نسخه چاپی

با میزبانی برابر آلمان در روز انتخابات ریاست جمهوری، اقتدارمان را به جهانیان نشان می‌دهیم

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ضمن بازدید از خبرگزاری «نسیم» با خبرنگاران ورزشی این خبرگزاری گفتگو کرد.

***در اکثر رسانه ها شاهد کمبود نیروی متخصص هستیم

-سطحی نگری در تحلیل ها نه تنها به فرهنگ سازی کمک نمی کند بلکه به عنوان ترمز عمل می کند.

-با فرایند فعالیت های زیادی می توانید به موفقیت دست یابید و مجموعه عوامل در موفقیت های والیبال ایران نقش داشت و باید به هر کدام از این عوامل به اندازه خودش توجه کرد.

-مجموعه عوامل را برای موفقیت والیبال باید در نظر گرفت و با مجموعه این عناصر می توان در درازمدت نتیجه را دید.

-لزوم موفقیت در این است که باید همه پارامترها و عناصر مرتبط را دید و به اندازه خودش به آن پرداخت. نه می توان به یک کار کم اهمیت بیش از اندازه پرداخت و نه می توان به یک کار پراهمیت کمتر از خودش توجه کرد.

-نقش مطبوعات و رسانه ها بسیار بارز است و از آن به عنوان یکی از قوا نام می برند.

-نقش رسانه ها رساندن اطلاعات لازم به مردم است و نقادی، تحلیل درست و کارشناسی نقش مهم رسانه هاست.

-رسانه به عنوان یک عامل کنترلی از سوی دستگاههای اجرایی عمل می کند و آنها مراقب هستند تا در کارشان سهل انگاری نکنند.

-رسانه در والیبال به موضوع فراگیر تبدیل شده و انتشار اخبار حتی به شکل تیتر کوچک باعث اطلاع رسانی و تحریک مخاطبین برای پیگیری اخبار می شود.

-جامعه بزرگی از مخاطبین را داریم که اخبار والیبال را دنبال می کنند و معتقدیم والیبال به عنوان یکی از رشته هایی که با برنامه ریزی و حمایت صورت گرفته توانسته به موفقیت هایی برسد.

-نقدی تنها به انتقاد از فدراسیون خلاصه نمی شود، اگر بخواهیم فرهنگ سازی کنیم باید بازیکن، مربی و باشگاه را مورد انتقاد قرار دهیم.

- فدراسیون نیز در جای خود باید نقد کرد، اگر کار مثبتی نیز انجام می شود باید مورد تشویق قرار گیرد.

-انتقاد از بازیکنان باعث می شود رفتارشان را کنترل کرده و به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند.

-پرداختن غلط به یک موضوع نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه می توان به ناهنجاری تبدیل شود.

-اگر بخواهید به موضوعی کمک کنید باید به ابزار کارشناسی مسلح بود و اگر در درون خود کارشناسی نکنید.، نمی توانید به کار خود آنگونه که باید عمل کنید.

-آنچه در اکثر رسانه ها کمبود یا نبودش را احساس می کنیم کمبود نیروی انسانی متخصص است.

***برگزاری مسابقات زیر 23 سال نقطه عطفی در تاریخ والیبال است

-اقدامات متنوعی مبتنی بر یک هدف و برای سطوح مختلف سنی برنامه ریزی کرده ایم . مسابقات زیر 23 سال در فرایند مسابقات جهانی و آسیایی نبود.

-مشکلات و فاصله ای که میان بازیکنان ملی پوش زیر 21 سال برای راه یافتن به مسابقات بزرگسالان مواجه هستند را با AVC در میان گذاشتیم.

- تعداد زیادی از بازیکنان ملی پوش زیر 21 سال تا زمانیکه به رده سنی بزرگسالان برسند از گردونه ملی خارج می شوند.

-تشکیل تیم ملی زیر 23 سال به بازیکنان ملی پوش زیر 21 سال 2-3 سال فرصت می دهد تا خودشان را نشان دهند.

-مسابقات جهانی زیر 23 سال برای نخستین بار از امسال و با حضور 12 تیم اجرایی می شود.

-براساس رنکینگ جهانی 12 سهمیه داده اند که طبق رنکینگ اعلام شده در رده سنی نوجوانان و جوانان در رده هشتم جهان هستیم.

-مسابقات زیر 23 سال به عناون رده سنی که توسط فدراسیون آسیایی و جهانی حمایت می شود و در رنکینگ جهانی حساب می شود به ارتقاء و فراگیرتر شدن والیبال دنیا کمک می کند.

-استراتژی FIVB این است که اعلام کرده اند مسابقات زیر 23 سال امسال نقطه عطفی در تاریخ والیبال و در عرصه جهانی است.

-فدراسیون ایرانی یکی از فدراسیون هایی است که توانسته صددرصد موفق عمل کرده و در تمام رده های سنی جهانی شده است.

***رفتن به لیگ جهانی تصادفی نبود و مسئولان فدراسیون جهانی برابر قدرت ایران تسلیم شدند

-اگر در قاره آسیا حرف اول را بزنید و در جهان نیز حرفی برای گفتن داشته باشید تصادفی نیست و مبتنی بر برنامه ای است که در رده های مختلف سنی انجام شده است.

-از سال 2006 که عنوان ششم مسابقات قهرمانی آسیا و در مسابقات غرب آسیا که با پارک کی وون مقابل قطر شکست خوردیم برای سال 2012 برنامه ریزی و هدف گذاری کردیم و قهرمانی آسیا در سال 2011، راه یافتن به المپیک 2012 لندن و لیگ جهانی را هدف گذاری کردیم.

-برای رفتن به لیگ جهانی برنامه ریزی درازمدتی انجام داده بودیم اما در آن مقطع زمانی اجازه ورود به لیگ جهانی را نداشتیم و بازی در لیگ جهانی به ارتباطات فیمابین FIVB و کشورها داشت.

-در این مسابقات باید تاپ ترین تیم های دنیا حضور داشته باشند تا رقابت ها جذاب و دیدنی باشد.

-در گام نخست نتوانستیم وارد لیگ جهانی شویم تیم ما در 2 بازی برابر مصر شکست خورد چون پیش بینی ما رقابت در ماه آگوست بود اما به ما گفتند در ماه جولای یعنی 35 روز زودتر از زمانیکه ما پیش بینی کرده بودیم باید بازی کنید.

-ولاسکو پیشنهاد داد که به مسابقات اعزام نشویم چون نمی توانستیم نتیجه ای کسب کنیم اما من به ولاسکو گفتم نباید عقب نشینی کنیم در این مسابقات باید بجنگیم و ببازیم تا سال بعد برنده میدان باشیم.

-به AVC گفتیم بهترین فرصت ممکن را در بدترین زمان ممکن به ما دادید.

-این تجربه باعث شد سخت آماده مسابقات سال بعد شویم و با قهرمانی آسیا جواز حضور در لیگ جهانی را بگیریم.
-FIVB و AVC هم تسلیم شد، ما به عنوان یک تیم قدرتمند نه تیم که با وایلد کارت و ناپلئونی جهانی شده باشد.

-افکار عمومی دنیا می گفت: پیروزی ایران بر صربستان، لهستان و آرژانتین شانسی نیست چون صربستان قهرمان اروپا و لهستان نایب قهرمان اروپا و قهرمان لیگ جهانی بود.

- در این شرایط شکست ژاپن و چین برای ما عادی شده ما از تمام فرصت ها در جهت رسیدن به سطح قابل قبولی از آسیا استفاده کرده ایم و تمام این اتفاقات مبتنی بر منطق درستی بوده است.

*** هیچ بازیکن در حاشیه امنیت نیست

-هیچ تضمینی وجود ندارد که بازیکنی حتی در دور بعد اردوهای تیم ملی دعوت شود حتی 12 بازیکنی که در دور قبل بودند در حاشیه امنیت نیستند.

-تمام بازیکنانی که شایستگی حضور در اردوهای تیم ملی را داشته باشند بدون اینکه چه نامی دارند و تنها براساس عملکردشان در لیگ برتر دعوت می شوند.

-ولاسکو فیلم تمام بازی های لیگ برتر را می بیند و از مربیان داخلی نیز درباره عملکرد بازیکنان نظرخواهی می کند.

-به این ترتیب اگر بازیکنی در جریان مسابقات نتواند به دلایلی از جمله مصدومیت نتواند بازی کند حقش با این روش ولاسکو ضایه نمی شود. این نگاه و دوربین آنالیزور است.

***برای فدراسیون جهانی ایران با ایتالیا فرقی نمی کند

-امسال شانس دیگری هم در جریان مسابقات لیگ جهانی داریم چراکه به دلیل رنکینگ بالای جهانی مان در گروه A و B قرار گرفته ایم و در این شرایط با هر نتیجه ای که به دست آوریم در لیگ جهانی باقی می مانیم که فرصتی است تا به جوانترها میدان داده شود تا جوانترها در عرصه مسابقات جهانی خودشان را نشان داده و تجربه کسب کنند.

-زمانی بازی تدارکاتی ایران با ایتالیا، آلمان، صربستان و کوبا آرزو بود و وقتی از کشوری برای انجام بازی تدارکاتی دعوت می کردیم با رایزنی فراوان تیمی را می فرستادند که تیم اصلی خودشان نبود.

-به قول بوناچیچ، نایب رئیس اجرایی فدراسیون جهانی ایران با ایتالیا برای ما فرقی نمی کند. والیبال ایران به جایی رسیده که مسئولان فدراسیون جهانی چنین اظهارنظری درباره ایران می کنند.

*** برای مسابقات المپیک 2016 و باقی ماندن در لیگ جهانی برنامه ریزی کرده ایم

-از حالا برای سال 2016 و المپیک ریودوژانیرو و حفظ در لیگ جهانی برنامه ریزی کرده ایم، باید چهار سال ماندن در لیگ جهانی را حفظ کنیم که دو سال آن قطعی است.

-عملکرد ما در لیگ جهانی 2014 ما را در 2015 حفظ کرده و مشخص می کند که در کجای جدول قرار می گیریم.

- این فرصت به ما می گوید که شما از این فرصت استفاده کرده و بیش از 40 بازی با تیم های درجه یک دنیا انجام دهید.

-قهرمان مسابقات آسیایی 2015 مستقیما به المپیک راه پیدا می کند بنابراین مسابقات جام ملتهای آسیا برای ما اهمیت زیادی دارد.

-برای سال 2015 برنامه داریم اگر بتوانیم میزبانی مسابقات جام ملتهای آسیا را بگیریم، فرصت خوبی برای کسب عنوان قهرمانی و راه یافتن به المپیک است.

-کسب عنوان قهرمانی آسیا، سهمیه المپیک 2016 و ماندن در لیگ جهانی سه هدف آرمانی ماست که اقدامات بعدی ما رسیدن به این اهداف است.

-در گروه 6 تیمی روسیه، کوبا، صربستان، آلمان و ایتالیا مسابقات لیگ جهانی قرار داریم و باید 10 بازی انجام دهیم که حداکثر 30 امتیاز به دست می آوریم.

- ما در گروهی قرار گرفته ایم که ماندنی هستیم اما می جنگیم که ته جدولی نباشیم.

- اهدافمان را اینگونه تنظیم کرده ایم که در لیگ جهانی مانده و عنوان قهرمانی آسیا را به دست آوریم.

-انتظار داریم که بتوانیم بر سکوی اول آسیا بایستیم و در سال های 2015 و 2016 در لیگ جهانی باشیم چون لیگ جهانی قبل از المپیک برگزار می شود.

***آسیا برای ما کوچک شده است

-سکوهای اول مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا متعلق به ایران است، آسیا برای ما تقریبا کوچک شده است، ایران یکی از قدرتهایی است که تلاش می کن جزو بهترینهای آسیا باشد.

-باید از استعداهای خوبی که دراختیار داریم خوب استفاده کنیم چون می توانیم در پشتوانه سازی تیم ملی از آنها استفاده کنیم، باید نیروی جدید تولید کنیم.

-کشف استعدادها گام مهم و پرورش آن یگ گام مهم است.

-در جایگاهی قرار گرفته ایم که کشورهای مختلف دنیا دوست دارند با ما بازی تدارکاتی انجام دهند.

-از قاره آسیا و آفریقا جلوتریم، با رئیس فدراسیون جهانی درباره ارتقاءمان مذاکره کرده ایم در این باره که انجام بازی تدارکاتی با کشورهای همسایه و عربی و حتی ترکیه به نفع ما نیست چون سطح بازی والیبال ما از آنها بالاتر است.

- بنابراین باید ارتباط بهتری با کشورهای صاحب نام برقرار کنیم، نظر ایشان هم این بود که با روسیه، ایتالیا و برزیل ارتباط بیشتری برقرار کنیم. تیم ملی والیبال کشورمان تا امتیاز 31 با روسیه قهرمان المپیک جنگید.

-در مخیله خیلی ها نبود که زمانی ایران بتواند لهستان قهرمان لیگ جهانی را شکست دهد این امر باورکردنی نبود. در مسیری حرکت کرده و در شیب مناسبی بالا آمده ایم و می خواهیم خودمان را حفظ کرده و به بالاتر صعود کنیم.

-زمانی در رده 28 دنیا بودیم و وقتی مطرح کردیم که می خواهیم جزو 12 تیم برتر دنیا شویم بعضی ها به ما خندیدند و تعجب کردند حال اعتقاد دارم که توان و ظرفیت رسیدن به 4 تیم برتر دنیا را داریم.

*** باید منابع مالی را خوب مدیریت کرد/ از سال گذشته اقتصاد مقاومتی را آغاز کردیم

-تمام موفقیت پول نیست، درست است که با کمبود منابع مالی مواجه هستیم اما باید مدیریت کنیم.

-در فدراسیون والیبال سعی کرده ایم که از منابع مالی خود به نحو احسن استفاده کنیم.

- با برنامه ریزی اولویت بندی کرده و برنامه های مان را انجام می دهیم.

-سال گذشته دو مسابقه قهرمانی آسیا را میزبانی کردیم و با همکاری و همفکری هم تلاش کردیم از یک تومان به اندازه دو تومان استفاده کنیم و جایی غر نزدیم.

-از سال گذشته اقتصاد مقاومتی را آغاز کردیم یعنی از زمانیکه احساس کردیم ورزش کشور با بحران مواجه شده است و سعی فدراسیون بر این بود که منابعش را خوب مدیریت کند.

- فکر می کنم در این را ه موفق بودیم چراکه سعی مان بر این بود که اثر تحریم ها را کم کنیم.

-در شرایطی که فدراسیون با مشکل مالی و تحریم مواجه می شود یا ناگزیر است درب فدراسیون را ببندی و بگویی تعطیل است و یا دنبال راه حلی باشی، همه راه حل این نیست که از دولت کمک بگیری.

-ابتدا برنامه های مان را مشخص کرده و سپس درباره کسب منابع مالی از طریق کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و اسپانسر اقدام می کنیم.

-برای استفاده از مجموعه عواملمان در بخش های مختلف تلاش کردیم منابع مان را افزایش داده و هزینه هایمان را پائین بیاوریم.

-از هم اکنون به این مساله فکر کردم که شاید دولت پولی به ما ندهد اردوهایمان و هزینه سفرمان را تنظیم کردیم تا کمترین هزینه را داشته باشد.

-مثلا اگر قرار است با روسیه مسابقه دهیم چند روز قبل از سفر به این کشور در بلغارستان اردوی تدارکاتی برگزار می کنیم.

-البته در غذای بچه ها صرفه جویی نمی کنیم و صرفه جویی در حدی است که به اصل کارمان لطمه ای نزند.

-سعی می کنیم به عنوان نماینده ایران در هر کجای دنیا از لحاظ نظم و انضباط و آراستگی ظاهری یک تیم قابل قبول باشیم.

***از حالا فکر قسط آخر ولاسکو را کردیم/با کمک یکی از تولیدات داخلی در لیگ جهانی شرکت می کنیم

-سال سختی در پیش داریم با وزارت ورزش و اسپانسرها صحبت هایی کرده ایم.

-دغدغه و نگرانی ما بحث ارزی است، برای حل مشکل ریالی فکری کرده ایم اما امیدوارم برای بحث ارزی مشکلی پیش نیاید.

-سعی می کنیم اسپانسر ارزی داشته باشیم، با کمک یکی از تولیدات داخلی می خواهیم در لیگ جهانی شرکت کنیم.

- قرار است تیم ملی با لوگوی این تولیدی که بر پیراهن بازیکنان نقش بسته در لیگ جهانی بازی کند. با این شرکت تولیدی به تفاهماتی رسیده ایم. از هم اکنون فکر پرداخت قسط قرارداد ولاسکو را کرده ایم.

***در لیگ والیبال پوست اندازی انجام شده است

-در لیگ والیبال ایران پوست اندازی انجام دادیم، چهرهایی را می بینید که از ملی پوشان سابق تیم ملی هستند.

-الزاما ملی پوشان ما موفق عمل نمی کنند اما پوست اندازی باعث شده تیم های خوب و موفقی را در لیگ ببینید.

-در تحقیقی که انجام دادم متوجه شدم رابطه معناداری میان انتخاب رشته ورزشی با تحصیلات دانشگاهی، فرهنگی، درآمد و شرایط اجتماعی خانواده ها وجود دارد.

-والیبال رشته ای است که میان خانواده ها فراگیر بوده و رشته ای باکلاس تلقی می شود.

- در مدارس و دانشگاهها هم همیشه تور والیبال و حلقه بسکتبال وجود دارد.

-در این رشته کسی به کسی توهین نمی کند و پیروزی بر حریف از طریق توانایی های فنی طرف است.

***با اقدامات بازدارنده کسی جرات عبور از خط قرمزها را نخواهد داشت/ رفتار ناهنجار ورزشکار ریشه در نیمکت دارد

-از آنجایی که والیبال بیشتر دیده می شود نواقص آن هم بیشتر نشان داده می شود.

-در تنظیم، اداره و انجام برنامه ها اگر همه چیز را با هم ببینیم می توانیم نتیجه بگیریم، آستانه تحمل مردم پائین آمده و باید فکری به حالش بکنیم.

-انگلستان یکی از وحشی ترین تماشاگران را دارد که با برد و باخت تیم شان شهر و استادیوم را به آشوب می کشند آنها با ابزار کنترلی تماشاچیان عصیانگر و اوباش را کنترل کردند.

- قوانین در آنجا آنقدر محکم است که کسی اجازه انجام عمل خلاف به خودش نمی دهد.

-با اقدامات بازدارنده می توان به گونه ای عمل کرد که هیچکس به خودش اجازه عبور از خط قرمزها را ندهد چون جریمه بسیار سنگینی در انتظارش است.

-اعتقاد داریم باشگاهها نقش بارزی در کنترل رفتارهای پرخاشگری دارند. رفتار نابهنجار تماشاگر ریشه در نیمکت دارد.

-اگر باشگاهها وظیفه شان را درست انجام دهند تماشاگر به خودش اجازه پرخاشگری نمی دهد.

-در بازی تیم ملی ایران با ژاپن 16 هزار تماشاچی به سالن 12 هزار نفری آمده بودند بدون مشکلی آمده و رفتند. بنابراین باشگاهها نقش کلیدی در انجام بازی بدون حاشیه دارند.

-با استفاده از برنامه ریزی و شناختی که از باشگاهها داریم و اقدامات بازدارنده سعی می کنیم ریشه این مساله را در استانها بخشکانیم.

-یکی از بحث های تربیتی فلسفه ورزش و تربیت بدنی تربیتی است که اگر قرار باشد نتیجه عکس بدهد لزومی ندارد مسابقه برگزار کنیم.

-باید با استفاده از اقدامات بازدارنده از کسانی که گرایش به تخلف دارند جلوگیری کنیم. اگر تماشاگر بداند با پرتاب شیء تیمش باخت فنی 3 بر صفر می خورد حواسش را جمع می کند که نفر کناریش نیز تخلف نکند.

-ورزشکار نباید با حرکات و یا شکلک درآوردن بعث تحریک تماشاچیان شود. همه این اتفاقاتی که افتاده ریشه در رفتار خود بازیکن داشته است.

-از دو زاویه تغییر رفتار و تربیت و استفاده از عوامل بازدارنده می توان تغییر نگرش در رفتار را ایجاد کرد.

-یکی از رویکردهای فدراسیون والیبال توجه به نکات اخلاقی و تربیتی است و اگر جامعه به رفتارهای نابهنجار پاسخ مثبت داده شود در آینده رفتار فراگیرتر شده و تبدیل به هنجار می شود.

- بنابراین اگر بازیکنی مرتکب خطایی شود و از این خطا چشم پوشی کنیم در درازمدت تبدیل به رفتار جدید و فراگیر می شود.

-کار کمیته انضباطی بیشتر جنبه بازدارندگی دارد. تلاش ما این است که کمیته انضباطی نقش ترغیبی، تشویقی و بازدارندگی داشته باشد.

-یکی از دغدغه های ما این است که وقتی بازیکنی را به دلیل خطا و رفتار بد به کمبته انضباطی می فرستیم باشگاهش می گوید روحیه ات را از دست نده ما جریمه را پرداخت می کنیم چون نگران است که این بازیکن به دلیل جریمه شدن خوب بازی نکند که رفتار خوبی نیست.

-در تمام دنیا وقتی بازیکنی قرارداد حرفه ای می بندد رفتارشان تحت کنترل باشگاه است و وی اجازه ندارد هر حرفی بزند و تمام رفتار و رفت و آمدش در چارچوب مشخصی تعریف می شود.

-وقتی پول حرفه ای به بازیکن می دهی ورزشکار باید تمام حرکات و بدن و خورد و خوراکش برای باشگاه باشد.

-یکی از مباحث ما با باشگاهها این است که روابطشان را با بازیکنان در چارچوب مقررات تعریف و تنظیم کنند که به این عمل رفتار حرفه ای می گویند.

-باشگاهها هم باید لیدرها و تماشاچیان خود را باید درست اداره کنند. بویژه باشگاههایی که هویت منطقه ای دارند. آنها باید بدانند با رفتارهای غلط خود و عبور از خط قرمزها باشگاه جریمه می شود. تماشاگران هم باید در چارچوب تعریف شده تیم های محبوب خود را تشویق کنند.

***با میزبانی برابر آلمان در اقتدارمان را به جهانیان نشان می دهیم

-در جلسه با دکتر عباسی درباره میزبانی برابر آلمان در چارچوب مسابقات لیگ جهانی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری صحبت کردیم.

- وی با دستگاههای امنیتی کشور در این باره مکاتباتی کرده و با توجه به الزاماتی که داریم باید این مسابقه را میزبانی می کردیم.

-یا باید مسابقات را یک روز عقب تر برگزار می کردیم که همزمان با بازی تیم ملی فوتبال بود و منطقی تر این بود که دو مسابقه ملی در یک روز برگزار نشود. از طرفی تجارب گذشته نشان داده که مشکل خاصی در برگزاری مسابقه در روز انتخابات نداریم.

-در انتخابات دوره های گذشته همین وضعیت بوده و چه بسا صندوق سیاری در محل برگزاری مسابقات یعنی سالن 12 هزار نفری آزادی بگذاریم که می تواند اوج اقتدار و ثبات سیاسی، اجتماعی کشور را به دنیا نشان می دهد و قابلیت های کشورمان را به لحاظ امنیتی نشان می دهد.

-اداره چنین مسابقه ای برای سیستم امنیتی و انتظامی ما کار خیلی سختی نیست و بعید می دانم اتفاق خاصی بیافتد.

- به هر حال نمی توانستیم محل برگزاری مسابقات را جابجا کنیم از طرفی اگر می گفتیم از میزبانی مسابقات منصرف شدیم به ضررمان تمام می شد .

-میزبانی این مسابقه فرصت خوبی برای ماست و میدانی است برای نشان دادن اقتدار ما و کسی نمی تواند آن را سانسور کند.

-فدراسیون جهانی والیبال از کشورها حق پخش تلویزیونی گرفته که در این صورت وقتی با آلمان بازی می کنیم چندین میلیون اروپایی این بازی را نگاه می کنند و چندین میلیون اروپایی از خودشان سوال می کنند در روزی که انتخابات برگزار می شود مسابقات برگزار می شود؟

-ثبات و امنیت در کشور ما اینقدر بالاست که نباید از خودمان ضعفی نشان دهیم و اعلام کنیم به دلیل برگزاری انتخابات در روز انتخابات نگران شرایط امنیتی هستیم پس مسابقه را برگزار نمی کنیم.

***مسابقه ایران و آلمان را بلیط فروشی می کنیم

-مسابقه ایران-آلمان را از هفته پایانی لیگ برتر بلیت فروشی می کنیم.

-به عنوان کار آزمایشی مسابقات پلی آف را می خواهیم در سالن 12 هزار نفری برگزار می کنیم و می خواهیم در سالن 12 هزار نفری بلیت فروشی را از طریق نرم افزار و اینترنتی انجام دهیم.

-تفکیک جنسیتی را باید اجرا کنیم تا مشکلی ایجاد نشود. در این حوزه فقط ما تصمیم گیرنده نیستیم دوستانمان در نیروی انتظامی، حراست وزارت ورزش و شورای تامین استان باید کمک کنند تا مسابقه ای را برگزار کرده و فعل حرامی انجام نشود.

- از طرفی چهره ای مقتدر از ایران نشان دهیم و خودمان آب به آسیاب دشمن نریزیم.

***اگر این مسابقه پخش تلویزیونی نشود 850 هزار دلار جریمه می شویم/ هنوز حق پخش از صدا و سیما نمی گیریم

-هنوز حق پخش از صدا و سیما نمی گیریم.

-مشکلی که با دوستانمان در صدا و سیما داریم تداخل برنامه های فوتبال با والیبال است.

-برنامه های ما از مهر تا اسفندماه منظم است و مشخص کرده ایم که مسابقات یکشنبه و چهارشنبه های هر هفته برگزار می شود اما متاسفانه برنامه های فوتبال نامنظم است.

-یک روز مسابقه جام حذفی و یک روز مسابقه دیگری برگزار می شود. وقتی هم برنامه های والیبال با فوتبال تداخل پیدا می کند دوستان فوتبال را ترجیح می دهند.

-چندین بار به سازمان لیگ فوتبال در زمان عزیزمحمدی گفته ام که شما اجازه دهید چهارشنبه ها تا اسفندماه به والیبال آسیبی نرسد. در 7-8 هفته گذشته بازی های لیگ والیبال به دلیل بی برنامگی فوتبال هر روز تغییر کرده و جابجا شده است.

- ما میدانیم از الان تا پایان اسفندماه چه ساعت و چه روزی مسابقه داریم اما نمی دانیم هفته آینده مسابقه فوتبال برگزار می شود یا نه.

دوستانمان در صدا و سیما می گویند ما مقصر نیستیم، فوتبال مسبب است.

-صدا و سیما برای مسابقات لیگ جهانی باید به ما حق پخش بدهد. اگر ایران این مسابقات را پخش نکند باید مبلغ 850 هزار دلار جریمه دهد.

-پورمحمدی، مدیر شبکه سوم سیما تعهد داده و به FIVB امضاء داده که تعهد می دهیم که مسابقات لیگ جهانی را پخش کنیم.

-برای مسابقات مرحله پایانی و فینال لیگ جهانی مزایده گذاشته اند که پایه آن 500 هزار دلار است و هر کشوری بخواهد میزبانی کند پایه آن 500 هزار دلار است. برای مسابقات لیگ جهانی 6 میلیون دلار هزینه می شود.

۱۳۹۱/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...