نسخه چاپی

آمریكا پیغام هشدار ایران را دریافت كرد

به گزارش نما، کیهان در ویژه های خود نوشت:

كاش مي مردم و چنين اشتباهي را نمي كردم !
ادعاي برخي رسانه هاي غربي مبني بر انفجار در تأسيسات هسته اي فردو، به يك رسوايي بزرگ براي اين رسانه ها تبديل شد.
برخي رسانه هاي غربي نظير روزنامه دي ولت و يك روزنامه نگار آمريكايي صهيونيستي به نام سيلورستاين منبع ادعاي خود را فردي با اسم مستعار رضا كهليلي (خليلي) معرفي كرده بودند. سازمان سيا از اين اسم مستعار ايراني براي انتشار ادعاهاي بي پايه و سست استفاده مي كند تا از خود سلب مسئوليت كرده باشد.

روزنامه دي ولت از قول رضا خليلي(!؟) مدعي شده بود كه وي اطلاعات مربوط به انفجار را از يك كارمند سابق وزارت اطلاعات به نام حميد رضا ذاكري دريافت كرده است.وي مدعي شد كه هفته گذشته در تأسيسات هسته اي فردو در نزديكي شهر قم انفجار مهيبي رخ داده و كاركنان اين تأسيسات به علت اين حادثه در داخل اين مركز گرفتار شده و هرگونه ارتباط آنها با خارج قطع شده است.

وي همچنين مدعي شده بود نيروهاي امنيتي ايران اين منطقه را تا شعاع 24 كيلومتري محاصره كرده اند و اتوبان قم-تهران نيز بعد از اين انفجار براي چندين ساعت مسدود بوده است(!) و يك جلسه اضطراري نيز با حضور رئيس جمهور ايران، وزير اطلاعات،رئيس سازمان انرژي اتمي و برخي ديگر از مقام ها در مورد اين انفجار تشكيل شده است(!)

اما مدتي بعد در پي معلوم شدن دروغ بودن اين ادعا و عدم استقبال اغلب رسانه هاي غربي، ريچارد سيلورستاين، روزنامه نگار آمريكايي- اسرائيلي از خوانندگان خود به خاطر انتشار مطلب سراسر كذب و دروغ تحت عنوان «انفجار در سايت اتمي فردو» عذرخواهي كرد. به نوشته پايگاه ايران گلوبال وابسته به اپوزيسيون خارج از كشور او از اينكه بدون توجه به هشدارها و با عجله آن خبر را منتشر كرده است اظهار تأسف كرد و گفت: اين (انتشار خبر دروغ) يكي از مواردي است كه آرزو مي كنم اي كاش مي مردم و چنين اشتباهي را نمي كردم.

ريچارد سيلورستاين، در ادامه ضمن اشاره به اين كه تعدادي از ايراني هاي محترم كه وي مي شناسد به او قبلاً هشدار داده بودند، نوشت: اين افتضاح به عنوان ميخي آهني بر تابوت رضا كهليلي و حميدرضا ذاكري مي باشد كه اولين افرادي بودند كه نخستين قدم را در گزارش كردن اين شايعه دروغ برداشتند.

روزنامه صهيونيستي هاآرتص نيز در نوشته اي با عنوان «انفجار در سايت فردو را چه كسي و چرا منتشر كرد؟» نوشت: در گزارش مذكور ادعا شده بود انفجار در سايت هسته اي فردو در اطراف قم، باعث آسيب جدي به سانتريفيوژها و گرفتار شدن 240 نفر در اعماق زمين شده كه قادر به رهايي نيستند. اما چرا اين ادعا مورد بي اعتنايي اغلب شبكه هاي خبري قرار گرفت؟ اگر اين خبر درست بود مي توانست يكي از جدي ترين خرابكاري ها عليه ايران باشد،اما اگر درست بود.

هاآرتص مي افزايد: قطع نظر از فقدان كمترين دليل و سند درباره ادعاي مذكور اگر واقعاً انفجار مهيبي در سايت فردو انجام شده بود چرا هيچ تصوير ماهواره اي از ده ها وسيله نقليه احتمالي كه در حال انجام عمليات نجات (آسيب ديدگان) هستند به دست نيامد؟ و اگر 240 نفر كارگر وجود داشتند كه در اعماق زمين گير كردند، چگونه در كشوري كه مردمانش به اينترنت دسترسي دارند از سوي اقوام و بستگان آنها هيچ نگراني در شبكه هاي اجتماعي ابراز نشد؟ رضا خليلي با نااميدي مي گويد منبع او موثق بوده است(!)

سايت «ايران گلوبال» در پايان گزارش خود نوشت: لازم به توضيح است كه سايت ايران گلوبال تنها سايتي بود كه به اين گزارش با ترديد جدي برخورد كرد اما برخي از سايتها مانند راديو فردا و راديو دويچه وله در دام اين گزارش نادرست افتادند و با آب و تاب يك خبر بي پايه را منتشر كردند.

آمريكا پيغام هشدار ايران را دريافت كرد
باراك اوباما گفت وي بيشتر از هركس ديگري به محدوديت هاي آمريكا براي مداخله نظامي در سوريه آگاه است.
وي در مصاحبه با مجله نيوريپابليكا گفته است: «در وضعيتي مانند سوريه، من بايد اين سوال را بپرسم، آيا ما مي توانيم اين وضعيت را تغيير دهيم؟ آيا مداخله نظامي اثري خواهد گذاشت؟ اين مداخله چه تاثيري روي توانايي ما در حمايت از نيروهايي كه همچنان در افغانستان هستند، خواهد گذاشت؟»

اوباما توضيح بيشتري در اين باره نداده است اما همزمان روزنامه لس آنجلس تايمز خبر داد كه ايران پيام هشدار و تهديدآميز درباره حمله عليه سوريه ارسال كرده است. اين روزنامه نوشت: علي اكبر ولايتي مشاور ارشد رهبر عالي ايران هشدار داد هرگونه حمله به سوريه، حمله به ايران قلمداد مي شود.

اين قوي ترين و شديدترين هشدار از سوي ايران در حمايت از هم پيمان سوري خود بوده است.
الشرق الاوسط نيز در گزارش مشابهي نوشت: ايران سوريه را حلقه طلايي ارتباط خود با مقاومت مي داند و حاضر است به هر قيمت از سوريه حمايت كند. سخنان اخير مشاور رهبري ايران حاكي از اين معناست.

الشرق الاوسط اضافه كرد: نظام حاكم بر سوريه از دهه هشتاد قرن گذشته يك هم پيمان بسيار مهم براي ايران اسلامي بود و نخستين هم پيمان عربي نظام حاكم بر ايران به شمار مي رود. هم پيماني سوريه و ايران در زمان بشار اسد تبديل به يك رابطه تمام عيار و كامل و اساسي شده است و همين مساله باعث شد كه تهران بتواند به ميزان بيشتري بر منطقه تاثير بگذارد. اين طبيعي است كه نظام حاكم بر ايران از نظام حاكم بر سوريه حمايت كند زيرا دمشق در زمان بشار اسد و در زمان جنگ ايران با عراق، حمايت زيادي از تهران كرد؛ سوريه در آن زمان منبع اصلي كمك ها به ايران بود.

اين روزنامه افزود: اين سوابق تفسيركننده سخنان مشاور رهبر ايران است كه گفت هرگونه حمله نظامي به سوريه به منزله حمله نظامي به ايران است و ايران آشكارا اعلام كرده است كه اجازه نمي دهد نظام سوريه سرنگون شود.
گفتني است بشار اسد رئيس جمهور سوريه به تازگي در مصاحبه با روزنامه لبناني الاخبار تاكيد كرد: ارتش سوريه در برابر شبه نظاميان تحت حمايت غرب دست برتر را دارد.

وي گفت: «ارتش در ميدان مبارزه بسيار پيش است و دستاوردهاي عمده اي را كسب كرده است. اگر تركيه حمايت از شبه نظاميان را متوقف كند و مرز تركيه جهت مقابله با قاچاق سلاح و شبه نظاميان بسته شود، اين ماجرا ظرف تنها دو هفته خاتمه پيدا مي كند.»
اسد با بيان اينكه وضعيت در دمشق بهبود پيدا كرده است، افزود: «گروه هاي مسلح كه تحت حمايت مالي كشورهاي خارجي هستند، اخيرا با شكست هاي سنگيني روبرو شده اند.»

سوريه قريب 2 سال است كه درگير جنگ با تروريست ها و گروه هاي مسلح خارجي است.
گنادي گتي اف معاون وزير خارجه اخيرا اعلام كرد: ايران را نمي توان منزوي كرد و بايد از نقش مثبت ايران براي حل بحران سوريه استفاده كرد.

به نظر ما ناديده گرفتن ظرفيت ايران در اين زمينه قابل قبول نيست. ممانعت از ورود ايران به گروه ميانجي گران بين المللي، احتمال حل سياسي اين بحران را كاهش مي دهد. با توجه به روابط تنگاتنگ تهران- دمشق بعيد نيست ايران كليد حل بحران سوريه را در اختيار داشته باشد.

«ايوان سوفونيون» كارشناس انستيتوي خاورميانه در مسكو نيز موضع غرب در برابر ايران را سوال برانگيز دانسته و مي گويد: ايران داراي اهرم هاي سياسي و اقتصادي بر سوريه است؛ ابزاري كه روسيه ندارد.

روزنامه سعودي: اگر نجنبيم مصر هم مانند سوريه در جبهه ايران قرار مي گيرد
«ايران سياست نزديكي با كشورهاي مختلف به ويژه مصر را صبورانه دنبال مي كند. كشورهاي حاشيه خليج فارس مراقب باشند كه مصر به سمت ايران هل داده مي شود.»

اين تحليل آميخته با هشدار را روزنامه سعودي الحيات منتشر كرد و نوشت: احتياط مصر در قبال ايران چندان به طول نخواهد انجاميد، به ويژه اگر سياست كشورهاي عرب خليج فارس در قبال مصر ادامه پيدا كند. از يك سو قاهره با چالش ها و فشارهايي در تمامي زمينه ها به خصوص در سياست خارجي و مسائل منطقه اي مواجه است و از سوي ديگر به خوبي مي دانيم كه ايران در سياست نزديكي خود به كشورها و جريان هاي مختلف بسيار صبور است و به سادگي نااميد نمي شود و پيشنهادات پر جرأتي نيز در صورت لزوم ارائه مي دهد.

الحيات افزود: به خوبي مي دانيم كه عرب هاي خليج فارس از قدرت گرفتن اخوان المسلمين در مصر هراس دارند كه در بخشي از اين هراس حق داشته و در بخشي ديگر دچار مبالغه شده اند. به دليل همين ترس است كه به جز دوحه، ديگر پايتخت هاي عربي با گشايش نسبت به قاهره و حاكمان جديد آن عمل نمي كنند.

اين نكته نيز بديهي است كه خستگي سياسي و بي برنامگي در سياست هاي اخوان در مصر، ترديدهايي جدي ايجاد كرده است؛ اما اين نكته واضح و پذيرفتني نيست كه چرا بايد روابط دو جانبه حتي براي مرحله اي گذرا، دچار تنش شود؛ چرا كه اولا خسارت وارده بسيار سنگين خواهد بود و ثانياً اين تنش مي تواند در نهايت به نقطه اي برگشت ناپذير برسد و قاهره را به سمت تهران سوق دهد.

درست است كه مصر، سوريه نيست ولي درغلطيدن سوريه به دامان ايران، عبرتي در خود نهفته دارد. هم پيماني تاكتيكي حافظ اسد و ايران در برابر صدام حسين به مرور به يك اتئلاف استراتژيك طولاني تبديل شد كه بهاي آن را پرداخت كرده و هنوز هم پرداخت مي كنيم.

روزنامه سعودي همچنين نوشت: به صراحت مي توان گفت كه روابط دوجانبه مصر با كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس را خطري جدي تهديد مي كند. كشورهاي عربي بايد سياستي جديد را در قبال مصر حتي با وجود اخوان المسلمين به كار گيرند و اين كشور را در آغوش خود بگيرند تا بدين ترتيب جلوي تلاش هاي ايران براي نزديكي به مصر گرفته شود.

تجزيه طلبي رسانه MI6 انگليس صداي جبهه ملي را درآورد
شبكه بي بي سي در مسير ايجاد و افزايش تنش هاي قومي در ايران گام برمي دارد.
«جبهه ملي» با انتشار نامه اي سرگشاده خطاب به رئيس بخش فارسي نوشت: متأسفانه شاهديم كه BBC مدتي است با بزرگ نمايي مشكلات و اختلافات قومي در ايران در مسير افزايش و يا ايجاد تنش هاي قومي گام برمي دارد متاسفانه استفاده از كارشناساني كه سابقه ايران ستيزي آنان بر كسي پوشيده نيست و پوشش خبري و بزرگنمايي برخي كنفرانس هاي ضد ايراني در برنامه هاي BBC و با توجه به بدبيني عمومي در ايران نسبت به عملكرد دولت انگلستان در 150 سال گذشته باعث بدبيني بيشتر مردم ايران شده است.


به گزارش گويانيوز در ادامه اين نامه با اشاره به نقش منفي و ضد ايراني انگليس در ايران و هند آمده است: انگليس در ايجاد قحطي و قتل عام مردم ايران در جنگ جهاني اول نقش داشت و قربانيان اين واقعه بيشتر از قتل عام يهوديان توسط حكومت نازي در جنگ دوم بود. انگليس همچنين نقش موثر در ايجاد آشوب هاي محلي در ايران، به گمراهي كشاندن انقلاب عظيم مشروطه و دسيسه چيني در از بين بردن نتايج موثر آن توسط به قدرت رساندن حكومت استبدادي و تحقير ملت فهيم ايران و سرنگوني دولت ملي و قانوني دكتر محمد مصدق داشت.

نويسندگان اين نامه افزوده اند: اگر در شبكه بي بي سي كارشناس ضد ايراني دعوت مي شود انتظار است از كارشناسان ايران شناس آگاه نيز دعوت شود تا جواب بسياري از استدلال هاي اشتباه و مغالطه هاي آشكار و تحريف هاي تاريخي در همان برنامه داده شود. نام بردن از برخي بزرگان 100 ساله اخير ايران كه تمام عمر خود را در جهت آزادي و آزادگي سپري كرده اند به عنوان مشتي فاشيست و نژادپرست در برنامه پرگار با چه استدلال و يا حكم اخلاقي انجام مي پذيرد؟ چرا بي بي سي بايد مردم ايران را نژادپرست بخواند؟
جبهه ملي، علي عزيزي بني طرف از عناصر فراري مقيم لندن را «ترويج كننده گفتمان ضدايراني كه در راستاي تبليغات تجزيه طلبان انگليسي عليه ايران فعاليت مي كند» معرفي كرد و از شبكه بي بي سي به خاطر ترويج تجزيه طلبي با استفاده از افرادي نظير وي انتقاد كرد.

عسگراولادي گفت سعيدجان توبه كن خوب مي شوي
«آقاي عسگراولادي بالاي سر من آمد و يك جمله اي هم گفت. او به من گفته بود سعيد جان توبه كن ان شاءالله خوب مي شوي».
اين مطلب را سعيد حجاريان در مصاحبه با روزنامه اعتماد عنوان كرد.

وي در تحليل اظهارات اخير عسگراولادي با بيان اينكه اين اظهارات شخصي است، مي گويد: آقاي عسكراولادي زماني كه من ترور شده بودم و در بيمارستان سينا بودم، بالاي سر من آمد و براي شفاي من حمد خواند. آن موقع من بي هوش بودم. اول اطرافيان برايم گفتند و بعد خود ايشان برايم تعريف كردند. برايم «حمد» خواند و يك جمله اي هم گفت. او به من گفته بود «سعيد جان! توبه كن ان شاءالله خوب مي شوي.»

وي مي افزايد: حالا غرضم از تعريف كردن اين خاطره اين بود كه بگويم آقاي عسگراولادي هميشه چنين موضع گيري هايي داشته اند. يعني صحبت هاي اخيرشان درباره سران معترضان انتخابات سال 88 منطبق با روش هميشگي ايشان است. آقاي عسگراولادي الان گفته سران معترض بعد از انتخابات سال 88 «فتان» نيستند بلكه «مفتون» بوده اند و چون مفتون بوده اند حالا بايد توبه كنند.

به نظر من صحبت هاي ايشان درباره معترضان بعد از انتخابات گذشته شبيه همان اظهاراتي است كه بالاي سر من در بيمارستان سينا گفت. آنجا هم براي من دعا كرد و هم گفت توبه كن؛ يعني آقاي عسگراولادي آدمي است كه وسط مي ايستد. اصلاً شخصيت آقاي عسگراولادي اينچنين است.

حجاريان درباره موضع علي مطهري مي گويد: موضع علي مطهري از آقاي عسگراولادي هم بهتر است. يعني علي مطهري مثل آقاي عسگراولادي وسط نيست بلكه بيشتر به سمت اصلاح طلبان متمايل است. اما آقاي عسگراولادي مجبور است كه وسط بايستد. چون ايشان تحت فشار قرار دارد و اصولگرايان افراطي به او هجوم مي آورند.حجاريان همچنين گفته است: حرف هاي آقاي عسگراولادي ربطي به مؤتلفه ندارد و ممكن است ناشي از يك رؤياي صادقه يا به خاطر سوابق و رفاقت ها باشد.

۱۳۹۱/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...