نسخه چاپی

دبير انجمن خودرو سازان :

پلیس باعث افزایش قیمت ال 90 شد!

احمد نعمت بخش می گوید؛پلیس با عدم شماره گذاری خودروی ال 90 باعث افزایش قیمت آن شد.

به گزارش نمابه نقل از مشرق، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در برنامه پایش درباره افزایش قیمت انواع خودرو در بازار گفت: همه ساله با نزدیک شدن به ایام عید نوروز تقاضا در بازار خودرو افزایش می یابد که این موضوع قیمت ها را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: ما از اول امسال اعلام کردیم با قیمت هایی که سازمان حمایت تعیین کرده است خودروسازان زیان می کنند اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.

نعمت بخش با بیان این که خودروسازان در سال جاری یک ریال ارز مبادله ای دریافت نکرده اند، تصریح کرد: رئیس جمهور نیز اعلام کردند خودروسازان با این شرایط زیان می کنند و با پرداخت ارز مبادله ای به خودروسازان موافقت کردند اما تا کنون ارز مبادله ای به خودروسازان تعلق نگرفته است.

وی تاکید کرد: در شرایطی که ارز مبادله ای به خودروسازان تعلق می گرفت امروز قیمت خودروها در بازار کاهش می یافت.

دبیر انجمن خودروسازان درباره این موضوع که خودروسازان برای کسب سود بیشتر خودرو ارائه نمی کنند، گفت: این موضوع منطقی نیست چرا که خودروسازان برای انبار کردن روزانه 3 هزار خودرو جایی ندارند.

وی با بیان این که خودروسازان منتظر ابلاغ دستور ارائه ارز مبادله ای هستند، افزود: پرداخت ارز مبادله ای به خودروسازان باعث می شود خودروسازان مازاد تعهد خود خودرو به بازار ارائه کند و این موضوع باعث کاهش قیمت خودرو می شود.

نعمت بخش با بیان این که هم اکنون ایران خودرو روزانه 20 میلیارد تومان زیان می کند، درباره افزایش قیمت خودروی ال90 گفت: پلیس با عدم شماره گذاری برای این خودرو باعث افزایش قیمت آن شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که شرکت های خارجی تولید کننده ایربگ به خودروسازان ایرانی ایربگ نمی فروشند خودروسازان در این زمینه با مشکل رو به رو هستند.

مرتضی حیدری مجری این برنامه در جواب مسائل مطرح شده توسط نعمت بخش این سوال را از وی پرسید که ایران خودرو می توانست به جای تولید سه هزار ال 90 با یک ایربگ ، 15 هزار دستگاه تولید می کرد که با این اقدام حداقل کمکی به کاهش قیمت خودرو کرده باشد که این مسئول در قبال این پیشنهاد جوابی نداشت .

تغییر کد مدل" شگرد جدید سودجویان

در ادامه این برنامه محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی کشور گفت : بعضی از وارد کنندگان نیز قصد افزایش مجدد قیمت ها را دارند که اتحادیه لوازم خانگی اعلام می کند که مخالف این کار است و سازمان حمایت از حقوق مصرف باید سریعتر وارد شود و جلوی این کار را بگیرد .

طحان پور افزود : هیچ دلیلی برای افزایش قیمت وجود دارد و بهانه افزایش نرخ دلار برای قیمت لوازم خانگی نيز وجود ندارد چرا كهکالاها در انبار بوده و با ارز مبادله‌ای وارد نشده‌اند برای همین اصلا نباید گران شوند.

طحان پور افزود : سازمان حمایت باید سریعتردر قضیه "تغییر کد مدل" ورود پیدا کند.

دیانی رئیس اتحادیه تولید کنندگان لوازم خانگی نیز با اشاره به شگرد جدید وارد کنندگان برای افزایش قیمت کالاها گفت : وارد کنندگان با تغییر کد مدل محصولات خود آن ها گران کردند .

وی افزود : نحوه انجام این کار به این صورت است که این ها کد مدل محصول را تغییر می دهند و با این شیوه مجوز گرانی را از سازمان حمایت می گیرند در صورتی که این کالا ، همان کالای سابق است .

دیانی تصریح کرد : کالاهای ایرانی اکنون گران نشده اند و هیچ تصمیمی برای گران کردن آن نیز نداریم .

۱۳۹۱/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...