نسخه چاپی

اسد: آمریكا آمادگی حل و فصل مساله سوریه را ندارد

عکس خبري -اسد: آمريکا آمادگي حل و فصل مساله سوريه را ندارد

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با شهروندان این كشور عنوان داشت كه ارتش سوریه توانسته زمام امور را به دست بگیرد و دستاوردهای مهمی كسب كرده كه به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از روزنامه الاخبار، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با تعدادی از شهروندان این کشور عنوان داشت: ارتش سوریه در کشور ابتکار عمل را به دست گرفته و توانسته اوضاع را تحت کنترل خود درآورد. ارتش دستاوردهای مهمی داشته که به زودی اعلام خواهد شد.

اسد همچنین تاکید کرد: گروه‌های مسلح سوری که از سوی کشورهای خارجی حمایت مالی می‌شوند طی دوره گذشته متحمل ضربات سهمگینی شده‌اند. آمریکا در شرایط کنونی آمادگی لازم را برای حل و فصل مساله سوریه ندارد.

وی در ادامه افزود: روسیه حامی ما باقی خواهد ماند و مسکو از خودش دفاع می‌کند نه از نظام حاکم سوریه. ما از مفاد توافقنامه ژنو عقب نشینی نخواهیم کرد.

شهروندان سوری که با اسد ملاقات داشتند تاکید کردند که وی از نزدیک اوضاع سوریه را رصد می‌کند و هیچ نگرانی در چهره رئیس‌جمهوری سوریه وجود ندارد.

آنها تاکید کردند که اسد از جزئیات حوادث جاری در استان‌های کشور به خوبی اطلاع دارد.

اسد در این دیدار عنوان داشت: نیروهای مسلح سوری در حال حاضر در مناطق مرزی با ترکیه، اردن و لبنان حضور دارند و ارتش با آنها درگیر است و اجازه نمی‌دهد کنترل تمامی استان‌ها را به دست بگیرند.

وی در ادامه افزود: وضعیت دمشق از دیگر نقاط کشور بهتر است و مناطق استراتژیک در این شهر به ویژه فرودگاه امن است. مسئولان سوریه تصمیم گرفتند تا ارتش با افراد مسلحی که وارد اردوگاه یرموک متعلق به آوارگان فلسطینی شدند، درگیر نشود.

اسد همچنین تاکید کرد: برخی افراد به جای آنکه به نحوه تعامل ما با گروه‌های فلسطینی توجه کنند می‌گویند که دولت سوریه طایفه‌گرایانه و بر اساس عقاید مذهبی خاصی عمل می‌کند.

وی در ادامه افزود: مواضع برخی رهبران گروه‌های فلسطینی باعث نمی‌شود سوریه از حمایت از مساله فلسطین دست بردارد. حدود 15 هزار شهروند سوری به استان حمص باز گشته‌اند، مردم سوریه از تمام این اقدامات که کشورشان و منازلشان را تخریب کرده خسته شده‌اند.

اسد تاکید کرد: بستن مرزهای ترکیه در برابر قاچاق سلاح و افراد مسلح تنها می‌تواند برای دو هفته کارآمد باشد و به معنی از بین بردن تمامی منابع حامی این افراد مسلح نیست.

وی در ادامه افزود: دمشق به همکاری‌های خود با اخضر الابراهیمی ادامه می‌دهد و وی در سفر اخیر خود به سوریه نسبت به تبلیغات رسانه‌ای سوء علیه کشورمان متاثر شده بود.

اسد تاکید کرد: ما برنامه‌های مختلفی برای آینده داریم و تلاش می‌کنیم تا آوارگان را به استان‌های محل سکونتشان بازگردانیم و زمینه را برای بازسازی کشور فراهم کنیم.

۱۳۹۱/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...