نسخه چاپی

كمك 200 میلیون دلاری ایران به سوریه

معاون عربی آفریقایی وزارت امورخارجه كشورمان با تشكر از شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر كویت در میزبانی كنفرانس بین‌المللی اهداكنندگان به سوریه تاكید كرد كه تهران از تلاش‌های بین‌المللی برای كاستن از مشكلات مردم سوریه حمایت می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی اهداکنندگان به سوریه که با حضور 72 کشور و سازمان بین‌المللی در کویت برگزار شد، در نشستی خبری با اعلام حمایت تهران از مردم سوریه و طرح‌های پیشنهادی بشار اسد، رییس جمهور سوریه برای پایان دادن به بحران این کشور گفت که دولت ایران در ارتباط مستمر با دولت سوریه و گروه‌های مخالفی است که به درپیش گرفتن راه حل سیاسی ایمان دارند.

وی با تاکید بر این که گفت‌وگوی ملی و تفاهم سیاسی تنها راه برای حل بحران سوریه است، افزود که ایران اولین کنفرانس گفت‌وگوی ملی میان دولت سوریه و مخالفان را در تهران برگزار کرد و طرح شش گانه‌ای را برای پایان دادن به بحران ارائه کرد هم‌چنان که از تلاش‌های اخضر الابراهیمی، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه برای حل بحران حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری کویت، امیرعبداللهیان با اعلام قدردانی ایران از تلاش‌های انجام شده در این کنفرانس و کشورهایی که کمک‌هایی را برای یاری رسانی به ملت سوریه تقدیم کردند گفت که تهران کمک‌های بشردوستانه‌ای را به ملت سوریه در داخل و خارج به ارزش 200 میلیون دلار ارائه کرد و علاوه بر آن به بازسازی خسارت‌های وارده به نیروگاه‌های برق و بیمارستان‌ها پرداخت.

وی ادامه داد که دولت ایران به زودی کمک‌های لازم را به پناهندگان سوری مستقر در مرزهای اردن –سوریه ارسال خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان درباره روابط تهران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بیان کرد: این روابط، روابطی مبتنی بر گفت‌وگو، دوستی ، همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه است و گفت‌وگوها و ارتباطات ما با همه کشورهای عربی مستمر است و متوقف نخواهد شد.

۱۳۹۱/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...