‌هایش ظلم‌ستیزی است و اسلامی که ظلم‌ستیز نباشد، اسلام آمریکایی خواهد بود. من نمی‌گویم این موضوع همه جا اجرا می‌شود، اما به هر ترتیب وقتی جزء ذات نظام شما ظلم‌ستیزی بود و نظام سلطه‌ای در مقابل شما قرار داشت که ذاتش استکبار و غارتگری باشد، معلوم است که این دو با هم درگیر می‌شوند.

شریعتمداری افزود: در این حالت یا ما باید دست از اسلام ناب در حاکمیت بر داریم یا این‌که آمریکا از خوی استکباری خود دست بردارد. به هر ترتیب میدان‌های درگیری عوض می‌شود، اما اصل درگیری پابرجاست و دشمن راه‌های مختلف را امتحان کرده است چنانچه هم‌اکنون بحث هسته‌یی را که یک بهانه است به میان کشیده است.

وی ادامه داد: در بحث هسته‌یی باید دو موضوع را مدنظر قرار داد؛ اول این‌که اگر آنها در برنامه هسته‌یی با ما به توافق برسند، مجبورند تحریم‌ها را بردارند و دوم این‌که اگر در این ماجرا به یک نقطه مطلوب با ما برسند و پرونده حل شود، نتیجه‌اش این خواهد بود که یک الگوی دیگری از پیروزی ناشی از مقاومت به نفع ما ثبت خواهد شد و این موضوع در شرایط کنونی برای دشمن سم مهلکی است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه بحث انتخابات در کشورمان را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمن برای انتخاباتی که ما در پیش‌رو داریم یک هدف اصلی و یک هدف بعدی تعریف کرده است. شخص انتخاب‌شونده برای آنها هدف اصلی نیست. آنها حرف‌شان این است که هر کسی که انتخاب می‌شود، الزاما در چارچوب قوانین جاری جمهوری اسلامی باید حرکت کند و اگر بخواهد از این چارچوب بیرون رود، قدرت ادامه نخواهد داشت مثل بنی‌صدر که کلا از این چارچوب بیرون رفت و برخی که خواستند پایشان را بیرون بگذارند با مقابله روبرو شدند.

شریعتمداری ایجاد بلوا و ناامنی را هدف اصلی دشمن دانست و گفت: یکی از تاکتیک‌های دشمن،‌ طرح فریب است و طرح مباحثی چون انتخابات آزاد در این چارچوب قرار دارد.

وی در ادامه ضمن این‌که عوامل فتنه را فسیل‌های زنده خواند، خاطرنشان کرد: به دو دلیل بحث انتخابات آزاد مطرح شد؛ یکی برای این‌که مجبور نباشند، عقبه خودشان و ادعایی که در بحث تقلب در انتخابات مطرح کردند را پس بگیرند و دیگر این‌که برای ایجاد تردید نوعی زمینه‌سازی کنند، اما ما باید ببینیم هدف اصلی کجاست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان این‌که ما به برکت حضور حضرت امام(ره) و نگاه مردم به ایشان خیلی از این عقبه‌ها را طی کرده‌ایم، ‌به تفاوت خواص در دوران صدر اسلام و دوران کنونی اشاره و اظهار کرد: در دوران صدر اسلام نگاه‌ها عمدتا به سمت خواص بود و اگر یکی از آنها آلوده می‌شد، عده زیادی به او آلوده می‌شدند، اما امروز نگاه‌ها به سمت خواص نیست، بلکه به سمت رهبری است و وقتی یکی از خواص می‌لغزد، خودش سقوط می‌کند.

در ادامه این نشست یکی از حاضرین از شریعتمداری در خصوص مواضع اخیر عسگراولادی پرسید که وی اظهار کرد: آقای عسگراولادی چه قبل و چه بعد از انقلاب یکی از استوانه‌های نظام ما هستند و نزدیک به چهارده سال زندان بوده‌اند. همچنین یار وفادار و فداکار در خدمت اسلام و امام و رهبری بودند. برخی نظرات ایشان وارونه مطرح شد؛ چرا که ایشان نمی‌گویند افرادی که از آن نام بردند مجرم نیستند، بلکه می‌گویند فتنه‌زده هستند.

شریعتمداری در ادامه با بیان این‌که عوامل خارجی در فتنه 88 دخیل بودند، اظهار کرد: کسانی که در این ماجرا ائتلاف کردند، جریانات نامتجانس قلمداد می‌شوند. بهایی‌ها، منافقین، سرمایه‌دارها و یک عده از اصلاح‌طلبان، بنابراین در چنین مواقعی اگر می‌خواهید ببینید هدف ائتلاف چیست، نباید به تابلوی این ائتلاف نگاه کرد، چرا که در این صورت گمراهی حاصل خواهد شد، باید دید نقطه مشترک همه اینها کدام است، براندازی نقطه مشترک همه اینها بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: در این‌که در این ماجرا مدیریت بیرونی وجود داشت، تردیدی نیست، ولی بالاخره مدیریت بیرونی در داخل به دست کارگزارانی سامان داده می‌شود.

شریعتمداری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که رویکرد ائتلاف 1+2 چیست، پاسخ داد: خود آقایان عنوان کردند این ائتلاف یه این معنا نیست که یکی از ما سه نفر می‌خواهد، رئیس‌جمهور شود، ممکن است کاندید دیگری به جز ما سه نفر از این ائتلاف بیرون آید.

وی ادامه داد: در این ائتلاف معیارهای تازه این به وجود آمده است که خیلی خوب است این‌که مثلا معاون اول خود را معرفی کنند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان قطعا وارد انتخابات می‌شوند و رای می‌دهند، بعضی از چهره‌های شاخص‌شان که در فتنه 88 نقش داشتند، قطعا ردصلاحیت می‌شوند.

شریعتمداری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که با رایی که به احمدی‌نژاد داده‌ایم چه کنیم، افزود: دولت نهم به لحاظ عمرانی با دولت‌های قبلی قابل مقایسه نیست، البته این بی‌انصافی است که بگوییم قبلی‌ها کاری نکرده‌اند.

وی افزود: بحث خدمات عمومی و ایستادگی در مقابل قدرت‌های استکباری از ویژگی‌های مثبت این دولت قلمداد می‌شود، اما اتفاقا آن بخشی از مواضع و عملکرد دولت کنونی مورد انتقاد است که مانند اصلاح‌طلبان عمل می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان درخصوص ساکتین فتنه خاطر نشان کرد: ساکتین فتنه دو نوع هستند؛ عده‌ای از آنها می‌دیدند چه اتفاقی می‌افتد و سکوت کردند، این‌ها همانند فتنه گران مجرم هستند، در اینجا باز هم بسیج کف خیابان را جمع کرد و بقیه تا اطوی شلوارشان را درست کنند، بسیج به میدان آمد. عده دیگر نمی دانستند چه اتفاقی دارد می‌افتد. مجلس و ریاست جمهوری جای چنین افراد کودنی نیست واین افراد صلاحیت حضور در کانون‌های حساس تصمیم گیری نظام را ندارند و عجیب است که احساس تکلیف شرعی می‌کنند که حضور داشته باشند.

شریعتمداری همچنین در پایان گفت: برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده باید کسانی را انتخاب کرد که آزمونی داده باشند و تجربه‌ای از آنها در دست باشد و صلاحیت‌شان را مردم دیده باشند. این‌که امام (ره) فرمودند میزان حال فعلی افراد است، منظور کسانی است که سابقه خوب داشته‌اند.

۱۳۹۱/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...