نسخه چاپی

میمونی كه كنفرانس فضایی صهیونیست‌ها را به ‌هم ریخت

عکس خبري -ميموني که کنفرانس فضايي صهيونيست‌ها را به ‌هم ريخت

یك روزنامه صهیونیستی نوشت خبر موفقیّت‌آمیز بودن پروژه ایران در ارسال میمون به فضا، كنفرانس بین‌المللی شهر هرتزلیا درباره مسائل فضایی را به هم ریخت.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در گزارشی موفقیت‌آمیز بودن پروژه ایران در پرتاب میمون به فضا را مورد بررسی قرار داد و به نقل از کارشناسان فضایی این دستاورد ایران را به منزله گامی به جلو برای برنامه فضایی ایران دانست.

جروزالم‌پست در تیتر خود نوشت: «میمون فضانورد ایران کنفرانس هرتزلیا را به هم ریخت»

روز دوشنبه در خبرها اعلام شد ایران موفق شده است در خجسته ایام میلاد با سعادت نبی گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) با کاوشگر «پیشگام» میمونی را به فضا فرستاده و پس از رسیدن به ارتفاع مورد نظر آن را سالم در روی زمین تحویل بگیرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست به همین مناسبت گفتگویی با ژنرال «آصاف آگمون»، از کارشناسان فضایی اسرائیل و از مقامات برگزار کننده هشتمین کنفرانس بین‌المللی هوا ـ فضا (که همزمان با این پروژه ایران در شهر «هرتزلیا» ـ از شهرهای استان تل‌آویوـ برگزار شد) انجام داده و نظر وی را جویا شده است.

«آصاف آگمون» به این روزنامه گفت: «مردم در این باره زیاد صحبت می‌کنند و باید هم چنین کنند. برنامه فضایی ایران با برنامه موشکی این کشور ارتباط دارد و دانشی که برای پرتاب میمون به فضا لازم است فرقی با دانش ارسال یک کلاهک هسته‌ای بر فراز اقیانوس اطلس ندارد. بنابراین بین این دو پیوند وجود دارد و دنیا نمی‌تواند این را نادیده بگیرد.»

آگمون که مدیر اجرایی موسسه فیشر برای مطالعات استراتژیک هوا ـ فضاست گفت: ایران قاطعانه خودش را در میان 10 کشوری قرار داده است که توانایی ارسال ماهواره به فضا دارند؛ وی افزود: «واقعیت این است که ایرانی‌ها در این زمینه بسیار جدّی هستند.»

این کارشناس مسائل هوا ـ فضا گفت: «ایران در ابتدا در این زمینه با نقائصی مواجه بود اما آنها به سرعت بر آن نقائص فائق آمدند و این حیطه را با جدیت دنبال می‌کنند. ما این مسئله را دوست نداریم، اما این واقعیت است.»

خبر ارسال میمون به فضا توسط دانشمندان ایرانی بازتاب‌های متفاوتی در کشورها و رسانه‌های جهان داشته است. روز گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور خبرهای مربوط به فرستادن میمون به فضا توسط دولت ایران را تأیید نشده می‌داند.

ایران پیش ازاین ابتدا در سال 2008 دو موشک - کاوشگر 1 و کاوشگر 2 - را به فضا پرتاب کرده بود.

پروژه‌های ارسال محموله‌های زیستی در سال‌های گذشته موجوداتی مانند موش، سوسک و کرم خاکی را شامل می‌شد که هیچیک از آنها زنده نماندند.

با این حال، روز گذشته پروژه ارسال حیات به فضا که حاصل مدیریت یکپارچه سیستمی و تلاش دانشمندان سازمان فضایی ایران بود، پس از طی مراحل پیش‌بینی شده و رسیدن به سرعت، شتاب و ارتفاع مورد نظر با موفقیت اجرا شد.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به پرتاب و بازیابی موفقیت آمیز کاوشگر «پیشگام» اظهار داشت: ارسال کاوشگر و بازیابی آن، گام نخست برای ارسال انسان به فضا در مراحل بعدی است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...