نسخه چاپی

اولین دختر بدلكار ایرانی+ تصاویر

مهسا احمدی اولین دختر بدلكار ایران است كه در پروژه‌های سینمایی حضور دارد. او ۱۱ سال قهرمان ژیمناستیك دختران ایران بوده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری آلمان، دویچه وله نوشت : مهسا احمدی اولین دختر بدلکار ایران است که در پروژه‌های سینمایی حضور دارد. او ۱۱ سال قهرمان ژیمناستیک دختران ایران بوده است. مهسا احمدی درباره چگونگی ورود به دنیای بدلکاران به دویچه وله می‌گوید: «بعد از ۱۷ سالگی که ژیمناستیک را کنار گذاشتم، از ۶ سال پیش، وارد گروه "بدلکاری ۱۳″ شدم.»

مهسا احمدی اولین بانوی ایرانی است که پس از انقلاب در ایران عملیات سقوط آزاد "skype” انجام داده است. نمایی از اولین سقوط آزاد این بانوی ایرانی که شهریور ۱۳۹۱ بر فراز شهر کلاله در استان گلستان ایران صورت گرفته است.

بانوی بدلکار ایرانی درباره ثبت اولین سقوط آزاد زنان ایران می‌گوید: «از ارتفاع شش هزار پایی (حدود دو هزار متر) پریدم، در هر جای دنیا، پرش از ارتفاع زیر ۱۵۰۰ متر، بیس‌جامپ ” Base Jump” محسوب می‌شود. باید هزارتا پرش خوب داشته باشید تا بتوانید یک بار بیس‌جامپ بپرید. ولی من همان پرش اولم از ارتفاع دوهزار متری بود. یعنی سخت‌ترین کار را انجام داده‌ام، آن هم با امکانات این‌جا.»

آرش اقدسی سرپرست گروه "بدلکاری ۱۳″ درباره چگونگی حضور اعضای این گروه ایرانی در آخرین فیلم جیمز باند به دویچه وله می‌گوید: «در صحنه‌ای از یک فیلم سینمایی ترکی، ماشینی باید از روی کامیونی می‌پرید. ما این پرش را با ماشین انجام دادیم. کارگردان این فیلم ترکی، عکس آن را روی فیس‌بوک گذاشت. دو ماه بعد به ما ای‌میلی رسید که اگر می‌خواهید برای پروژه‌ جیمزباند فعالیت کنید، اسامی‌تان را بدهید.»

نمایی از یک فیلم سینمایی در ایران که مهسا احمدی مشغول بدلکاری در آن است.

نمایی از یک پروژه سینمایی و حضور آرش اقدسی و مهسا احمدی در صحنه‌ای از آن.

آرش اقدسی پیش از تاسیس گروه "بدلکاری ۱۳″ مربی بانجی جامپینگ "Bungee Jumping” در ایران بوده است. آرش اقدسی اواخر سال ۱۳۸۵ تصمیم گرفته با تعدادی از جوانان پرانرژی و بااستعداد گروه "بدلکاری ۱۳″ را تشکیل دهد. نمایی از یک فیلم سینمایی در ایران که مهسا احمدی مشغول بدلکاری در آن است.

آرش اقدسی می‌گوید: «از گروه بدل‌کاری اولیه که داشتیم، تنها کسی که با من ماند، خانم احمدی بود. البته در میان بچه‌های گروه قبلی، من به تنها کسی که بیشتر از همه سخت گرفتم، همان خانم احمدی بود. منتها دیگران به نوعی کم آوردند و تنها کسی که مقاومت کرد و ایستادگی کرد، خانم مهسا احمدی بود که ماندگار شد.»

به گفته سرپرست گروه "بدلکاران ۱۳″ در ایران کارگردان‌ها آرام آرام به مهسا احمدی بدلکار این گروه اعتماد کرده‌اند. او ادامه می‌دهد تا قبل از آن‌که مهسا احمدی توانایی‌های خود را در بدلکاری ثابت کند، در ایران عموما در فیلمنامه‌ها نقش خانم‌ها را آن‌قدر ظریف و آرام می‌نوشتند که اصلا اتفاق خاصی برای‌شان در طول فیلم نمی‌افتاد.

سرپرست گروه "بدلکاران ۱۳″ معتقد است با شرایط داخل ایران افراد واقعا باید عاشق بدلکاری باشند تا بتوانند ادامه دهند. او می‌گوید: «برای خانم‌ها قضیه سخت‌تر هم می‌شود. چون محدودیت‌ها برای آن‌ها بیشتر است.»

به گفته آرش اقدسی مشکلات برای تامین امکانات امنیتی بدل‌کاران در ایران زیاد است. او می‌گوید: «مثلا برای واژگون کردن یک خودرو، ماشین آتش‌نشانی و آمبولانس باید حضور داشته باشد که در خیلی پروژه‌ها، حتی این موارد را هم تقبل نمی‌کردند. متاسفانه از ساده‌ترین امکانات محروم هستیم. در صورتی که بچه‌های ایرانی فوق‌العاده بااستعداد هستند.» نمایی از یک فیلم سینمایی که مهسا احمدی مشغول بدلکاری در آن است.

گروه "بدلکاران ۱۳″ در بسیاری از پروژه‌های سینمایی ایران ایفای نقش کرده است. فیلم "جرم” به کارگردانی مسعود کیمیایی، فیلم "راه آبی ابریشم” به کارگردانی محمدرضا بزرگ‌نیا، "پسر آدم و دختر حوا” ساخته رامبد جوان، "دختر شاه‌پریون” ساخته کامران قدکچیان از جمله پروژه‌های سینمایی است که اعضای گروه "بدلکاران ۱۳″ در آن حضور داشته‌اند.

به جز پروژه‌های سینمایی اعضای گروه "بدلکاران ۱۳″ در اجرای بیش از ۶ تئاتر نیز حضور داشته‌اند. گروه "بدلکاران ۱۳″ در این‌باره می‌گوید: «در یکی از تئاترهای‌مان، یکی از بازیگران‌مان از روی سر تماشاچی‌ها پرواز می‌کرد و دیالوگ‌هایش را می‌آمد جلوی سن می‌گفت و دوباره از روی سر تماشاچی‌ها پرواز می‌کرد و برمی‌گشت. انجام عملیات پرواز به صورت زنده برای اولین بار بود که در تئاتر ایران می‌افتد.»

نمایی از یک فیلم سینمایی در ایران که مهسا احمدی مشغول بدلکاری در آن است:

00.jpg

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg



۱۳۹۱/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...