نسخه چاپی

سخنگوي اشتون:

1+5 به دنبال مذاكره با ایران در ماه فوریه است

1+5 برگزاری دور جدیدی از مذاكرات با ایران در ماه فوریه را خواستار شدند.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز مایکل مان، یک سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که ایران با پیشنهاد او (کاترین اشتون) برای مذاکرات (با 1+5)در پایان ماه ژانویه که از طرف ایالات متحده، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان، مطرح شده موافقت نکرده است.

مان در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت: ایران پیشنهاد ما برای رفتن به استانبول در تاریخ 28 ژانویه و 29 را قبول نکرد، بنابراین ما تاریخ‌های جدیدی را در ماه فوریه پیشنهاد دادیم.

او گفت: ما به ارائه تاریخ‌ (برای برگزاری مذاکرات) از ماه دسامبر ادامه دادیم. ما ناامید شدیم از این‌که ایرانی‌ها تاکنون با آن موافقت نکرده‌اند.

سخنگوی اشتون مدعی شد: با این حال مذاکره‌ کنندگان ایرانی شرایط شرایط جدیدی را برای از سرگیری مذاکرات قرار داده‌اند که اتحادیه اروپا نگرانند که ممکن است آن یک تاکتیک تاخیر انداختن باشد.

به گزارش ایسنا،‌ این در حالی است که با وجود آمادگی ایران برای برگزاری مذاکرات 1+5 در تاریخ توافق شده در ماه ژانویه، هلگا اشمید در تماسی تلفنی با همتای ایرانی خود اعلام کرد که 1+5 آمادگی لازم برای برگزاری مذاکرات در ماه ژانویه را ندارد و تاریخ جدیدی در این گفت‌وگو برای ماه فوریه پیشنهاد کرد.

جمعه هفته گذشته هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون در تماسی تلفنی با علی باقری، معاون سعید جلیلی گفت‌وگو کرد.

علی‌ باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در این گفت‌وگو با تاکید بر آمادگی ایران برای انجام مذاکرات با 1+5 از طرف مقابل خواست تا به تاریخ توافق شده برای برگزاری گفت‌وگوها در ماه ژانویه پایبند باشد.

۱۳۹۱/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...