نسخه چاپی

میمون فضانورد در معرض دید قرار می‌گیرد

عکس خبري -ميمون فضانورد در معرض ديد قرار مي‌گيرد

رییس پژوهشكده سامانه های فضانوردی سازمان فضایی ایران گفت: پس از آنكه آزمایشات پزشكی روی میمون فضانورد صورت گرفت، محل مناسبی در سایت های خارج از شهر و یا یكی از باغ وحش ها برای این حیوان در نظر گرفته شود كه عموم علاقمندان بتوانند آن را مشاهده كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیمی که در برنامه تلویزیونی ثریا سخن می‌گفت با تشریح آخرین وضعیت تست های بیولوژیکی محموله زیستی کاوشگر پیشگام گفت: پس از آنکه موجود زنده با موفقیت به فضا پرتاب و ریکاوری شد آزمایشاتی بر روی آن انجام شده است که نشان می دهد این موجود زنده در سلامت کامل به سر می برد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در آینده کاوشگرهایی قوی تری را در برنامه داریم اما اینکه سرنشین آن موجود زنده و یا ربات و شبیه ساز باشد بستگی به برنامه های آینده دارد که آیا نیاز به تست بیشتر در مورد علائم حیاتی هست یا خیر؟ همه این آزمایشات زمینه سازی و آماده سازی برای اعزام انسان به فضاست.

ابراهیمی اشاره ای نیز به پرتاب های گذشته کشورمان نیز داشت و اظهار کرد: همه آزمایشات پیچیده نیاز به مراحل میانی زیادی دارد. در کاوشگر شماره 2 موجودات کوچک را تست کردیم و در کاوشگر 4 اولین نمونه از نوع بزرگ تر مانند میمون را آزمایش کردیم با این تفاوت که در این کاوشگر از یک میمون عروسکی به عنوان شبیه ساز استفاده شده بود.

تعویق پرتاب، دلیل خبری نشدن برخی از فعالیت های فضایی!

ابراهیمی همچنین به تشریح دلایل عدم خبری شدن برخی فعالیت های از پیش اعلام شده نیز پرداخت و گفت: چندین تست نیز برای بررسی چتر و کپسول زیستی انجام شده است که دارای موفقیت ها و عدم موفقیت هایی بوده است. در اکثر مواردی که بعد از اعلام پرتاب، خبر خاصی منتشر نشده است به واسطه تعویق هایی بوده است که در کار رخ داده که در کشورهای دیگر نیز این موضوع رایج است.

۱۳۹۱/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...