نسخه چاپی

تمدن: جدایی ری از تهران قانون است

استاندار تهران در مورد موضوع جدایی ری از تهران گفت: استقلال ری حق طبیعی مردم ری است كه به پیشرفت ری كمك می‌كند. موضوع جدایی ری از تهران یك قانون است كه باید اجرا شود و ما نیز یك لحظه در مورد این مسئله كوتاه نمی‌آییم و آنرا به انجام می‌رسانیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مرتضی تمدن در نشستی که با حضور مدیران کل ورزش و جوانان شهرستان‌های تهران در استانداری تهران برگزار شد، از افتتاح حدود 700 پروژه عمرانی با اعتبار 670 میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: افتتاح این پروژه‌ها با حضور رییس جمهور از روز جمعه آغاز می‌شود که بخشی از آن نیز در بخش پروژه‌های ورزشی است.

وی اظهار کرد: جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی فجر با حضور 150 هزار شرکت کننده در 775 رشته ورزشی حرکت بسیار بزرگ و خجسته‌ای است.

تمدن ضمن تبریک دهه فجر با تقدیر از شهدا به ویژه شهدای جامعه ورزش و تبریک به مقام معظم رهبری به مناسبت این دهه مبارک، پیروزی‌های انقلاب را مرهون راهنمایی‌ها و هدایت‌های امام شهدا دانست.

تمدن بحث جوانان را بسیار مهم، عمیق و ریشه‌ای خواند و بیان کرد: جوانان اساس و پیشرفت کشور هستند که مسئولیت خطیر برنامه‌ریزی در حوزه مربوط به آنان بر دوش ادارات کل ورزش و جوانان و نیز وزارت ورزش و جوانان گذاشته شده است.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به طور جدی به مباحث و مسائل مربوط به جوانان توجه دارند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره موضوع جوانان را در اولویت رهنمودهای خود قرار می‌دهند، بنابراین باید در استان تهران کار بسیار طولانی و بلند مدتی را در این خصوص انجام دهیم و مباحث اوقات فراغت، اشتغال، ازدواج، مسائل مربوط به حوزه پیشرفت علمی جوانان و بحث ورزش باید به طور جدی مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

تمدن با تاکید بر اینکه عده‌ای نگاهشان به ورزش متغیر است، اظهار کرد: نباید نگاه به ورزش تنها به بعد حوزه قهرمانی آن باشد یا تنها ایجاد سلامتی برای آحاد جامعه، بلکه باید به این دو بعد به صورت ترکیبی توجه شود.

«ورزش» در سبد زندگی مردم وجود ندارد

استاندار تهران به ورزش به عنوان موضوعی اشاره کرد که در سبد زندگی مردم وجود ندارد و هیچ پولی از ابتدا برای ورزش کنار گذاشته نمی‌شود، بلکه اولویت مردم موضوعات دیگری است؛ بنابراین باید بخشی از درآمد مردم را به مسئله ورزش معطوف کرد، چرا که سلامتی جامعه و پیشگیری از بسیاری مسائل را درون ورزش باید جستجو کرد.

تمدن، با اشاره به جشنواره فرهنگی ورزشی فجر که از یک تا 22 بهمن برگزار می‌شود، اظهار کرد: نگاه جشنواره و شیوه ورود به مسئله بسیار مناسب است، اما نکته‌ بسیار مهم و کلیدی این است که این روند استمرار پیدا کند، چرا که اصل استمرار، اصلی علمی است که نباید لحظه‌ای، مناسبتی و مقطعی باشد و اگر پیگیری، مدیریت و برنامه‌ریزی را به همراه داشته باشد، بسیار تعیین کننده و اثربخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسئله ورود بخش خصوصی به ورزش باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: آنچه که در بخش خصوصی مورد توجه است، محاسبه قیمت تمام شده است و باید حتما احتیاج این بخش به حاشیه سود در نظر گرفته شود.

تمدن افزود: قیمت تمام شده، تابعی از مدل مدیریت است و باید با مدیریت فضاهای ورزشی، کنترل و نظارت این بخش، اجازه ندهیم فعالیت آن به مشکل برخورد کند. در عین حال نباید به مردم فشار بیاید تا از ورود آنها به عرصه ورزش به دلیل مسایل مالی جلوگیری شود.

تمدن در پایان این نشست استان تهران را استانی جریان ساز در امر ورزش دانست و گفت: هرچه در استان تهران حرکت و ورود سازمان یافته‌تر باشد، مطمئنا اثر آن در کل کشور تاثیرگذار خواهد بود، چرا که انتظار از استان تهران با توجه به جمعیت 13 میلیونی آن، انتظار بجایی است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...