نسخه چاپی

سیاست متفاوت BBC در مورد مرگ دو وبلاگ‌نویس

عکس خبري -سياست متفاوت BBC در مورد مرگ دو وبلاگ‌نويس

سایت و تلویزیون بی بی سی فارسی در خبری درباره هك شدن یكی از سایت های دادگستری آمریكا توسط تعدادی هكر تلاش كرد تا ماهیت خبر را كاملا عوض نماید.

به گزارش نما به نقل از جهان، سایت بی بی سی فارسی در پوشش خبر مربوط به هک شدن یکی از سایت های دادگستری آمریکا توسط هکرهای معترض به مرگ مشکوک " آرون سوارتز" فعال اینترنتی تلاش کرد تا ماهیت داستان را کاملا متفاوت جلوه دهد.

سایت بی بی سی فارسی تلاش کرده است که ماجرای مشکوک مرگ سوارتز را کاملا پایان یافته تلقی کرده و خودکشی او را اثبات شده نشان دهد این در حالی است که چندی پیش سناتور جمهوریخواه با مشکوک خواندن قتل وی و با انتقاد از سیستم قضایی آمریکا خواستار ارجاع پرونده مرگ فعال اینترنتی به بازرسی کل فدرال شد. رسانه نزدیک به ملکه انگلیس البته اشاره ای به علت آشوب اینترنتی نمی کند.

چندی پیش "رابرت سوارتز" پدر "آرون سوارتز" نابغه و فعال اینترنتی در مراسم تدفین وی با اعلام این موضوع که در سوابق و فعالیت‌های سوارتز مواردی مشاهده می‌شود که مرگ وی را مرموز و مشکوک جلوه می‌نماید به نحوی ماجرای خودکشی وی را زیر سوال برده بود.

آرون سوارتز فعال اینترنتی که کمپینی برای مقابله با محدودیت آزادی اطلاعات اینترنتی راه انداخته بود ماه گذشته در سن 26 سالگی به طرز مشکوکی درگذشت.



10.jpg


 بی بی سی فارسی که در پوشش اخبار داخل ایالات متحده و انگلستان تمام تلاش خود را برای تبرئه دولت ها انجام می دهد در خصوص خبر ستار بهشتی در ایران از تیترهای جنجالی و عمدتا غیر واقعی استفاده می کرد و با تلاش گسترده نظام اسلامی را متهم به پوشاندن ابعاد مرگ این فعال اینترنتی می نمود.

هر چند ماجرای دو حادثه همچنان مشکوک بوده و تحقیقات گسترده ای برای مشخص شدن ابعاد آن انجام می شود ولی نوع قضاوت و پوشش بی بی سی در مورد این حوادث جای تعجب دارد این در حالی است که تا کنون درباره مرگ ستار بهشتی بسیاری از زوایا مشخص شده اما در مورد وبلاگ نویس آمریکایی ابعاد مختلف ماجرا همچنان پنهان مانده است.

تناقض بی بی سی در مورد "مرگ وبلاگ نویس آمریکایی" و "کشته شدن ستار بهشتی"! در حالی است که خبر مرگ ستار بهشتی در ابعادی وسیع در میان رسانه ها، نمایندگان مجلس و مقامات دستگاه قضایی با جدیت پیگیری می شود و حتی در این رابطه تعدادی دستگیر و به دستور عالی ترین مقام پلیس ایران، یکی از مسئولان پلیس فتا برکنار می شود. گزارش مربوط به مرگ ستار بهشتی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت می شود و حتی تعدادی از افسران پلیس برای همدردی به منزل بهشتی می روند از سوی دیگر مرگ وبلاگ نویس نابغه آمریکایی برای رسانه دولتی انگلیس "تمام شده" تلقی می شود.

12.jpg

۱۳۹۱/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...