نسخه چاپی

پیشنهاد آمریكا به صالح برای خروج دو ساله از یمن


درحالی که دیکتاتور یمن همچنان تلاش دارد تا در تصمیم‌گیری‌های دولت یمن تاثیر بگذارد، سفارت آمریکا پیشنهاد داده است تا وی به مدت دو سال یمن را ترک کند تا اوضاع داخلی این کشور سر و سامان یابد.

به گزارش فارس، ربوده شدن یک سوئیسی در یمن، تلاش آمریکا برای متقاعد کردن دیکتاتور به خروج دو ساله از یمن، توطئه جدید عربستان علیه یمن و تخریب ۵ روستای یمن بدست سعودی‌ها از جدیدترین تحولات یمن است.

ربودن یک زن سوئیسی در یمن از سوی افراد مسلح قبیله‌ای

به گفته یک مقام مسئول امنیتی در استان "شبوة"، به سرویس‌های امنیتی یمن گزارش داده شده است که چندین فرد مسلح قبیله‌ای یک زن سوئیسی را چند روز پیش در استان "الحدیدة" ربوده‌اند و به مکان نامعلومی در شبوه منتقل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، تا به اکنون مکان اختفای این زن نامشخص است اما اطلاعاتی در دست است که حال او کاملا خوب است.

نام این زن "سلیوا ابراهرت" است که در مرکز آموزش زبان‌ها در شهر "الحدیدة" تدریس می‌کرده و گفته می‌شود که ربایندگان خواستار آزادی تعدادی از زندانیان خود از زندان‌های "الحدیدة" در قبال آزادی این زن هستند.

اعمال فشارهای آمریکایی و غربی علیه دیکتاتور یمن برای اخراج دو ساله او از کشور

منابع آگاه سیاسی اعلام کردند که سفارت آمریکا در صنعاء به "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور جدید یمن پیشنهاد کرده‌اند که زمینه را برای تسهیل ایجاد تغییرات در ساختار ارتش و اجرای طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس فراهم سازد.

بر اساس این گزارش پیشنهاد آمریکا، شامل برکناری همزمان "احمد علی عبدالله صالح" فرزند ارشد دیکتاتور یمن از پست فرماندهی نیروهای گارد ریاست جمهوری و نیروهای ویژه، سرتیپ "علی محسن الاحمر" فرمانده منطقه شمالی و غربی یمن و ۸ تن دیگر از فرماندهان نظامی طرفدار دیکتاتور است.

"گرالد فایرستاین" سفیر آمریکا در یمن همچنین از فرمانده منطقه شمالی یمن خواسته است که از پستش کناره‌گیری کند.

به گزارش روزنامه اماراتی "الخلیج"، برخی طرف‌های آمریکایی و غربی تلاش دارند که "علی عبدالله صالح" دیکتاتور یمن را متقاعد کنند تا برای مدت دو سال، یمن را ترک کند تا از این رهگذر معاون او در این مدت به اوضاع سیاسی و داخلی یمن سر و سامان دهد.

دیوار حائل، توطئه جدید عربستان علیه یمن

عضو شورای سیاسی گروه حوثی های یمن در باره عواقب ایجاد دیوار حائل توسط رژیم سعودی در مرزهای مشترک عربستان با یمن هشدار داد و گفت که تخریب ۵ روستا در منطقه "منبه" در استان صعده در چارچوب این توطئه قرار دارد.

" ضیف الله شامی " در گفت وگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: اسناد مصوری در اختیار داریم که نشان می دهد عربستان زمینه ورود و آموزش مزدوران افریقایی با هدف جنگیدن در داخل اراضی یمن را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود رژیم عربستان حسن همجواری را در تعامل با یمن رعایت کند، افزود: عربستان از چند سال پیش و قبل از آغاز جنگ ششم در مناطق مرزی برای کشیدن دیوارحائل اقدام کرده است وامروزنیز برای کشیدن دیوار تبعیض نژادی در داخل خاک یمن تلاش می کند.

شامی اظهار داشت: عربستان با هماهنگی دولت وحدت ملی یمن که مدعی مشروعیت است در هفته اخیر پنج روستا را تخریب و ساکنان آنها را آواره کرده است.

این عضو ارشد جنبش حوثی های یمن گفت: این اقدام در راستای اهداف عربستان انجام گرفته است، رژیم سعودی درصدد وارد کردن نیروهایی برای ارتش جدید از آفریقا به منظور رویارویی با مجاهدان در مناطق درگیری هستند تا بر نزاع فرقه ای که شکست آن به اثبات رسیده است و دیگر وجود خارجی ندارد سرپوش بگذارند.

وی با بیان اینکه" عربستان سعودی تلاش می کند تا همگان را وارد یک جنگ بیهوده کند"، هشدار داد: جنگی که درخواهد گرفت کاملا سیاسی خواهد بود و شبه نظامیان وابسته به حزب تجمع یمن برای اصلاح با هدف خروج از بحرانی که در آن گرفتار شده اند، جنگ را رهبری خواهند کرد.

عضو شورای سیاسی حوثی ها درباره وارد کردن نیروهای مزدور از افریقا با هدف ورود به جنگ در یمن تصریح کرد: ما نوار ویدئوها و اسناد تصویری دیگری درباره وارد کردن مزدور از آفریقا توسط رژیم سعودی در اختیار داریم، اما با هدف احترام گذاشتن به کرامت انسانی از انتشار آنها تاکنون خودداری کرده ایم.

ضیف الله شامی تاکید کرد: اجسادی که در درگیری ها بر جای می ماند متعلق به مزدورانی از الجزایر، سومالی و کشورهای دیگر آفریقایی است.

وی گفت: ما در هفته گذشته ورود بیش از ۲۰۲۵ سومالیایی را رصد کرده ایم که از طریق مرزهای عربستان وارد یمن و با اتوبوس های آن کشور به اردوگاه های آموزش نظامی اعزام شده اند تا وارد درگیری های یمن شوند.

عضو ارشد جنبش حوثی های یمن گفت: ما امروز با گروه های مسلحی مواجه هستیم که از سوی عربستان سعودی و آمریکا حمایت و ورود آنها به یمن از طریق زمین و دریا تسهیل می شود، این کشورها آنها را آموزش داده و در راستای شعله ور کردن آتش اختلافات فرقه ای در یمن بودجه آنها را تامین می کنند.

دولت جدید یمن محکوم به سرنگونی است

سخنگوی کمیته مقدماتی گفت و گوی ملی یمن از دولت جدید این کشور خواست دست به اقداماتی بزند که در خدمت به انقلاب مردم یمن باشد.

"محمد الصبری" اظهار داشت : کوتاهی از این وظیفه ، موجب می شود تا انقلاب و انقلابیون برای سرنگون کردن دولت جدید تلاش کنند.

وی افزود: فعالیت های انقلابی در یمن به دلایل زیادی از جمله تمایل مردم یمن به زندگی آزادانه و تعیین رژیم سیاسی کشور خود ادامه دارد .

الصبری در خصوص گفت و گوی ملی خاطر نشان کرد:این گفت و گو دو مرحله دارد اولین مرحله گفت و گوی ملی پیش از انقلاب بود که لحن ، شعار و ویژگی های خاص خود را داشت اما مرحله دوم یعنی در شرایط کنونی ما به زبان جدیدی نیاز داریم.

وی افزود : هم اکنون گفت و گو امکان ندارد و نزدیکان علی عبدالله صالح و افراد دولتش مانند دزدها از درهای پشتی وارد می شوند ، انقلاب را مختل می کنند و برخی اوقات نیز دست به فساد و نقض قوانین می زنند.

الصبری تصریح کرد: هنوز نیروهای ارتش و امنیتی سلاح خود را به سوی انقلابیون و مردم و رهبران آنان نشانه گرفته اند و این اوضاع محیط سالمی برای گفت و گوی ملی فراهم نمی کند.

تخریب کامل ۵ روستا در یمن توسط نیروهای عربستانی

منابع آگاه اعلام کردند نیروهای سعودی اهالی ۵ روستای یمنی را از منازل خود بیرون کردند و بعد از تخریب منازل ، اراضی آنها را نیز از بین بردند.

نیروهای سعودی به بهانه ساخت دیوار نژاد پرستانه حائل میان یمن و عربستان سعودی ، اراضی این روستاها را در مرزهای شهرستان " منبه " با خاک یکسان کردند.

به گفته این منابع حدود هزار و ۳۰۰ سومالیایی با هماهنگی آمریکا و عربستان برای آموزش دوره های به راه انداختن جنگ های طایفه ای و مذهبی از طریق خاک یمن وارد عربستان شده اند.

نیروهای عربستان این افراد را در مراکزی ویژه آموزش می دهد و به جبهه های نبرد در مناطق کتاف و عاهم برای جنگ با حوثی ها می فرستند.

تصاویر و ویدئوهای ارسال شده از سوی شاهدان از جبهه های جنگ در کتاف و عاهم و نیز درگیری های قبل ازآن در منطقه دماج نشان دهنده حضور بسیاری از خارجی هاست که اغلب آن ها سومالیایی هستند.

درهمین حال عربستان سعودی در دو روز گذشته ، رزمایشی نظامی درحوالی شهر جیزان در نزدیک منطقه الخوبه با حضور وزیر دفاع عربستان و خالد بن سلطان معاون وی برگزار کرد.

یکی از بزرگان منطقه مرزی اخبار صعده گفت عربستان ، برخی از بزرگان منطقه را فرا خوانده و به آن ها وعده پول و سلاح داده تا جبهه جدیدی علیه حوثی ها در مناطق نوار مرزی عربستان در منطقه غمر رازح و منبه و باقم ایجاد کنند.

عناصر دماج اخیرا" با ساخت سنگرها و تیراندازی به سوی مواضع حوثی ها ، حملات خود را علیه آنان تشدید کرده و ضمن مخالفت با ابقای کمیته میانجیگری در دماج ، همچنان به تخلفات و تیراندازی روزمره به رهگذران ادامه می دهند.

یک منبع وابسته به حوثی ها اعلام کرد که آن ها به طور مستمر تخلفات نیروهای مرکز دماج را درحالیکه به ساخت سنگرها و حفر خندق ها اعلام می کنند ، زیر نظر دارند و این نشان دهنده اهداف پنهانی آنان برای حملاتی جدید با همکاری گروه های مختلفی است که رهبری آن را عربستان و سازمان جاسوسی آمریکا برعهده دارند تا این کشور را با جنگ طایفه ای روبرو کنند.

وی افزود : برای همه این رویدادها سند و مدرک وجود دارد ؛ ولی علت منتشر نشدن آن ، جنبه انسانی است و صاحبان بسیاری از اجساد ، قابل شناسایی نیست و برخی از اجساد نیز به خانواده های آنان تحویل داده شده است و بقیه اجساد ، متعلق به نیروهای خارجی است.

از سوی دیگر یک منبع نزدیک به یوسف المدانی گفت : اوضاع منطقه عاهم از توابع مستبا تقریبا آرام است و حزب الاصلاح نیز اخیرا به انها از تمایل برای اجرای توافقنامه سابق خبر داده که دو ماه گذشته به امضا رسید.

وی افزود : در صورتی که حملات علیه اهالی منطقه پایان یابد ، آنها نیز از اجرای آن جلوگیری نمی کنند.

این منبع درباره اخبار رسانه های حزب الاصلاح مبنی بر نقض حقوق در حجه گفت : این ادعاها بیانگر شکست نظامی انان است ، زیرا زمانی که در رسیدن به هدفی ناکام می مانند ،ناله و زاری سر می دهند تا شاید به چیزی دست یابند.

وی تاکید کرد : آنان عامل حمله و جلوگیری از همزیستی مسالمت آمیز هستند و تله و کمین نصب می کنند و پس از مخالفت عربستان از اجرای توافق نامه ، آنها نیز با توافق نامه مخالفت کردند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...