نسخه چاپی

نامه اوباما به پوتین درباره سپر موشكی

مجله «فارین پالیسی» از ارسال نامه رئیس‌جمهوری آمریكا برای همتای روسی خود پرده برداشته كه در آن پیشنهاداتی در زمینه ادامه كاهش تسلیحات راهبردی و همكاری در زمینه ایجاد سپر موشكی مطرح شده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد برای "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه نامه شخصی نوشته و در آن پیشنهاداتی در خصوص همکاری در زمینه ایجاد سپر موشکی و ادامه کاهش تسلیحات راهبردی مطرح سازد.

مجله «فارین پالیسی» با اعلام این مطلب نوشته است که پیام رئیس‌جمهور آمریکا توسط "تام دانیلون" رئیس شورای امنیت ملی این کشور در جریان سفر ماه فوریه به مسکو به ولادیمیر پوتین تقدیم خواهد شد.

بر اساس اطلاعات این مجله، این مطلب در نامه "مایک راجرز" نماینده کنگره آمریکا به "جو بایدن" مشاور رئیس‌جمهوری این کشور آمده است.

این نماینده جمهوری‌خواه یک نسخه از این نامه را به رئیس کمیته نیروهای مسلح کنگره نیز داده است.

در این نامه که متن آن در سایت اینترنتی این مجله به چاپ رسیده، آمده است: در آستانه مذاکرات شما با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در تعطیلات آخر این هفته در مونیخ و همچنین سفر ماه فوریه آقای دانیلون به مسکو من قصد دارم اطلاعاتی در رابطه با طرح‌های رئیس‌جمهور اوباما در زمینه کاهش توان بالقوه نیروهای مسلح آمریکا در آینده در اختیار شما قرار دهم.

این نماینده کنگره با اشاره به نامه اوباما برای ولادیمیر پوتین می‌نویسد: تا آنجا که من متوجه شده‌ام، آقای دانیلون قصد دارد نامه‌ای شخصی از طرف رئیس‌جمهور اوباما به رئیس‌جمهوری روسیه بدهد که در آن از طرح‌های وی برای ادامه کاهش تسلیحاتی آمریکا و احتمالا پیشنهاداتی در خصوص سامانه دفاع ضد موشکی صحبت به میان آمده تا روسیه را متقاعد سازد تا بر سر میز مذاکره بنشیند.

بر اساس اطلاعات این مجله، این نماینده جمهوری‌خواه نگران این مسئله است که اوباما با روسیه به توافقاتی دست یابد که نیازی به تایید کنگره نداشته باشد و در نهایت منجر به کاهش توان بالقوه نیروهای نظامی آمریکا شود.

۱۳۹۱/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...