نسخه چاپی

كاش می مردم و چنین اشتباهی را نمی كردم!

ادعای برخی رسانه های غربی مبنی بر انفجار در تأسیسات هسته ای فردو، به یك رسوایی بزرگ برای این رسانه ها تبدیل شد

به گزارش نما به نقل از کیهان، برخي رسانه هاي غربي نظير روزنامه دي ولت و يك روزنامه نگار آمريكايي صهيونيستي به نام سيلورستاين منبع ادعاي خود را فردي با اسم مستعار رضا كهليلي (خليلي) معرفي كرده بودند. سازمان سيا از اين اسم مستعار ايراني براي انتشار ادعاهاي بي پايه و سست استفاده مي كند تا از خود سلب مسئوليت كرده باشد.

روزنامه دي ولت از قول رضا خليلي(!؟) مدعي شده بود كه وي اطلاعات مربوط به انفجار را از يك كارمند سابق وزارت اطلاعات به نام حميد رضا ذاكري دريافت كرده است.

وي مدعي شد كه هفته گذشته در تأسيسات هسته اي فردو در نزديكي شهر قم انفجار مهيبي رخ داده و كاركنان اين تأسيسات به علت اين حادثه در داخل اين مركز گرفتار شده و هرگونه ارتباط آنها با خارج قطع شده است.
وي همچنين مدعي شده بود نيروهاي امنيتي ايران اين منطقه را تا شعاع ۲۴ كيلومتري محاصره كرده اند و اتوبان قم-تهران نيز بعد از اين انفجار براي چندين ساعت مسدود بوده است(!) و يك جلسه اضطراري نيز با حضور رئيس جمهور ايران، وزير اطلاعات،رئيس سازمان انرژي اتمي و برخي ديگر از مقام ها در مورد اين انفجار تشكيل شده است(!)

اما مدتي بعد در پي معلوم شدن دروغ بودن اين ادعا و عدم استقبال اغلب رسانه هاي غربي، ريچارد سيلورستاين، روزنامه نگار آمريكايي- اسرائيلي از خوانندگان خود به خاطر انتشار مطلب سراسر كذب و دروغ تحت عنوان «انفجار در سايت اتمي فردو» عذرخواهي كرد. به نوشته پايگاه ايران گلوبال وابسته به اپوزيسيون خارج از كشور او از اينكه بدون توجه به هشدارها و با عجله آن خبر را منتشر كرده است اظهار تأسف كرد و گفت: اين (انتشار خبر دروغ) يكي از مواردي است كه آرزو مي كنم اي كاش مي مردم و چنين اشتباهي را نمي كردم.

ريچارد سيلورستاين، در ادامه ضمن اشاره به اين كه تعدادي از ايراني هاي محترم كه وي مي شناسد به او قبلاً هشدار داده بودند، نوشت: اين افتضاح به عنوان ميخي آهني بر تابوت رضا كهليلي و حميدرضا ذاكري مي باشد كه اولين افرادي بودند كه نخستين قدم را در گزارش كردن اين شايعه دروغ برداشتند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نيز در نوشته اي با عنوان «انفجار در سايت فردو را چه كسي و چرا منتشر كرد؟» نوشت: در گزارش مذكور ادعا شده بود انفجار در سايت هسته اي فردو در اطراف قم، باعث آسيب جدي به سانتريفيوژها و گرفتار شدن ۲۴۰ نفر در اعماق زمين شده كه قادر به رهايي نيستند. اما چرا اين ادعا مورد بي اعتنايي اغلب شبكه هاي خبري قرار گرفت؟ اگر اين خبر درست بود مي توانست يكي از جدي ترين خرابكاري ها عليه ايران باشد،اما اگر درست بود.

هاآرتص مي افزايد: قطع نظر از فقدان كمترين دليل و سند درباره ادعاي مذكور اگر واقعاً انفجار مهيبي در سايت فردو انجام شده بود چرا هيچ تصوير ماهواره اي از ده ها وسيله نقليه احتمالي كه در حال انجام عمليات نجات (آسيب ديدگان) هستند به دست نيامد؟ و اگر ۲۴۰ نفر كارگر وجود داشتند كه در اعماق زمين گير كردند، چگونه در كشوري كه مردمانش به اينترنت دسترسي دارند از سوي اقوام و بستگان آنها هيچ نگراني در شبكه هاي اجتماعي ابراز نشد؟ رضا خليلي با نااميدي مي گويد منبع او موثق بوده است(!)

سايت «ايران گلوبال» در پايان گزارش خود نوشت: لازم به توضيح است كه سايت ايران گلوبال تنها سايتي بود كه به اين گزارش با ترديد جدي برخورد كرد اما برخي از سايتها مانند راديو فردا و راديو دويچه وله در دام اين گزارش نادرست افتادند و با آب و تاب يك خبر بي پايه را منتشر كردند

۱۳۹۱/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...