نسخه چاپی

زیمبابوه تنها 217 دلار در خزانه دارد

وزیر امور مالی زیمبابوه اعلام كرد پس از پرداخت حقوق كاركنان دولت در هفته گذشته، باقیمانده موجودی خزانه دولت تنها 217 دلار بوده و دیگر پولی برای برگزاری انتخابات نداریم.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: ‌تندائی بیتی، وزیر امور مالی زیمبابوه، طی یک کنفرانس خبری در حراره گفت: "هفته گذشته، پس از اینکه حقوق کارکنان دولت را پرداخت کردیم تنها 217 دلار در خزانه باقی‌ مانده بود." وی به خبرنگاران گفت، حساب بانکی اکثر شما بهتر از دولت زیمبابوه است.


بیتی در ادامه افزود: "وضعیت مالی دولت هم‌اکنون کاملا دچار رکود است. ما نمی‌توانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم."


پس از اینکه رابرت موگابه، در اواخر هزاره دوم، شروع به ضبط زمین‌های تحت مالکیت سفیدپوست‌ها کرد، اقتصاد زیمبابوه در سراشیبی سقوط افتاد.


این امر باعث شد اطمینان سرمایه‌گذاران از بین برود، تولید متوقف شود، تحریم‌های بین‌المللی اعمال گردد و توریست‌ها از این کشور روی گردانند.


پس از یک دهه – که در آن کشور دچار تورم 231 میلیون درصدی بوده و زیرساخت‌ها نیز با صعود تورم سقوط کردند – وضعیت هم‌اکنون باثبات‌تر است. اما امور مالی عمومی هنوز بسیار آشفته است و کسب و کار محلی با مسائلی چون نیروی الکتریسیته بی‌ثبات، کمبود نقدینگی و هزینه‌های بالای نیروی کار دست به گریبان است.


دولت زیمبابوه اعلام کرد که پول کافی برای برگزاری یک رفراندوم و انتخابات سال جاری را ندارد.


بیتی اعلام کرد هیچ چاره‌ای جز درخواست کمک از جامعه بین‌المللی ندارد. دولت اعلام کرده برای برگزاری انتخابات به 104 میلیون دلار پول نیاز دارد.


این کشور که دارای منابع غنی معدنی است هم‌اکنون از دلار آمریکا و رند آفریقای جنوبی برای مبادلات مالی استفاده می‌کند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...