نسخه چاپی

قیمت خودروها حداكثر چقدر افزایش می‌یابد؟

عکس خبري -قيمت خودروها حداکثر چقدر افزايش مي‌يابد؟

در شرایطی كه دلالان و واسطه‌های بازار خودرو اعلام شیوه‌ جدید قیمت‌گذاری براساس نرخ ارز مبادله‌ای را مستمسك جدیدی برای رشد قیمت‌ها قرار داده‌اند اما به گفته مقامات مسوول تفاوت ناچیزی بین نرخ قبلی قیمت‌گذاری خودرو با نرخ ارز مبادله‌ای وجود دارد.

به گزارش نما، یکی از اعضای کمیته قیمت‌گذاری خودرو در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه کمیته قیمت‌گذاری در جلسه‌ دوازدهم مهرماه قیمت خودروهای داخلی را براساس کدام نرخ ارز تعیین کرده است؟ اظهار کرد: در این جلسه مبنای محاسبات قیمتی خودروها به طور میانگین ارز دو هزار و 220 تومانی بوده است.

وی در پاسخ به اینکه برخی خودروسازان اعلام می‌کنند نرخ‌گذاری محصولاتشان با نرخ ارز کمتری صورت گرفته است، اظهار کرد: هر ادعایی می‌تواند مطرح شود اما نرخ‌گذاری خودروها بر مبنای نرخ ارز دو هزار و 220 تومانی صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، به این ترتیب تفاوت بین نرخ قبلی قیمت‌گذاری خودروها (ارز 2220 تومان) با نرخ ارز مبادلاتی (حدود 2500 تومان) تنها حدود 12.5 درصد بوده و بر فرض اجرایی ‌شدن شیوه‌ جدید نرخ‌گذاری نیز حداکثر رشد قیمت خودرو‌ها 12.5 درصد خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که این افزایش قیمت نسبت به ‌نرخ‌های رسمی خودروها صورت خواهد گرفت که در مواردی تا 20 میلیون تومان کمتر از نرخ‌های فعلی بازار است به این ترتیب در صورت تعیین نرخ رسمی خودروهای داخلی براساس نرخ ارز مبادلاتی، قیمت جدید این محصولات در حد قابل ملاحظه‌ای کمتر از قیمت‌های فعلی بازار خواهد بود.

گذشته از آن اگر طبق دستور رئیس‌جمهوری مواد اولیه نیز به نرخ ارز مبادلاتی در اختیار خودروسازان قرار گیرد با توجه به کاهش هزینه‌های تامین مواد اولیه امکان کاهش قیمت‌ها نیز وجود خواهد داشت.

۱۳۹۱/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...