نسخه چاپی

آیت‌الله مكارم: تمام ملت ازشما متنفر است

عکس خبري -آيت‌الله مكارم: تمام ملت ازشما متنفر است

یكی از مراجع تقلید شیعیان با انتقاد از رفتار عجیب دولتمردان تركیه با همسایگان خود،‌ نسبت به پیامدهای سوء رفتارهای آنان هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با بیان این که ما کاری به دولت و مناسبات آنها با ترکیه نداریم، تاکید کرد: از طرف ملت و افکار عمومی ایران به دولتمردان ترکیه هشدار می‌دهیم، اینها زمانی در مسیر اسلام بودند و سنگ اسلام را به سینه می‌زنند، یک مرتبه 180 درجه برگشتند و دست در دست آمریکا و اسرائیل گذاشتند و رابطه قوی خود با آنها را انکار و مخفی هم نمی کنند.

استاد برجسته حوزه یادآورشد: من تعجب می‌کنم یک دولت چطور با تمام همسایگان خود درافتاده است، با سوریه درافتاده اند و مرتب تروریست‌ها را آموزش می‌دهند و مجهز کرده و به سوریه اعزام می‌کنند تا مسلمانان برادر کشی کنند.

وی اضافه کرد: دولتمردان ترکیه اخیرا با عراق هم درافتاده‌اند و معترضان را دعوت کرده‌اند تا به آنها خط بدهند! کشور عراق حکومت قانونی دارد،‌ این چه دمکراسی و برنامه‌ای است که ترکیه در پیش گرفته است؟ اینها اخیرا‌ با روسیه هم درافتاده اند و البته نهیب روسیه در مسئله سوریه باعث هراس آنها شد.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: ما کاری با روابط دولتی نداریم، ‌اما اعلام می‌کنیم تمام ملت ما در این شرایط با این کارهایی که می‌کنید از شما تنفر دارد.

وی افزود: تاکنون کدام دولت است که با همه همسایه‌های خود در افتاده باشد؟ این چه عقل و منطقی است؟ امیدواریم دولتمردان ترکیه سر عقل بیایند و اختلافات خود با سوریه، عراق و روسیه را با مذاکرات حل کنند؛ این رفتارهایی که انجام می‌دهید به سودتان نیست، ملت شما ملتی با ایمان و مسلمان است و مظاهر اسلام نیز در کشور شما فراوان وجود دارد.

این مرجع تقلید خطاب به دولتمردان ترکیه با تاکید بر این که ملت خود را گرفتار نکنید، افزود:‌ ‌امیدواریم خداوند به همه عقل و درایت و تدبیر کافی عنایت بفرماید.

۱۳۹۱/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...