نسخه چاپی

رابطه میمون و بمب اتم ایران از نظر فیگارو!

فیگارو می نویسد علیرغم موفقیت ایران در ارسال یك میمون به فضا، هنوز معلوم نیست كه این كشور تكنولوژی ای را در اختیار داشته باشد كه بتواند با آن انسان را نیز برای مدتی به فضا بفرستد.

به گزارش نما، انتخاب به نقل از فیگارو نوشت: ارسال اولین میمون زنده از سوی ایران به فضا را مورد توجه قرار داده و می نویسد این مساله برای کشوری که اعلام کرده است تا سال ٢٠٢٠ انسان ها را نیز به فضا خواهد فرستاد ارزش سمبلیک زیادی دارد.

اگرچه ایران نوع موشک مورد استفاده در این تجربه را مشخص نکرده اما فیگارو با تکیه بر تصاویر پخش شده از شبکه العالم می نویسد این تصاویر موشکی نشان میدهند که دستگاه مورد استفاده به یک موشک بالیستیک شباهت دارد و اصل و نسبش به موشک نودونگ ١ در کره شمالی میرسد .

فیگارو در ادامه می نویسد علیرغم موفقیت ایران در ارسال یک میمون به فضا، هنوز معلوم نیست که این کشور تکنولوژی ای را در اختیار داشته باشد که بتواند با آن انسان را نیز برای مدتی به فضا بفرستد.

روزنامه می نویسد دستگاهی که ایران به فضا فرستاده در واقع با سرعتی بسیار پائین تر از حد معمول، بگونه عمودی و فقط تا ١٢٠ کیلومتری زمین پرتاب شده و چند دقیقه بیشتر در فضا نمانده است در حالیکه برای فتح مدار زمین، به یک موشک چند طبقه ای و تکنولوژی مسیر ثابت، نیاز وجود دارد.

فیگارو موفقیت ایران در پرتاب یک ماهواره ٢٧ کیلویی تا سه صد کیلومتری زمین درسال ٢٠٠٩ را بسیار مهمتر از ارسال کاوشگر حامل میمون به فضا ارزیابی کرده و می نویسد ماهواره یاد شده هفت هفته را در فضا سپری کرده بود.

با این حال ایزابل لاسر، یک مقاله نویس دیگر فیگارو، این نگرانی را مطرح می کند که در صورتیکه میمون یاد شده علیرغم حرارت ناشی از فشار اتمسفریک، زنده به زمین بازگردانده شده باشد، این نشانه آن است که بزودی یک سلاح اتمی میتواند جای حیوان را بگیرد!

مقاله نویس فیگارو می افزاید که تکنولوژی فضا نوردی میتواند در خدمت تولید موشکهای دور برد با قابلیت حمل کلاهک های اتمی قرار گیرد اما قبل از مجهز کردن موشکهای خود با کلاهک اتمی، ایران باید ریزه کاری تکنولوژیک و تکنیک های انفجاری را مهار کند.

۱۳۹۱/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...