نسخه چاپی

دانش‌آموزان آمریكایی این بار گرفتار گروگانگیران

عکس خبري -دانش‌آموزان آمريکايي اين بار گرفتار گروگانگيران

هنوز از تلخ‌ترین حادثه رخ‌داده برای دانش‌آموزان آمریكایی یعنی تیراندازی در دبستان سندی هوك، زمان زیادی نمی‌گذرد كه خبر گروگانگیری كودكان در سرویس مدرسه، منتشر شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، انگار ماجرای ارعاب و ترس در مدارس آمریکایی پایانی ندارد و تا خانواده‌ها می‌خواهند، حادثه قبل را به فراموشی بسپارند، حادثه جدیدی رخ می‌دهد.

شاید بتوان تلخ‌ترین حادثه دانش‌آموزی اخیر در آمریکا را حادثه چهاردهمِ دسامبرِ 2012 نام نهیم؛ حادثه‌ای که 26 نفر شامل 20 دانش‌آموز و 6 نفر از کارکنان دبستان سندی هوک در نیوتاون به دنبال تیراندازی جوانی مسلح کشته شدند.

این حادثه تأثر همگان را به همراه داشت؛ هر چند که در نهایت تلاشی برای حل مشکل وجود داشتن به وفور اسلحه گرم در میان مردم آمریکا انجام نشد و پرونده مدرسه سندی هوک با خودکشی آدام لانزای 20 ساله بسته شد.

پس از این واقعه نیز چندین حادثه دیگر نیز در مراکز آموزشی این کشور به وقوع پیوست اما به تلخی حادثه سندی هوک نبود.

* کودکانی که همواره شاهد خشونت هستند

در تمام حوادث رخ داده، این کودکان هستند که شاهد وقوع خشونت آن هم با اسلحه گرم هستند؛ در حادثه گروگانگیری اخیر نیز در پی شلیک مردی به اتوبوس سرویس مدرسه‌ای در شهر «میدلند» در جنوب‌شرقی ایالت «آلاباما» راننده اتوبوس کشته و کودکان به گروگان گرفته شدند.

در این حادثه نیز کودکان شاهد تیراندازی به راننده سرویس مدرسه بودند و تا سال‌ها و شاید برای همیشه، این حادثه، کابوس شبانه آنها باشد.

* وقتی رسانه‌های آمریکا به کودکانشان بی توجه هستند

به گزارش نما، در چنین شرایطی و در حالی که کشورهای غربی هنوز نمی‌توانند از پس خشونت‌هایی که به دانش‌آموزان‌شان واقع می‌شود، برآیند، داعیه حمایت از دانش‌آموزان ایرانی را در سر دارند و هر اتفاقی که برای دانش‌آموزان ایرانی می‌افتد، به خبر اول رسانه‌ها آنها تبدیل می‌شود.

حال آنکه اگر این همه آشوب و فتنه‌گری برای کودکان ایرانی، برای کودکان آمریکا انجام شود، این همه مصیبت برای دانش‌آموزان آمریکایی پایان خواهد یافت.

۱۳۹۱/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...