نسخه چاپی

تبعید جاسوسخانه انگلیس به فضای مجازی

وزارت خارجه انگليس كه مركز جاسوسي اش در تهران چند ماهي است تعطيل شده اقدام به تاسيس يك پايگاه اينترنتي فارسي زبان به نام «بريتانيا براي ايرانيان» كرده است.
تاسيس اين پايگاه كه دولت انگليس آن را «سايت رسمي» وزارت خارجه خود به زبان فارسي خوانده، در شرايطي صورت مي گيرد كه چندي پيش سفارت انگليس در تهران در پي مصوبه مجلس تعطيل شد و روابط ديپلماتيك دو كشور به صفر رسيد.
آنگونه كه اقدامات اطلاعاتي و دستگيري هاي پس از سال 88 نشان داد سفارت انگليس در تهران نقشي عمده در اقدامات خرابكارانه در داخل ايران داشته و عملا به عنوان ترمينال اطلاعاتي غرب عليه ايران عمل مي كرده است.
تاسيس پايگاه اينترنتي «بريتانيا براي ايرانيان»- كه تقريبا به طور كامل خالي از هرگونه محتواست- نشان مي دهد انگليسي ها پس از تعطيلي سفارت چاره اي جز انتقال فعاليت هاي خود به فضاي مجازي نديده اند.
ويليام هيگ وزير خارجه انگليس در يك فيلم ويديويي كوتاه كه براي راه اندازي اين پايگاه اينترنتي تهيه شده است از مردم ايران(!) مي خواهد به اين سايت مراجعه كرده و از اخبار و گزارش هاي آن استفاده كنند!
گفتني است دولت انگليس با سابقه حضور نزديك به 200 ساله خود در ايران نقش كليدي و حساسي را در حمايت از تروريست ها، شكار جاسوس و اخيرا در فتنه 88 برعهده داشت و بسياري از اين فعاليت هاي تخريبي و استكباري را از طريق سفارتخانه خود در ايران دنبال مي كرد. اظهارات وزير خارجه انگليس در كليپ ويديويي مورد اشاره به وضوح نشان مي دهد كه تعطيلي سفارتخانه روباه پير در تهران تا چه اندازه براي آمريكا و متحدانش خسارت آفرين بوده است.
تلويزيون صداي آمريكا نيز اقدام دولت انگليس درخصوص براه انداختن وب سايت مجازي براي مردم ايران را مورد توجه خود قرار داد. به گفته صداي آمريكا دولت انگليس مي كوشد از طريق سفارت مجازي منازعه با ايران را مديريت كند و از طريق اين وب سايت براي ايجاد شكاف ميان مردم و نظام بهره برداري كند.

منبع: کیهان

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...