نسخه چاپی

افشای طرح حمله شیمیایی در سوریه

افشای پست‌های الكترونیكی نشان می‌دهد، آمریكا از طرح حمله شیمیایی به سوریه و سپس مقصر قلمداد كردن دولت بشار اسد حمایت كرده است.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، گزارش منتشر شده از پست‌های الکترونیکی رد و بدل شده میان دو تن از مقامات بلندپایه یک شرکت پیمانکار دفاعی مستقر در انگلیس به نام "بریتم دیفنس" فاش کرد که واشنگتن از طرح حمله شیمیایی به سوریه که براساس آن نیروهای شورشی سوریه با حمایت مالی قطر اقدام به استفاده از سلاح‌های شیمیایی کنند، حمایت کرده است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این در حالی است که باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هشدار داد که آمریکا استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت سوریه را تحمل نخواهد کرد.

وب سایت Infowars.com در گزارشی اعلام کرد که ایمیل حاوی این پیشنهاد در تاریخ 25 دسامبر توسط دیوید گولدینگ، مدیر توسعه تجاری شرکت "بریتم" برای فیلیپ دوتی، بنیانگذار این شرکت فرستاده شده است.

در متن این پست الکترونیکی آمده است: فیلیپ ما یک پیشنهاد جدید داریم. مساله دوباره راجع به سوریه است. قطری‌ها پیشنهاد یک معامله خوب را داده‌اند و قسم می‌خورند این ایده توسط واشنگتن تایید شده است.

ما باید سلاح شیمیایی را به شورشیان حمص تحویل بدهیم که شامل "گلوله‌های جی" متعلق به لیبی است و برای دوران شوروی سابق. آنها مشابه سلاح‌هایی است که بشار اسد در اختیار دارد. آنها از ما خواسته‌اند که پرسنل اوکراینی خود را که روسی صحبت می‌کنند مستقر کنیم تا آنها بتوانند یک فایل ویدئویی ضبط کنند. من صراحتا فکر نمی‌کنم که این ایده ایده خوبی باشد اما پول‌های پیشنهادی چشمگیر هستند. نظر شما چیست؟

شرکت پیمانکار دفاعی بریتم هنوز در خصوص این ایمیل اظهار نظر نکرده است. این پست‌های الکترونیکی توسط یک هکر مالزیایی منتشر شده‌ است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز تاکنون درخصوص این پست‌های الکترونیکی اظهار نظر نکرده است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...