نسخه چاپی

جورج كلونی آزاد شد

عکس خبري -جورج كلوني آزاد شد

كلونی از فعالان مدافع حقوق بشر در سودان است و بارها از این كشور دیدن كرده است. او یك روز پیش از بازداشت به كاخ سفید رفته بود تا با باراك اوباما درباره وضع سودان گفت و گو كند.

بی بی سی اعلام كرد: جورج كلونی، بازیگر هالیوود و فعال سیاسی سه ساعت پس از آن كه در برابر سفارت سودان در واشنگتن بازداشت شده بود، با سپردن وثیقه یكصد دلاری آزاد شد.

به گزارش ایرنا ، كلونی روز جمعه به همراه گروهی از فعالان حقوق بشر در اعتراض به بحران انسانی در مناطق مرزی سودان جنوبی در برابر سفارت سودان تجمع كرد.

وی به دلیل ورود به محوطه سفارت سودان بازداشت شد.

نیك كلونی پدر جورج كلونی كه روزنامه نگار است، جیم موران و جیم مك گاورن از نمایندگان كنگره آمریكا و مارتین لوتركینگ، پسر رهبر فقید جنبش مدنی ایالات متحده از دیگر بازداشت شدگان بودند.

كلونی از فعالان مدافع حقوق بشر در سودان است و بارها از این كشور دیدن كرده است. او یك روز پیش از بازداشت به كاخ سفید رفته بود تا با باراك اوباما درباره وضع سودان گفت و گو كند.

وی پس از آزادی از زندان گفت نگران وضع مردمان مناطق مرزی سودان جنوبی با همسایه شمالی آن است.

جورج كلونی با هشدار درباره احتمال بروز فاجعه انسانی گفت: حوشبینانه ترین برآوردها این است كه ده ها هزار نفر در اثر گرسنگی جان خواهند سپرد. این یك قحطی نیست، این یك تراژدی خلق شده به وسیله دولت خارطوم است تا این افراد را وادار به مهاجرت كند.

وی می گوید دولت سودان به خاطر سابقه طولانی تنش با اهالی این منطقه دور افتاده، تعمدا ً از تامین مایحتاج غذای این منطقه خوداری می كند.

سودان جنوبی در سال 2011 از سودان جدا شد و روابط دو همسایه در ماه های اخیر تیره شده است.

این كشور تازه استقلال یافته به رغم برخورداری از منابع غنی نفت خام، از فقیرترین مناطق جهان است.

اختلاف بر سر منابع نفتی و ترسیم خطوط مرزی باعث تنش میان سودان جنوبی و همسایه شمالی آن شده است.

این اختلاف ها باعث بروز بحران انسانی در مرز میان دو سودان شده است و كلونی برای آگاهی افكار عمومی و افزایش فشار بر دولت خارطوم تلاش می كند.

این هنرپیشه سرشناس هالیوود پیش از بازداشت درسخنانی خواهان صدور مجوز ارسال كمك های بشردوستانه به منطقه آسیب دیده و توقف خشونت سازمان یافته ارتش سودان علیه غیرنظامیان شد.

جورج كلونی حدود یك هفته است كه به اتفاق گروهی از چهره های سیاسی عازم واشنگتن شده است تا افكار عمومی را از بروز فاجعه انسانی در ارتفاعات نوبا اگاه كند.

وی اخیرا به طور مخفیانه به این ارتفاعات كه در نوار مرزی سودان و كشور تازه استلال یافته جنوب سودان واقع شده ، سفر كرده است و مشاهدات خود از این سفر را در یك فیلم مستند به تصویر كشیده است.

او با شركت در جلسه كمیته روابط خارجی مجلس سنا كه برای بررسی اوضاع سودان تشكیل شده بود، این فیلم را به نمایش گذاشت.

جورج كلونی در این جلسه به اعضای سنا گفت: رخدادهای منطقه مرزی سودان به فاجعه دارفور شباهت زیادی دارد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...