نسخه چاپی

عسگراولادي در جمع جوانان حزب موتلفه اسلامي:من به دنبال تطهير فردي نيستم

تشخیص جرم فتنه گران و كسانی كه به دنبال جذب رای با افزایش چند برابری یارانه هستند با قوه قضائیه است

عکس خبري -تشخيص جرم فتنه گران و کساني که به دنبال جذب راي با يارانه هستند با قوه قضائيه هست

عسگراولادی در جمع جوانان حزب پاسخ گوی پرسش های جوانان بود.

حبیب الله عسگر اولادی رئیس جبهه پیروان خط امام وهبری با استقبال از انتقادات به سخنانش، يادآور شد كه بازشناسي دقيق فتنه 88 ما را از فتنه 92 بازخواهد داشت و از اين رو بايد ريشه هاي فتنه 88 را بازخواني كرد.
به گزارش نما، وی كه در جمع جوانان حزب موتلفه اسلامي سخن مي گفت با اشاره به اينكه در ايام عزاي سیدالشهدا(ع) به نتيجه رسيده است كه حق سكوت درباره چیزی که می‌داند ، ندارد؛ افزود: من در توسل خود چهار پایه را یافتم كه بر اساس آن شروع به صحبت کردم.
وي پایه اول را تاریخ جمهوری اسلامی عنوان كرد و با اشاره به اينكه همراه شش رئیس‌جمهور، رئیس‌ هاي مجلس، نخست‌وزیرها و مسئولان كشور و در خدمت هر دو رهبر انقلاب اسلامي بوده‌است، خاطر نشان كرد: با این‌که عده‌ای رئیس‌جمهورهای گذشته را سیاه می‌کنند و یک رئیس‌جمهور را سفید، دیگر نمی‌شود تاریخ نوشت. در تاریخ حتي باید مثبت‌ها و منفی‌های بنی‌صدر را هم نوشت. من فکر می‌کنم مثبت‌هایی دارد و تاریخ باید بنویسید، اما منفی‌هایی هم دارد و یکی از منفی‌هایش این است که در تولی به ولایت شکست خورد و نتوانست ادامه بدهد و خودش را رفته‌رفته بالاتر از مقام ولایت می‌دانست. شاید بعضی از شما ندانید که امام به من دستور دادند برو کنار بنی‌صدر و من این کار را کردم.
وي دومين مبناي مواضع اخير خود را توجه به اساس جمهوریت و اسلاميت در نظام دانست و افزود: ما باید کاری کنیم که جمهوریت یعنی حضور قاطبه مردم امکان داشته باشد. باید جلوی تخریب و سیاه‌نمایی همدیگر را بگیریم.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي يادآور شد: وقتی دشمن در جنگ نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی موفق نشود، در درون ما انفجاری ایجاد می‌کند و این انفجار درونی ما فتنه است. این انفجار درونی گسل‌هایی را که در جامعه وجود دارند، تکان می‌دهد و گسل‌های جدیدی را هم ایجاد می‌کند و در درون، بین مردم و نیز بین مردم و دولت، بین مردم و نظام و بین مردم و رهبری تزلزلی به وجود می آورد.
وي سومين ملاحظه خويش را ضرورت رقابت سالم به جاي تنازع در انتخابات 92 دانست و افزود: چهارمین مطلب بنده موضوع انحراف است. دشمن وقتی از جنگ نرم خود نتیجه نگرفت و تلاش مي كند تا حرکت امت را با فلش‌های انحرافی به سمت دیگری منحرف کند.
وي افزود: باید توجه داشته باشیم که مسیر حركت به سوي انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) مسیر رقابت است و زمینه‌ای را فراهم کنیم که مردم خوبمان قول را استماع کنند. قول شفاف شود و بتوانند از قول، بهترینش را تبعیت کنند.
پس از بيان ابتدايي عسگراولادي تعدادي از جوانان به بيان نگاه خويش در اين خصوص پرداختند. موافقين نظر رهبري در خصوص جذب حداکثری، تاثير وحدت و انصاف در موفقيت در جنگ نرم و نيز به سوابق وقت شناسي عسگراولادي در مواجهه با دشمن و جريانهاي انحرافي اشاره كردند. برخي منتقدين نيز با بازخواني فعاليت هاي موسوي و كروبي در فتنه 88 ، و نيز تفاوت فهم افكار عمومي از سخنان عسگراولادي نسبت به نيت وي، اشاره كردند و پرسيدند آیا می‌شود از تبلیغ علیه نظام، تحریک مردم و کشتار و بر هم زدن امنیت کشور گذشت و آنها را مجرم ندانست؟ يكي ديگر از جوانان نيز با اشاره به توضيحات عسگراولادي در روشنگری براي موسوي و كروبي، پرسيد وقتي راه را به آنها نشان دادید و باز راه خطا رفتند، می‌شود گفت اینها مفتون هستند؟
عسگراولادي با استقبال از انتقادات جوانان و نيز تشكر از حمايتها خواستار انعكاس انتقادات شد و گفت: تقریباً 30 اشکال به بنده وارد کردید. ده، پانزده مورد مثبت هم در باره بنده تفقد کردید. اینها نشان می‌دهد که حزب زنده است و جوانانش زنده و آینده‌نگرند.
وي جوانان موتلفه را آئینه خود دانست و تصريح كرد: آنچه بر ما دارد می‌گذرد، زیر جو سنگینی از اتهامات است و مسلماً ما نباید این جو سنگین اتهامات را در سکوتمان مؤثر بدانیم و خود‌خفقانی پیش بیاوریم. شما باید انتقاد کنید.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تكرار اينكه قصد تطهير كسي را ندارد، افزود: مي خواهم به همان کسی که عده‌ای می‌خواهند بگویند اینها فتنه‌ساز هستند، به همان‌ها عرض کنم راه نجات شما این است که از فتنه تبرّی بجویید.
عسگراولادي با اشاره به رفتار کسانی که روزهای عاشورا، 13 آبان، 16 آذر و روز قدس رفتارهايي انجام دادند كه دل مردم به درد آمد و مورد تأیید قرار گرفت، گفت: اينكه آیا فعل تأیید اینها فعل مجرمانه هست يا نیست را قوه قضائیه باید رسیدگی کند.
وي خاطر نشان كرد: فتنه در داخل کشور ما در سال 88 از اینجا شروع شد که آرا که خوانده شد، رأی مهندس موسوی در تهران، اصفهان و شیراز از رأی دكتر احمدی‌نژاد بیشتر بود. گزارش‌هایی که به ایشان شد این بود که تمام است. ایشان اعلام جشن پیروزی کرد، اما بعد رأی‌ها از بدنه کشور آمد و ایشان رأی نیاورده بود. ایشان دچار فتنه شد. اما قسمت دیگر که می‌بینیم در این باره دارند راه‌هایی را می‌روند که رأی بدنه کشور را برای نامزدی نگه دارند. به دنبال این هستند که یارانه را پنج برابر و 40 هزار تومان را 200 هزار تومان کنند. بنده می‌گویم فتنه را بپاییم، اینها فتنه‌ساز نیستند، اما آیا اینها مجرم هستند یا نیستند؟ قوه قضائیه باید بگوید.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در ادامه گفت: ما برای جهانی شدن و ابدی شدن اسلام احتیاج به سماحت و روابط عمومی مناسبی داریم. به تعبیر مرحوم آیت‌الله دکتر بهشتی احتیاج داریم به جاذبه در حد امکان، احتیاج داریم به دافعه در حد ضرورت.
يار با سابقه امام و رهبری افزود: آنچه امام خواسته‌اند این است که جو طوری باشد که دو جناح بتوانند با هم برادرانه زندگی کنند، در انتخابات شرکت کنند، هر کدام که رأی آوردند، بقیه قبول کنند، کسانی که رأی نیاورده‌اند به کسانی که رأی آورده‌اند تبریک بگویند. بیایید یک الگوی مردم‌سالاری دینی را ارائه کنیم.
وي با اشاره به ضرورت اصلاح روند فعلي ادبيات سياسي كشور، خاطر نشان كرد: باید راهی را برویم که بتوانیم از امام زمان(عج) مجوز بگیریم. باید جواب داشته باشیم.

۱۳۹۱/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...