نسخه چاپی

بارش 43 سانتی‌ برف در اردبیل

عکس خبري -بارش 43 سانتي‌ برف در اردبيل

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات هواشناسی استان اردبیل دمای فعلی اردبیل را نیز منفی 6 درجه اعلام كرد و گفت:‌ این بارش در روزهای پایانی سال جزو سنگین‌ترین بارش برف در سال 90 بود.

گزارش نما به نقل از فارس ؛ سنگین‌ترین بارش برف در سال جاری مسافران، گردشگران و هموطنان اردبیلی را غافلگیر کرده به طوری که ارتفاع برف در این شهر هم اکنون به 43 سانتی‌متر می‌رسد.




رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات هواشناسی استان اردبیل امروز اظهار داشت: بارش برف که از صبح روز جمعه آغاز شده است هم اکنون نیز ادامه دارد و تا آخر وقت امروز رفته رفته این سامانه ناپایدار از استان خارج می‌شود.

علی دولتی‌مهر خاطرنشان کرد: البته این بارش‌ها تا ظهر یکشنبه به صورت پراکنده در نقاط مختلف استان ادامه خواهد داشت.

وی بیشترین بارش را مربوط به شهر اردبیل، مشگین‌شهر، سرعین و خلخال اعلام کرد و افزود: هم اکنون در کلیه شهرهای استان اردبیل بارش برف گزارش شده و بیشترین ذوب برف نیز در 24 ساعت گذشته از بیله‌سوار و پارس‌آباد با 29.1 میلی‌متر گزارش شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات هواشناسی استان اردبیل دمای فعلی اردبیل را نیز منفی 6 درجه اعلام کرد و گفت:‌ این بارش در روزهای پایانی سال جزو سنگین‌ترین بارش برف در سال 90 بود.

گذرگاه‌های اردبیل پوشیده از برف است

سنگین ترین برف سال 1390 در اردبیل در واپسین روزهای زمستان در این استان و سایر مناطق آن بارید.

ارتفاع برف که بارش آن از 24 ساعت گذشته آغاز شده صبح امروز در سطح گذرگاه‌های شهر اردبیل به لحاظ همراهی با کولاک از 35 تا 50 سانتی متر متغیر است.

حجم انبوه برف و یخبندان شدید در سطح گذرگاه‌های درون شهری اردبیل تردد رهگذران پیاده و وسایط نقلیه را مختل کرده به گونه‌ای که بعید است کارکنان اداره‌ها و نیز اصناف و بازاریان بتوانند سر وقت در محل کارشان حاضر شوند.

دمای هوا در اردبیل باوجود ابری بودن آسمان و بارش برف به منفی شش درجه رسیده است ولی از شدت وزش باد در مقایسه با روز گذشته کاسته شده است که انتظار می‌رود هرچه به ساعات ظهر نزدیک شویم وزش باد شدت یابد.

هرچند درختان در اردبیل بی شاخ و برگ هستند ولی بارش سنگین برف خساراتی را به بعضی از درختان وارد کرده و سبب شکستن شاخه‌هایشان شده است.

ریزش برف و سرمای شدید همچنین سبب ایجاد رکود شدید در بازار اردبیل شده و اصناف، کسبه و به ویژه دستفروشان که در آستانه عید نوروز انتظار داشتند فروششان رونق یابد روزهای کسادی را سپری می‌کنند.



مدارس استان اردبیل تعطیل شد

بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تمام مدارس استان در مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و عصر به دلیل ریزش برف سنگین و سرمای هوا تعطیل است.



مسافران زنجیر چرخ را فراموش نکنند

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل نیز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به استان اردبیل را در ایام نوروز دارند باید وسایط نقلیه خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

محمد کریم هدایتی یادآور شد: از پلیس راه خواسته‌ایم تا از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در محورهای مواصلاتی استان خودداری کنند چرا که در اغلب محورها شاهد برف شدید، یخبندان و کولاک هستیم.

وی تصریح کرد: این شرایط امکان نمک‌پاشی و پاکسازی سطح جاده‌ها را نمی‌دهد و ما شب گذشته با تلاش راهداران صدها خودروی گرفتار در برف و کولاک را که بدون زنجیر چرخ در محورهای اصلی و فرعی توقف کرده بودند به سمت مقاصدشان هدایت کردیم.

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل با اعلام اینکه کلیه محورهای اصلی و فرعی استان باز است از بسته بودن برخی از محورهای روستایی مناطق کوهستانی خبر داد.



برف سنگین راه ارتباطی 80 روستای مشگین‌شهر را مسدود کرد

رئیس اداره راه و ترابری مشگین‌شهر نیز از مسدود شدن راه ارتباطی 80 روستای این شهرستان در اثر بارش برف سنگین خبر داد.

محمدرضا حاتمی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به دلیل لغزنده بودن راه‌ها تردد در محورهای اصلی این شهرستان نیز به سختی امکان‌پذیر است.

وی به رانندگان توصیه کرد از سفرهای غیر‌ضروری پرهیز کرده و در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی و سایر تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

بارش برف در واپسین روزهای زمستان مردم شهرستان مشگین‌شهر را غافلگیر و آنها را وادار به استفاده از پوشاک گرم و وسایل گرمایشی کرد.



شرکت گاز اهالی اردبیل را به صرفه‌جویی در مصرف گاز دعوت کرد

روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل نیز با تبریک فرارسیدن سال نو از اهالی استان و هموطنان خواست در کنار رعایت نکات ایمنی گاز قبل از مسافرت در ایام تعطیلات نوروزی در مصرف آن نیز صرفه‌جویی کنند.

در این اطلاعیه از مشترکان گاز طبیعی استان خواسته شده که اگر قصد خروج از منزل را برای مدت طولانی دارند با خاموش کردن کلیه وسایل گاز‌سوز شیر اصلی گاز را که در کنار کنتور قرار دارد به حالت بسته قرار دهند و پس از مراجعه نیز قبل از باز کردن شیر اصلی از بسته بودن تمام شیرهای داخلی منازل و اماکن اطمینان حاصل کرده و سپس مبادرت به باز کردن شیر اصلی کنند.

این شرکت از مصرف‌کنندگان گاز طبیعی خواست در صورتی که در محیط منزل با مشکل نشت گاز و قطع آن مواجه شدند با شماره تلفن 194 پست امداد شرکت گاز که به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مشترکان گاز طبیعی است تماس حاصل کنند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...