نسخه چاپی

دایی: كار كی‌روش فرار رو به جلوست

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت: كی‌روش خودش را نباید مقابل فوتبال ایران قرار دهد. این مسائل فرار رو به جلو است و دردی را دوا نمی‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی دایی در نشست مطبوعاتی پیش از بازی با ساپیا عنوان کرد: بازی‌ها به نقطه حساسی رسیده است، فکر می‌کنم تیم‌ها می‌توانند در این هفته‌ها به بالای جدول صعود کنند یا متاسفانه به پایین جدول سقوط کنند. ما این هفته یک دیدار خانگی برابر سایپا داریم.

وی ادامه داد: دو تیم در هفته‌های گذشته نتایج خوبی کسب نکرده‌اند و این حساسیت بازی را بیشتر می‌کند. امیدوارم با تمریناتی که انجام داده‌ایم بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم. البته سایپا تیم بزرگی است و بازیکنان خوبی دارد.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته بازی خوبی را انجام دادیم ولی نتیجه نگرفته‌ایم. به هیچ عنوان از نتیجه راضی نیستم اما روند تیم خوب بوده و راضی هستم.

دایی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه نظرش در مورد کیفیت دربی چیست، یادآور شد: در مورد مسائل فنی این بازی صحبت نمی‌کنم زیرا این مسابقه را ندیدم. اما یک سری مسائل است که هیچ کس به آن اشاره نمی‌کند. دربی در ایران هیچ معنایی ندارد و همانند دربی‌های دیگر نقاط دنیا نیست. در کشورهای دیگر مثلا اینتر با آث میلان بازی دارد، اگر میلان میزبان باشد 90 درصد ورزشگاه را طرفداران این تیم در اختیار خواهند داشت. اما در کشور ما اینگونه نیست و همیشه دربی‌ها 50 -50 است.

وی افزود: به هیچ عنوان تیمی که در ایران میزبان است، از هواداران خود بهره نمی‌برد. باید دربی را مانند سایر کشورها برگزار کنیم. آن موقع است که تیم‌ها از طرفداران خود استفاده می‌کنند و می‌توانند اثر گذار باشند. مسائلی در فوتبال ماست که نمی‌توان همه را به فدراسیون مرتبط کرد. در سایر کشورها همه چیز بر عهده باشگاه‌هاست کنترل بازی را هم باشگاه‌ها بر عهده دارند. با نیروی انتظامی هماهنگ می‌کنند اما در ایران شرایط متفاوت است.

دایی یادآور شد: ما جلوی پرسپولیس و استقلال همیشه میهمان هستیم در مقابل تراکتورسازی هم این گونه است در واقع به جای اینکه در 17 بازی حق‌مان است میزبان باشیم، در 14 بازی از اینها پذیرایی می‌کنیم.

وی افزود: ما طرفدار نداریم اما حداقل باید از زمین خود استفاده کنیم، این شرایط ناعادلانه است. به تیم‌های تهرانی به غیر از استقلال و پرسپولیس ظلم می‌شود. استقلال و پرسپولیس در 21 بازی میزبان هستند این شرایط ناعادلانه است. نقطه ضعف بزرگی است که باید برطرف شود. این دو تیم 7 بازی بیشتر از ما میزبان هستند. استقلال و پرسپولیس با اینکه طرفدار و همه چیز دارند، اینگونه با آنها برخورد می‌شود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در مورد اینکه تیم ملی 9 روز دیگر باید به مصاف لبنان برود و آیا به نظرش از راه آهن بازیکنی به تیم ملی دعوت خواهد شد، گفت: بازیکنان من شایستگی و لیاقت حضور در تیم ملی را دارند هر چند ما برای نظر سرمربی احترام قائلیم. اما اگر کی‌روش بخواهد درست انتخاب کند مطمئن باشید بازیکنان راه آهن شایستگی حضور در تیم ملی را دارند.

وی درباره نتیجه این تیم یادآور شد: به نظرم اگر یکی از تیم‌های بالای جدول در آزادی با لبنان بازی کند، به پیروزی دست خواهد یافت. هر چند که نباید چنین تیم‌هایی را دست کم بگیریم اما تیم ملی ایران به گونه‌ای است که برابر تمام تیم‌ها در آزادی به برتری دست خواهد یافت، چه برسد به لبنان.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن در مورد شرایط تیمش گفت: در ابتدای فصل قصد داشتیم طوری برنامه‌ریزی کنیم و هدف گذاری‌مان به گونه‌ای بود که در لیگ بمانیم اما با توجه به عملکرد بازیکنان و حمایت‌های باشگاه انتظارات‌مان بالا رفت و قصد داریم آسیایی شویم.

دایی خاطرنشان کرد: تمرینات سخت و خوبی را پشت سر می‌گذاریم و حمایت‌های باشگاه هم بسیار خوب است. آسیایی شدن سخت است اما دست یافتنی است. می‌توانیم به هدف خود برسیم. با گذشت لیگ هدف گذاری ما تغییر کرد و امیدوارم که به این نتیجه دست یابیم. در نیم فصل اول بازیکنان خوب عمل کردند اما در نیم فصل دوم نتیجه تیم قابل دفاع نیست. هر چند که از لحاظ فوتبالی خوب بازی می‌کردیم و حتی بهتر از نیم فصل اول ظاهر شدیم اما نتیجه نگرفتیم.

سرمربی راه آهن یادآور شد: در نیم فصل اول و بازی‌هایی که شاید باید بازی مساوی می‌شد، اما به لطف خدا پیروز شدیم، ولی در نیم فصل دوم اینگونه نبود و در بازی‌هایی که حق‌مان پیروزی بود شکست خوردیم. هدف ما قرار گرفتن جزو 5 تیم برتر است و تمام سعی و تلاش خود را در این امر خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن در مورد اظهار نظر کی‌روش مبنی بر اینکه لیگ برتر کیفیت لازم را ندارد و می‌توان در هنگام برگزاری مسابقات به کافه رفت، گفت: من احترام خاصی برای نظر کی‌روش قائلم اما به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم. اگر بخواهیم مقطعی نگاه کنیم که متاسفانه کی‌روش هم اینگونه نگاه می‌کند، باید 30-40 بازیکن در اختیار داشته باشد تا تیم نتیجه بگیرد. در حالی که هیچ زمانی اینگونه نبوده است. باشگاه‌ها بیشترین همکاری را با تیم ملی در حال حاضر دارند. در هیچ زمانی به این اندازه لیگ تعطیل نشده از یک مربی حرفه‌ای مانند کی‌روش بعید است که به این اندازه لیگ را تعطیل کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم بازیکن سازنده داشته باشیم از لیگ برخواهد خواست، نباید تک بعدی نگاه کنیم، بازیکنان در لیگ پخته می‌شوند. زمانی که لیگ برگزار می شود بسیاری از شرایط دیگر هم مهیا می‌شود مسائل اقتصادی، فرصت‌های شغلی که به وجود می‌آید زمانی که لیگ تعطیل می‌شود می‌دانید چه نفراتی بیکار می‌شوند.

دایی خاطرنشان کرد: در هیچ زمانی مثل اکنون از تیم ملی حمایت نشده، اردوهایی به این اندازه برگزار نشده، پول به این اندازه تزریق نشده، همه کار برای تیم ملی کردند. من هم باید بگویم که در زمان‌هایی که تیم ملی بازی می‌کرده در بسیاری موارد سرخورده و خسته شده‌اند. همه این مسائل را در نظر بگیریم نباید لیگ را با کشورهای دیگر مقایسه کرد. کی‌روش خودش را نباید مقابل فوتبال ایران قرار دهد. این مسائل فرار رو به جلو است و دردی را دوا نمی‌کند. متاسفانه هیچ کجای دنیا اینگونه مسائل وجود نداردکه لیگ چنین تعطیل شود. متاسفم که اینگونه صحبت‌ها مطرح می‌شود.

دایی در پاسخ به این سؤال که آیا با این موضوع موافق است که لیگ از سطح کیفی پایینی برخوردار است، گفت: یکی از مسائلی که در کیفیت لیگ تاثیر گذار است بحث تعطیلی مسابقات است. لیگ ایران را نمی‌توان با هیچ کشوری مقایسه کرد. کیفیت زمین مسابقات استاندارد نیست به جز یکی دو زمین در ایران بقیه ورزشگاه‌ها استاندارد نیستند. مربی باشگاه‌ها نمی‌توانند کاری کنند. کی‌روش باید نقایص تیم ملی را حل کند و فقط درباره تیم ملی نظر بدهد نه اینکه کیفیت فنی لیگ و باشگاه‌ها را زیر سؤال ببرد. یکی از کسانی که باعث افت فنی لیگ شده همین کی‌روش است که با تعطیلی مسابقات به لیگ لطمه وارد می‌کند. تمام باشگاه‌ها هدف‌شان کمک به تیم ملی است نباید حرف‌های نسنجیده زده شود.

وی در پایان در خصوص محرومان و مصدومان خود خاطرنشان کرد: خدا را شکر در این بازی همه بازیکنان خود را در اختیار داریم. شناخت دقیق و کافی از راه‌ آهن داریم اما تنها شناخت چاره ساز نیست تا حدودی می‌توانیم با مربیان نتیجه را رقم بزنیم. سایر موارد خواست و اراده بازیکنان است.

۱۳۹۱/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...