نسخه چاپی

هیگل ۱۰سال قبل درباره اسرائیل چه‌گفت؟

جلسه استماع سنا برابر رسیدگی به نامزدی هیگل به عنوان جانشین پانتا در پنتاگون در حالی برگزار خواهد شد كه یك وب سایت محافظه كار از اظهارات منتقدانه یك دهه پیش هیگل علیه رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، وب سایت محافظه کار آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» نوشت: «چاک هیگل» سناتور جمهوریخواه سابق ایالت «نبراسکا» که از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به عنوان جانشین «لئون پانتا» وزیر دفاع فعلی این کشور تعیین شده است و قرار است که جلسه استماع رسیدگی به نامزدی وی نیز فردا برابر با 31 ژانویه در سنای کنگره آمریکا برگزار شود، در اظهارات یک دهه پیش خود برابر با ژانویه سال 2003 میلادی اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی فلسطینیان را مانند حیوان در قفس نگه می دارد.

در ادامه این خبر اینطور آمده است که: روزنامه آمریکایی «لینکلن ژورنال استار» که در ایالت نبراسکا منتشر می شود، یک دهه پیش برابر با 12 ژانویه 2003، اتهامی شگفت انگیز از سوی هیگل علیه رژیم صهیونیستی منتشر کرد و نوشت که این سناتور جمهوریخواه اعلام کرده است که اسرائیل فلسطینیان را مانند حیوان در قفس نگه می دارد.

سناتور سابق ایالت نبراسکا در واکنش به این خبر توضیحی نداده است اما چنین اظهارنظری از سوی او با سایر سخنان وی علیه اسرائیل مطابقت دارد. برای مثال، هیگل در سال 2007 میلادی نیز اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را سالیان سال است که به زنجیر کشیده است.

این خبر در شرایطی منتشر شده است که نامزد تعیین شده از سوی اوباما برای عهده دار شدن سمت وزیر دفاعی آمریکا آنچه را که منتقدانش در متهم کردن وی به دلیل رویکردش در قبال اسرائیل ترویج داده اند را اظهاراتی کاملا تحریف شده در قبال تل آویو خوانده و با اعتراض از منتقدانش اعلام کرده است که ارزیابی دقیق سخنانش، نشان دهنده حمایت صریح و کامل وی از رژیم صهیونیستی است.

هیگل به دلیل رویکردهای ضد اسرائیلی اش و در عین حال مخالفت با تحریم های ایران مورد انتقاد هم حزبی هایش قرار گرفته است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...